  • 11. Data: 2013-12-23 14:52:25
    Temat: Re: My car is my castle - no more!
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 12/23/2013 02:40 PM, masti wrote:

    > za nowy :)

    o kurwa... i co teraz?

  • 12. Data: 2013-12-23 16:39:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-23 14:52, Megrims pisze:

    > o kurwa... i co teraz?

    Szukaj E9 3.0 CS. Gaźnikowe, to powinno przeżyć.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2013-12-23 17:30:30
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 12/23/2013 04:39 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Szukaj E9 3.0 CS. Gaźnikowe, to powinno przeżyć.

    Jest jeden na allegro. Jutro zawijam.

  • 14. Data: 2013-12-23 17:37:15
    Od: tá´Ź

    Megrims wrote:

    > o kurwa... i co teraz?

    Przerób na gaźnik.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2013-12-23 18:27:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Dec 2013, Trybun wrote:

    > Zawsze lepsze wyjście niż obecne praktykowanie fizycznego ganiania po
    > drogach kierowcy który się nie zatrzymał na wezwanie.

    Już ktoś pisał - "ci co mają się nie zatrzymać" się nie zatrzymają.
    Praktyka chyba się zmieni tylko po części :)
    Za to Ty możesz zostać zatrzymany przed takim "niezatrzymującym się".
    W roli ruchomej zapory drogowej.

    Pytanie pierwsze: czy ten system da gwarancję wyłączenie TYLKO tego
    auta, o które chodzi, co implikuje całą paczkę kolejnych pytań.
    Pytanie drugie pośrednio już padło - czy i jakim prawem kierujący
    ma odpowiadać za dalszy tor jazdy samochodu, skoro ktoś inny
    steruje choć jednym parametrem ruchu.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-12-23 19:40:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
    > http://www.polskieradio.pl/5/53/Artykul/1008339,Poli
    cja-zatrzyma-samochod-falami-radiowymi-

    > Nie będzie trzeba rozwijać łańcuchów i rozsypywać ostrych przedmiotów.
    >
    > Komisja Europejska przeznaczyła fundusze na technologię, która umożliwi
    > policjantom zatrzymanie dowolnego pojazdu za pomocą jednego guzika -
    > czytamy na stronie New Scientist.
    >
    > Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
    > nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które kontrolują
    > niemal wszystkie układy pojazdu. Dzięki temu możliwe jest przejęcie
    > kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.

    Ta Unia Europejska to cierpi chyba na schizofrenie. Kilka lat temu zakazali
    immobilizerów, które wyłączają silnik w czasie jazdy, bo to niby
    niebezpieczne jak samochód prowadzony przez złodzieja nagle mu zgaśnie. A
    teraz będą kazać montować jeszcze mniej przewidywalne urządzenie. I
    oczywiście sposób nagłego wyłączania samochodu nagle stanie się już
    bezpieczny.
    Można dowiedziec się kto personalnie ma tam takie głupie pomysły?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2013-12-23 22:29:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jak to możliwe? Dzięki elektronice. Większość współczesnych samochodów,
    > nawet tych z niższej półki, działa w oparciu o komputery, które
    > kontrolują niemal wszystkie układy pojazdu.
    głównie poduszki powietrzne :)
    > Dzięki temu możliwe jest
    > przejęcie kontroli nad samochodem przez odpowiednie służby.
    kontroli to bym nie powiedział, bo oni by chcieli tylko zatrzymać.
    Tak bez żartów - problem jest taki. Wszystkie pojazdy są tak
    konstruowane, żeby były odporne na takie ataki. przypomina mi się
    początek lat 90 siątych, gdzie za pomocą CB radia mozna było "Wejść" na
    każde urządzenie elektryczne, wyłączyć TV, uruchomić alarm w sklepie
    odległym o kilka metrów, a jednak w samochodach nic się nie działo i
    dalej nic się nie dzieje. Dlaczego? ekranowanie. conajmniej jeden ekran
    na elektronice plus karoseria. czym to chcą przebić? Pioruny też nie
    szkodzą naszym autom, a policja co dostanie do ręki?
    Kolejna sprawa - o której ktoś pisał - rozrzut. ile samochodów
    zatrzymają przy okazji? Jak dużo radyjek, telefonów komórkowych,
    tabletów/laptopów padnie? ile rozruszników serca i pomp insulinowych?
    Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już
    są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

    ToMasz

  • 18. Data: 2013-12-23 23:39:48
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 23 grudnia 2013 22:29:07 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > Reasumując - taka kaczka dziennikarska, a Wy się podniecacie. lepsze już
    >
    > są takie małe gpsy (z nadajnikiem pozycji) z magnesami neodymowymi.

    Z technicznego punktu widzenia nie ma żadnego problemu unieruchomić wśród wszystkich
    jeden konkretny. Modem GSM w hurcie to kilkanaście złotych. Operatorzy stworzą bazy
    numerów i przekażą karty producentom samochodów. Wydziały komunikacji będą w czasie
    rejestracji przypisywały numery kart i modemów do numerów rejestracyjnych. Jazda bez
    karty będzie niemożliwa. Wymiana karty na inną nic nie da bo telefony i modemy mają
    niepowtarzalne indywidualne numery. System odnotuje zmianę karty i nowy numer
    przypisze do numerów rejestracyjnych. Modem tak zintegrowany z elektroniką samochodu
    że praktycznie nie da się go obejść. Przy okazji wyeliminują kradzieże samochodów do
    zera. O każdym z modemem w razie konieczności będzie można się dowiedzieć gdzie w
    danym momencie jest.

  • 19. Data: 2013-12-24 00:49:46
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2013-12-23, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > samochodów do zera. O każdym z modemem w razie konieczności będzie
    > można się dowiedzieć gdzie w danym momencie jest.

    A jak straci zasięg to co? nie pojedziesz? ;)
    Zamiast podłączać samochody do internetu lepsze by było rozwiązanie
    offline. W aucie wbudowany odbiornik sygnału np. radiowego. Przy
    produkcji auta kod potrzebny do zatrzymania przypisany do numeru
    nadwozia i dalej przy rejestracji uwzględniany w systemie.

    --
    WildS

  • 20. Data: 2013-12-24 07:29:10
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Swojego czasu amerykańska policja testowała elektryczny wynalazek
    > do zatrzymywania uciekających kierowców. Silny impuls elektromagnetyczny
    > palił obwody i bezpieczniki. O ile w takim maluchu była szansa

    Obawiam się, że to działanie izotropowe - zatrzyma wiele samochodów w promieniu.

    J.