  • Data: 2011-09-01 20:40:41
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: "VSS" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości:j3m8fn$pe2$...@n...onet.pl,
    Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM> nastukał:
    et,

    > Pamiętam, kiedyś zwróciłem krewnym uwagę na głupotę wydawania ponad
    > 100PLN/miesiąc na "ziołowe preparaty witaminowe", gdy:
    > 1. ani nie wiadomo czy one cokolwiek dają
    > 2. osoby zażywające nie cierpią na żadne awitaminozy czy inne deficyty
    > więc po co im to.
    >
    > W odpowiedzi usłyszałem: Ale na pewno nie zaszkodzi.
    >
    > Więc to jest taka "medycyna": na pewno nie zaszkodzi, więc MOŻE pomoże

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Oscillococcinum

    W jednym gramie preparatu znajduje się 0,85 g sacharozy (cukru spożywczego)
    oraz 0,15 g laktozy (cukru mlecznego). Substancja aktywna znajdująca się w
    sprzedawanym dziś leku ma stężenie 200C, odpowiadające 1 części substancji
    aktywnej na 10400 (jedynka i 400 zer) części rozpuszczalnika. Oznacza to, że
    w pigułkach preparatu nie znajduje się ani jedna cząsteczka substancji
    aktywnej.

    a teraz ciekawostka: ile to jest 200C ?

    Jest to znacznie mniejsze rozcieńczenie niż gdyby cały wszechświat wypełnić
    wodą i znajdowałaby się w nim tylko jedna cząstka substancji aktywnej
    (rozcieńczenie to wynosiłoby około 55C, wartość dużo mniejsza od 200C)

    :)

    --
    VSS