    From: Bogdan Ryszkiewicz <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mycie płytek po montażu (ręcznym)
    Date: Sun, 14 Sep 2014 23:12:17 +0200

    On 2014-09-13 16:33:01 +0000, sundayman said:

    > równie dobrze można sobie przetrzeć płytkę wacikiem...
    >
    > Porządne mycie to myjka ultradźwiękowa , przynajmniej taka:
    >
    > http://allegro.pl/myjka-wanna-ultradzwiekowa-duza-17
    0-w-2-5l-i4562591856.html

    > ale zdecydowanie polecam coś lepszego, ze spustem ze zbiornika -
    > inaczej to jest męczarnia z wylewaniem, myciem (myjka powinna być
    > utrzymana w czystości - a po porządnym myciu pozostaje zawsze syf na
    > dnie).

    Myjek mam pod dostatkiem. Nawet i taka jak wyżej też się gdzieś
    znajdzie choć generalnie to całe mycie US to dość mocno
    przereklamowanym znajduję.

    Niemniej właśnie o myciu w myjce myślałem bo do tego celu, przy
    odpowiednim środku powinno zadziałać lepiej niż np. pędzelkowanie IPA.

    > Do tego specjalny środek do mycia PCB : Aquanox firmy Kyzen
    > (http://www.kyzen.pl/node/3)

    I to jest prawdopodobnie prawidłowa odpowiedź! :-)

    > Płyn jest dość drogi (około 300zł za 5L), ale po pierwsze można
    > poprosić o jakąś próbkę (nie jestem pewien - trzeba do nich zadzwonić)
    > , po drugie to jest koncentrat - mocno się go rozcieńcza, i wystarcza
    > na baardzo długo.
    > Takie opakowanie 5L to przypuszczam, że dla amatora to na całe życie -
    > sam kupiłem opakowanie 5L chyba z 2 lata temu, i mimo że myję sporo
    > płytek (mała produkcja) mam jeszcze chyba z połowę.

    Dobrze wiedzieć - dzięki za info z pierwszej ręki.

    > Oczywiście roztwór nie jest "jednorazowy" - można go używać całkiem długo.
    >
    > Takie mycie jest niezwykle skuteczne - płytka wygląda (i pachnie) jak z
    > fabryki.

    Pewnie fabryki używają czegoś podobnego. O taki efekt właśnie mi
    chodzi. Jeżeli te zmyje te resztki kalafonii z całości i zakamarków to
    będzie super. Napisałem do nich. Zobaczymy co odpiszą.