  • 1. Data: 2010-01-11 00:54:19
    Temat: Myśl o żarówkach...
    Od: Stefan Szczygielski <u...@S...eu.org>

    Zatrzymałem się dzisiaj na stacji benzynowej, żeby kupić do samochodu
    najzwyklejszą w świecie żarówkę do świateł mijania typu H7. I co się
    okazuje - usilnie próbuje mi się sprzedać żarówkę 80W, a najlepiej od
    razu komplet ,,żeby równo świeciły''. Wydawało mi się, że stacja
    benzynowa jako instytucja pożytku publicznego (tak to się nazywa?)
    raczej nie powinna sprzedawać przedmiotów mogących potencjalnie stanowić
    zagrożenie dla klienta i innych użytkowników drogi (o namawianiu do
    popełnienia przestępstw i wykroczeń już nie wspomnę), a jednak... Ech. :/

    Jak mniemam obrót żarówkami ,,do celów rajdowych'' czy jak to tam się
    zwie jest w obrocie dopuszczalny bez ograniczeń? Unia nie nakłada
    jakichś obowiązkowych czerwonych napisów typu ,,nie do użytku na drogach
    publicznych''? Bo o ile naklejanie na paczkach fajek, że powodują raka
    raczej nic nowego nikomu nie powie, to kupienie i założenie przez
    Kowalskiego do samochodu źródła światła niedopuszczonego do użytku jest
    już jak najbardziej realne... Strach pomyśleć jaki byłby wynik wśród
    kierowców ankiety o dopuszczalną moc żarówki...

    A może ja coś przespałem, nie czytam odpowiednio regularnie PMSu i sam
    już nie wiem że można takich używać i bym oblał ankietę? :|

    S.

  • 2. Data: 2010-01-11 00:58:42
    Temat: Re: Myśl o żarówkach...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 00:54:19 +0100, Stefan Szczygielski napisał(a):

> [...]
    > razu komplet ,,żeby równo świeciły''. Wydawało mi się, że stacja
    > benzynowa jako instytucja pożytku publicznego (tak to się nazywa?)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_pożytku_pub
    licznego

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-01-11 01:05:14
    Od: Jurek <j...@g...pl>

    Stefan Szczygielski wrote:
    > Zatrzymałem się dzisiaj na stacji benzynowej, żeby kupić do samochodu
    > najzwyklejszą w świecie żarówkę do świateł mijania typu H7. I co się
    > okazuje - usilnie próbuje mi się sprzedać żarówkę 80W,..............ciach

    Polecam. Ja założyłem 100W, odrobinkę podniosłem reflektory (podkręciłem
    1.5 obrotu srubki) i nie zamienil bym na żadne inne.

  • 4. Data: 2010-01-11 01:07:58
    Od: Stefan Szczygielski <u...@S...eu.org>

    Waldek Godel wrote:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_pożytku_pub
    licznego

    Dobra, kajam się, znalazłem. Chodziło mi o ,,obiekt użyteczności
    publicznej". Dzięki za naprowadzenie, już idę grzecznie spać. :)

    S.

  • 5. Data: 2010-01-11 06:58:18
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Jurek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Polecam. Ja założyłem 100W, odrobinkę podniosłem reflektory (podkręciłem
    > 1.5 obrotu srubki) i nie zamienil bym na żadne inne.

    No, żadne inne nie oślepiają reszty świata tak dobrze jak te 100W.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 6. Data: 2010-01-11 08:11:42
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > No, żadne inne nie oślepiają reszty świata tak dobrze jak te 100W.

    on ironizowal:)

  • 7. Data: 2010-01-11 09:45:52
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

> [...]
    > okazuje - usilnie próbuje mi się sprzedać żarówkę 80W, a najlepiej od
    > razu komplet ,,żeby równo świeciły''. Wydawało mi się, że stacja

    Jesteś pewien że 80 W? Nie spotkałem jeszcze takich przy 12V,
    a przyznam że szukałem. Może proponowali Ci 24V?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2010-01-11 09:56:42
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    >>> Polecam. Ja założyłem 100W, odrobinkę podniosłem reflektory (podkręciłem

    > on ironizowal:)

    skąd wiesz? siedziałeś obok niego jak pisał??
    bo po tekście tego nie widać
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2010-01-11 10:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w

    > Jesteś pewien że 80 W? Nie spotkałem jeszcze takich przy 12V,
    > a przyznam że szukałem. Może proponowali Ci 24V?

    24V sa ograniczone do 70W, 12V do 55W.

    Cos to faktycznie dziwne, bo w obecnych czasach powatpiewam czy to
    legalne - jako zwykle samochody nie spelniaja homologacji, jako
    zwykle zarowki byc moze sie lapia pod unijny zakaz - IMO na tym
    powinien byc stosowny duzy napis napis ostrzegawczy.

    IMO to po prostu kts musi wyprzedac stare zapasy .. choc do dlugich
    sam bym chetnie kupil, a moze nawet i do krotkich :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-01-11 11:18:10
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "glang"

    > skąd wiesz? siedziałeś obok niego jak pisał??
    > bo po tekście tego nie widać

    Jak zamkniesz oczy to i tak cię widzimy.