  • 31. Data: 2010-05-11 20:14:49
    Temat: Re: Muszę zganic forda :)
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Katanka pisze:
    > Przejechałem około 30.000 km od 1 lipca 2009r. Niestety zawieszenie jest
    > już cąłkowicie do wymiany. Telepie się, luzy na każdym kole, jest
    > głosne, przenosi juz na kierownicę telepanie. Ogólnie zawieszenie nie na
    > nasze grogi.
    >
    > Chciało się miec sztywnego i niskiego, to teraz płać :) Ciekawe ile mnie
    > skasują w ASO. dojadę jeszcze na tym zawieszeniu do 40.000 i jadę na
    > przegląd. Każę wszystko wymienić.

    nie czekaj tylko rób od razu jak są luzy. Możesz nierówno zużyć opony -
    szkoda dodatkowego kosztu. Ja musiałem zmieniać końcówki drążków
    kierowniczych po 45kkm od remontu zawieszenia, a już było za późno -
    jedna opona przy rancie prawie do zera zjechana.
    30kkm po polskich drogach - trochę mało, nawet na twarde zawieszenie.
    Polskie drogi :/

    --
    pozdr,
    W.

  • 32. Data: 2010-05-11 20:33:49
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Może to kwestia kompletacji całości auta do Twojej wersji silnikowej - u
    > nas w Tdci/130 KM pierwszy (i jak do tej pory jedyny) wahacz wymieniłem
    > przy ok. 70-80 kkm, teraz dobijamy do 100 kkm i chyba 'coś' trzeba
    > będzie wymienić z tyłu auta - ale to dopiero oceni mechanik. Ogólnie z
    > takiej wytrzymałości jestem zadowolony - toć drogi w WRC czy Bolkowie
    > nie są 'najlepsze'.

    To jest kwestia tylko i wyłącznie profilu opon. Gdyby Twój Mondeo miał felgi
    18" z oponami o profilu 40 - też nie dojechałby do 70 tysięcy km.

    Jurand.

  • 33. Data: 2010-05-11 20:39:59
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-11 16:12, krzysiek82 pisze:

    > z drugiej strony można powiedzieć, że nie brali pod uwagę polskich dróg
    > bo przecież nie muszą ich brać pod uwagę w cywilizowanych krajach nie ma
    > takiej sieczki na drogach :)

    Skoro Katanka napisal, ze dziury omija to sorry, 28tys. w cywilnym aucie
    kazde zawieszenie powinno wytrzymac.

  • 34. Data: 2010-05-11 21:04:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    mister wrote:

    > a mnie powala historia materialow we wnetrzu twojego forda.

    Pitu, pitu

    --
    cokolwiek

  • 35. Data: 2010-05-11 21:20:09
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-05-11 21:04, to pisze:
    > Pitu, pitu

    konczac bezsensowna dyskusje z toba, zachecam do odwiedzenia dealera
    forda w ktorym akurat maja focusa rs i zobaczenia na wlasne oczy wnetrza
    samochodu za 130 000 zl.

  • 36. Data: 2010-05-11 21:44:07
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Katanka <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    skasuj
    > w ASO. dojadę jeszcze na tym zawieszeniu do 40.000 i jadę na przegląd. Każę

    Ja jestem dziuro maniakiem (nie omijam) i z moich doświadczeń wydaje mi się
    że to załatwione opony/felgi - jak "przenosi na kierownice telepanie",
    ale luzy na kołach to nie wiem bo nie sprawdzam.

    Ostatnio w moim "nowym" aucie właśnie się okazało że 2 felgi załatwione,
    i 2 opony uszkodzone w tym jedna podwójnie.
    po ostatnich dziurach już coś było czuć na kierownicy ale
    tylko poniżej ~30km/h.

    Ale nie jestem w stanie powiedzieć na ile zawieszenie starcza...
    końcówki drążków lecą co około 20..30kkm, ale to akurat tu eksploatacja.
    tylko ja mam 205/15'/60 ;) i miękkie ustawienie żeby dziur nie czuć
    i po progach jeździć bez zwalniania :)

    pozdrawiam.

  • 37. Data: 2010-05-11 21:47:13
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 11.05.2010 to <t...@a...xyz> napisał/a:

    > Popsute zawieszenie w Fordzie jest i tak lepsze ni? w pe?ni sprawne w
    > Tacie czy innym Meleksie.

    Znasz jakies auto ichniej produkcji co ma grubo ponad 200 KM ?

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 38. Data: 2010-05-11 22:49:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:

    > Znasz jakies auto ichniej produkcji co ma grubo ponad 200 KM ?

    Wzmiankowane nie ma grubo ponad 200 KM, po za tym nikt normalny nie
    będzie korzystał z pełnej mocy wiedząc, że ma nie do końca sprawne
    zawieszenie.

    --
    cokolwiek

  • 39. Data: 2010-05-11 22:51:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    mister wrote:

    > konczac bezsensowna dyskusje z toba, zachecam do odwiedzenia dealera
    > forda w ktorym akurat maja focusa rs i zobaczenia na wlasne oczy wnetrza
    > samochodu za 130 000 zl.

    I z czym mam go porównać? Focus RS to nie jest auto do podniecania się
    plastikami tylko do jeżdżenia, więc przykład jest bez sensu.

    --
    cokolwiek

  • 40. Data: 2010-05-11 22:52:29
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może tak tez będzie, ale wątpię w to :) Powiedzą, że to elementy
    > eksploatacyjne. Jesli zrobią w ramach gwarancji, to ich pochwalę ;)

    Gdy miałem Nubirę kombi podczas każdego przeglądu gwarancyjnego co 15 tyś km
    (a czasem wypadało to raz na 6 tygodni) miałem wymieniane jakieś elementy
    zawieszenia. Najczęściej takie drążki które mechanicy nazywali ołówkami bo
    były mniejwięcej takiej grubości i długości - one były wymieniane na każdym
    przeglądzie, ale oprócz tego wymieniali też ze dwa razy silentbloki i jakieś
    inne jeszcze gałki. Przec cały okres gwarancji wszystko było obsolutnie za
    darmo...
    W daewoo nawet pióra wycieraczek, oleje, filtry i inne takie wymieniali za
    darmo. Fajne auto było......
    --
    Jackare