  • 31. Data: 2010-01-11 19:25:07
    Temat: Re: Myśl o żarówkach...
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Waldek Godel"

    > No tak, jak pisałem.. Moon i okolice, a nawet Moon dolny..

    Dodrze Waldek, już dobrze...uspokój się.

  • 32. Data: 2010-01-12 00:23:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WIHEDCNF,

    > Lumeny od watów różnią się godelem.
    > 1G (jeden godel) = 1Waldemar/2linijki postu.

    Troling w modzie?

    Jeśli gdzieś nie popełniam istotnego błędu, to wychodzi mi, że 1lm =
    1/683 W przy założeniu, że piszemy o fali monochromatycznej
    5,4ˇ10^14Hz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2010-01-12 09:49:30
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w

    > Wydaje ci sie. H7 zgodnie z wymogami moze dawac 1500lm +/- 10% i ani lumena
    > wiecej.
    Tylko, czy producenci żarówek podają strumień świetlny w lumenach, czy natężenie
    oświetlenia w luksach?
    Wzmocnienie strumienia o 10% może w pewnej odległości spowodować oświetlenie
    większe o 50%. Wystarczy dobrać odpowiednią odległość do prezentacji. Dla
    marketingowców to żaden problem :)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 34. Data: 2010-01-12 12:37:40
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Troling w modzie?
    >
    > Jeśli gdzieś nie popełniam istotnego błędu, to wychodzi mi, że 1lm =
    > 1/683 W przy założeniu, że piszemy o fali monochromatycznej
    > 5,4ˇ10^14Hz.

    Teoretycznie tak, w założeniu H7 powinna emitować 1500 lumenów przy
    zużyciu energii ok 55-58W - w praktyce żarówki zwłaszcza te wszystkie
    opisane xenon hid itp potrafią zużyć prawie 90 W w skrajnych
    przypadkach emitując poniżej 1000 lumenów. Tylko i wyłącznie dlatego
    napisałem, że podawanie Wat-ów na żarówkach jest pozbawione sensu, bo
    nie Wat-y świadczą o ilości lumenów w tym przypadku.

  • 35. Data: 2010-01-12 12:55:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WIHEDCNF,

> [...]
    > opisane xenon hid itp potrafią zużyć prawie 90 W w skrajnych
    > przypadkach emitując poniżej 1000 lumenów.

    Chwileczkę - 11 lm/W? To niegodne niskonapięciowego halogena. Więcej
    mają matowe, klasyczne żarówki na 230V

    > Tylko i wyłącznie dlatego napisałem, że podawanie Wat-ów na
    > żarówkach jest pozbawione sensu, bo nie Wat-y świadczą o ilości
    > lumenów w tym przypadku.

    Mam wrażenie, że lekko przesadzasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2010-01-12 13:07:54
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Chwileczkę - 11 lm/W? To niegodne niskonapięciowego halogena. Więcej
    > mają matowe, klasyczne żarówki na 230V

    To był tylko przykład, w testach (nie wiem na ile wiarygodnych)
    wartość ta potrafi spaść poniżej 10lm/W

    > Mam wrażenie, że lekko przesadzasz.

    Nie wiem, być może.
    Opieram się na tym teście
    http://www.boschauto.pl/index.php?option=com_docman&
    task=doc_view&gid=14
    jeśli potrafisz zweryfikuj proszę te informacje.

  • 37. Data: 2010-01-12 13:40:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WIHEDCNF,

    > To był tylko przykład, w testach (nie wiem na ile wiarygodnych)
    > wartość ta potrafi spaść poniżej 10lm/W

    Ale po co testować żarówki z grubym niebieskim filtrem? Przecież jest
    oczywiste, że wynik takiego testu będzie absurdalnie niski.

    > Nie wiem, być może.
    > Opieram się na tym teście
    > http://www.boschauto.pl/index.php?option=com_docman&
    task=doc_view&gid=14
    > jeśli potrafisz zweryfikuj proszę te informacje.

    I jeszcze podpierasz się testem AutoŚwiata...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2010-01-12 13:54:14
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > I jeszcze podpierasz się testem AutoŚwiata...

    Skąd wiedziałem, że w taki sposób zakończy się ta dyskusja?

    Co do samego testu - komuś się chciało, a że wyniki takie a nie inne
    to już nie moja wina. Zresztą żeby nie być gołosłownym kupiłem kiedyś
    do Astry jakieś tanie żarówki w Tesco (H4) byłem akurat w trasie i
    żarówka "padła" założyłem to cudo z konieczności i... droga powrotna
    po zmierzchu w deszczu była KOSZMAREM - nigdy więcej "wynalazków".Bądź
    tak miły i przedstaw własne źródło "szczerej prawdy" ( chętnie dowiem
    się czegoś nowego) skoro uważasz, że ten test był naciągany.

  • 39. Data: 2010-01-12 15:43:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WIHEDCNF,

    > Skąd wiedziałem, że w taki sposób zakończy się ta dyskusja?

    Poprzednie zdanie w tym samym poście nie dało Ci nic do myslenia?

> [...]
    > tak miły i przedstaw własne źródło "szczerej prawdy" ( chętnie dowiem
    > się czegoś nowego) skoro uważasz, że ten test był naciągany.

    Oczywiście, że jest naciągany - przeciwstawianie normalnych żarówek
    firmowych tandecie z ciemnym, niebieskim filtrem nie świadczy o
    rzetelności. Test jest skierowany do matołectwa, które samo z siebie
    nie rozumie, że nie kupuje się wynalazków nieznanych producentów tylko
    normalne żarówki.
    Co do kupowania żarówek w Tesco - nie pojmuję, po co iść do Tesco po
    tandetę, skoro na każdej stacji benzynowej można kupić normalne
    żarówki.

    --
    Best regards, RoMan mailto:r...@p...pl PMS++ PJ+ S+
    p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam:

  • 40. Data: 2010-01-12 15:51:56
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

> [...]

    > Co do kupowania żarówek w Tesco - nie pojmuję, po co iść do Tesco po
    > tandetę, skoro na każdej stacji benzynowej można kupić normalne

    Przypominam, że głównym tematem toczącej się dyskusji była, do pewnego
    czasu, ilość emitowanych lumenów do ilości konsumowanych Watów, w
    swoich wypowiedziach starałem się wykazać, że oznaczenie mocy w Watach
    na opakowaniu żarówki często gęsto jest pozbawione sensu - Twoje
    rozważania gdzie lepiej kupić żarówkę mało mnie obchodzą. Masz
    jeszcze do powiedzenia w TEMACIE?