  • 1. Data: 2010-01-10 15:47:47
    Temat: zmianana nadwozia
    Od: "darsuch" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące zmiany nadwozia, a mianowicie chodzi o to czy jest to
    możliwe i jeśli tak to jakie są wymagane dokumenty oraz jakie są procedury.
    Jeździłem sobie Sharanem , wpadłem w poslizg i troche buda się zrolowała,
    czyli dach i słupki naruszone, troje dzwi do wymiany , przednia szyba
    podszybie przedni prawy błotnik wszystko do wymiany. Wstępny koszt naprawy
    to około 9 000 zł.
    Gdybym jednak kupił anglika bez prawa rejestracji i przełożył nadwozie co
    prawda koszty byłyby podobne jednak nadwozie byłoby pewne.

    Z góry dziękuję za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Darsuch

  • 2. Data: 2010-01-10 18:04:57
    Temat: Re: zmianana nadwozia
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 10 sty 2010 o 15:47 GMT, darsuch napisał(a):

    > Gdybym jednak kupił anglika bez prawa rejestracji i przełożył nadwozie co
    > prawda koszty byłyby podobne jednak nadwozie byłoby pewne.

    Czy sharan jest na ramie?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 3. Data: 2010-01-10 18:25:17
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "darsuch" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdybym jednak kupił anglika bez prawa rejestracji i przełożył nadwozie co
    > prawda koszty byłyby podobne jednak nadwozie byłoby pewne.

    Gdybys kupil nowe nadwozie, to wydaje mi sie to mozliwe.
    Raczej "prosciej" przelozyc element z nr VIN. Jesli oba samochody beda
    wybebeszone a numery sa tam gdzie zazwyczaj w VW - prawe wzmocnienie
    blotnika - to nie powinno nastreczac problemow. Aczkolwiek niewykluczone, ze
    ktos w przyszlosci nie przyczepi sie do tej operacji, wszak VW jest wybitnie
    narazony na tego typu przeszczepy....

    Picasso

  • 4. Data: 2010-01-10 18:30:33
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Pab_lo pisze:
    > Aczkolwiek niewykluczone, ze
    > ktos w przyszlosci nie przyczepi sie do tej operacji, wszak VW jest wybitnie
    > narazony na tego typu przeszczepy....

    Jeśli masz na myśli kolejnego właściciela to nie widzę w czym problem.
    Jeśli sprzedający powie jaka była prawdziwa historia pojazdu to nie ma
    się do czego przyczepiać, a jeśli będzie wciskał kit, że to bezwypadkowy
    samochód to nie dziwne, że ktoś się przyczepi :)

    --
    PSYLO

  • 5. Data: 2010-01-10 18:49:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 18:25:17 +0100, osobnik zwany Pab_lo
    wystukał:

> [...]
    > niewykluczone, ze ktos w przyszlosci nie przyczepi sie do tej operacji,
    > wszak VW jest wybitnie narazony na tego typu przeszczepy....

    jak to zrobisz bez papierów to masz prostą drogę do pierdla

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2010-01-10 19:12:40
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    > jak to zrobisz bez papierów to masz prostą drogę do >pierdla

    O czym nie jestem przekonany.
    Przelozenie calego elementu nie jest falszowaniem znakow identyfikacyjnych.
    Skoro nadwozie moze byc czescia zamienna, to dlaczego taka czescie nie moze
    byc 98% nadwozia?!

    Z drugiej strony ktos sie moze przyczepic, ze legalizuje samochod wycofany z
    eksploatacji (bez prawa rejestracji) oraz wprowadza go na polski obszar
    celny bez odprowadzenia podatkow.
    Teraz tylko kwestia czy samo nadwozie jest jeszcze pojazdem czy juz czescia.
    Gdyby dostal na nadwozie fakture VAT a importer zadeklarowalby je jako
    wewnatrzwspolnotowe nabycie czesci zamiennej, to nie widze powodu aby
    traktowac je jako pojazd.

    Picasso

  • 7. Data: 2010-01-10 19:25:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 10 Jan 2010 19:12:40 +0100, osobnik zwany Pab_lo
    wystukał:

> [...]
    > identyfikacyjnych. Skoro nadwozie moze byc czescia zamienna, to dlaczego
    > taka czescie nie moze byc 98% nadwozia?!

    bo nadwozie jest traktowane jako całość.

    > Z drugiej strony ktos sie moze przyczepic, ze legalizuje samochod
    > wycofany z eksploatacji (bez prawa rejestracji) oraz wprowadza go na
    > polski obszar celny bez odprowadzenia podatkow.

    o widzisz :)

> [...]
    > czescia. Gdyby dostal na nadwozie fakture VAT a importer zadeklarowalby
    > je jako wewnatrzwspolnotowe nabycie czesci zamiennej, to nie widze

    nie jest częścią. tak jak kiedyś nie był silnik.

  • 8. Data: 2010-01-10 19:40:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 19:12:40 +0100, Pab_lo wrote:

> [...]
    >Skoro nadwozie moze byc czescia zamienna, to dlaczego taka czescie nie moze

    Bo jest zabronione w art 66.4.6

    Pozostaje ci sprowadzic anglika, przelozyc i liczyc ze sie uda
    zarejestrowac, albo nie kombinowac - kupic nowe, stare sprzedac na
    czesci, zaoszczedzic sobie roboty.

    Ewentualnie mozesz zglosic sprawe RPO, albo KE :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-01-11 10:42:42
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

> [...]
    > czesci, zaoszczedzic sobie roboty.
    > Ewentualnie mozesz zglosic sprawe RPO, albo KE :-)

    O ile dobrze sie dokopalem to przepis mowi o zmianach konstrukcyjnych. IMO
    wymiana elementu z numerem nie jest zmiana konstrukcyjna.

    Picasso

  • 10. Data: 2010-01-11 19:21:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pab_lo" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > O ile dobrze sie dokopalem to przepis mowi o zmianach
    > konstrukcyjnych. IMO wymiana elementu z numerem nie jest zmiana

    A nie mogles przy okazji przeczytac pkt
    5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o
    których mowa w ust. 3a pkt 1;

    J.