  • 1. Data: 2010-01-10 20:36:26
    Temat: wypłata odszkodowania a faktury źródłowe
    Od: "em" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam, prosto z mostu, jakich argumentów użyć przy odwołaniu do TU, które żąda
    przedstawienia faktur zakupu części użytych do naprawy. Zaakceptowali
    kosztorys w Audatex, stawki za rbh, a cenę części 50%. Szkoda z AC, wariant
    serwisowy, w OWU nie ma ani słowa o takim warunku, sprawdzone. Auto
    naprawione, na częściach z serwisu. Warsztat prowadzi legalną działalność, w
    tym handel, wystawił FV na użyte części. Oczywiście najprościej przedstawić te
    FV, ale chodzi o zasadę, aby im udowodnić że nic im do tego. A może nie mam
    racji i tak musi być?

    Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

    em.

  • 2. Data: 2010-01-10 23:39:27
    Temat: Re: wypłata odszkodowania a faktury źródłowe
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    em wrote:
    Oczywiście najprościej przedstawić te FV, ale chodzi o
    > zasadę, aby im udowodnić że nic im do tego. A może nie mam racji i
    > tak musi być?
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

    koncepcją jest zwrot kosztów, więc skoro nie możesz udokumentować kosztów,
    to oni nie chcą płacić.

    moon

  • 3. Data: 2010-01-11 09:33:22
    Od: "em" <e...@N...gazeta.pl>

    Moon <m...@y...com> napisał(a):

    > koncepcją jest zwrot kosztów, więc skoro nie możesz udokumentować kosztów,
    > to oni nie chcą płacić.

    jest fv z warsztatu na części, warsztat ma pokazać za ile kupił? może ma 40%
    rabatu, ale to jego rabat i TU nic do niego, cena na fv nie przekracza cen
    detal w serwisie

  • 4. Data: 2010-01-11 10:07:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > em wrote:
    > Oczywiście najprościej przedstawić te FV, ale chodzi o

    > koncepcją jest zwrot kosztów,

    Nie, koncepcją jest wyrównanie szkody.
    I mają psi obowiązek to zrobić, nawet jak właściciel postanowi nie naprawiać
    w ogóle.
    Chyba że polisa mówi co innego - trzeba sprawdzić.
    No logikę kosztorys=brak faktur.

  • 5. Data: 2010-01-11 11:16:23
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "em"

> [...]
    > może ma 40%
    > rabatu, ale to jego rabat i TU nic do niego, cena na fv nie

    koncepcją jest to, żeby klient na szkodzie ani nie zarobił ani nie
    stracił - nie napisałeś co to za auto i który rocznik, ale np.
    zakładając, że miałeś zbity 5 letni reflektor dlaczego ubezpieczalnia
    ma zamontować w Twoim samochodzie nowy? Bardziej dosadny przykład?
    Całkowita kasacja 10 letniego przegniłego nadwozia - ubezpieczalnia ma
    zapłacić za nowiutkie lśniące nadwozie prosto z salonu?

  • 6. Data: 2010-01-11 11:21:36
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    em wrote:

    > jest fv z warsztatu na części, warsztat ma pokazać za ile kupił?

    a nie masz faktury na naprawę, tylko na same części?

    moon

  • 7. Data: 2010-01-11 12:34:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    em pisze:
    > tym handel, wystawił FV na użyte części. Oczywiście najprościej przedstawić te
    > FV, ale chodzi o zasadę, aby im udowodnić że nic im do tego.

    Pieniactwo w czystej postaci, jak mawia moja żona.
    Ale ja popieram, popieram :)

  • 8. Data: 2010-01-11 12:47:19
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie napisałeś co to za auto i który rocznik, ale np. zakładając, że miałeś
    > zbity 5 letni reflektor dlaczego ubezpieczalnia ma zamontować w Twoim
    Dlatego, że można wykupić polisę z opcją bez amortyzacji. Jest parę procent
    drożej, ale wtedy przysługują zawsze nowe części. Dla nowych samochodów
    (zazwyczaj do 3-5 lat) taka opcja jest zawsze włączona. Przy starszych jest
    wybór.

    > Bardziej dosadny przykład? Całkowita kasacja 10 letniego przegniłego
    > nadwozia - ubezpieczalnia ma zapłacić za nowiutkie lśniące nadwozie prosto z
    > salonu?
    Ograniczeniem kosztów naprawy jest wartość samochodu w momencie zdarzenia (W AC
    może być nawet trochę mniej np. 90% lub 80% wartości). Wartość naprawy nie może
    przekroczyć tej kwoty. Jeżeli przekracza to trzeba szukać tańszych częći lub
    rozliczać jako szkodę całkowitą.
    Tak więc przy uszkodzonych drobnych elementach (reflektor, zderzak, jakaś część
    nadwozia, itp.) w starym samochodzie można jeszcze liczyć na nowe części, przy
    większych dzwonach już nie.

    Pozdrawiam
    Wojtek