  • Data: 2011-09-01 20:12:10
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dmochowski wrote:
    > Sama agencja jak widać też nie ma 100% pewności że wszystko jest takie
    > zdrowe i bezpieczne jak producenci i normy zapewniają.

    Wyniki są póki co niepowtarzalne - czyli: nie wiadomo.

    > Mam jeszcze jeden link do którego się w końcu dogrzebałem. Ten niemiecki
    > apel nazywa się Apel Freiburdzki (09.10.2002 r.)
    > http://www.igumed.de/apell.html, podpisany przez ponad 2000 lekarzy. Czy
    > to też ściema?

    Nie - to wyciąganie daleko idących wniosków z poniekąd słusznych
    obserwacji. Wzrost zachorowalności na choroby cywilizacyjne to
    rzeczywiście fakt. Ale założenie że to od promieniowania EM to dokładnie
    tyle - nieudowodnione założenie. Jestem ciekaw dalczego sygnotariusze
    uparli się obwiniać telefony i ogólnie promieniowanie EM a pominęli np.
    wpływ telewizji i komputerów (nienaturalna stymulacja wzrokowa), hałasu,
    postępującej "chemizacji" życia i innych "uroków" cywilizacji.
    Suma summarum jeżeli się chce mówić o faktach to potrzeba solidniejszych
    podstaw niż czyjeś "wydajemisię". Temu służą badania naukowe, a tych
    odnośnie wpływu fal EM na organizme żywe było sporo przez ostatnie 30
    lat i póki co nie znaleziono żadnych znaczących zależności tego typu.
    Dlatego ja pozwolę sobie podchodzić do takich apeli raczej ostrożnie ze
    wskazaniem na "sceptycznie".

    Pozdr
    Portal