-
111. Data: 2022-02-20 13:16:11
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-02-2022 o 12:38, nadir pisze:
>> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego
>> się nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być
>> wytworzone wcześniej....
>
> To źle zakładasz. Oto cytat z jakiegoś portalu pertohejterów:
> "Zgodnie z obliczeniami dra Guido Weissmanna, cały proces, od momentu
> znalezienia źródeł, przez wydobycie ropy naftowej, jej rafinację, aż do
> transportu do stacji benzynowej, wymaga dostarczenia aż 7 kilowatogodzin
> energii na każdy jej litr."
No i?
Dlaczego zakładasz, że ta energia dostarczona nie ma już w ogóle śladu
węglowego?
>
>> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem
>> zerowym, w obu przypadkach.
>
> A skąd takie uproszczenie?
Bo w obu przypadkach nie liczymy ile energii zostało zużyte do
wyprodukowania energii zużytej do wyprodukowania paliwa/prądu napędowego.
> Żebyś z gniazdka elektrycznego odebrał jedną
> kilowatogodzinę, drugą trzeba zmarnować.
A jak dostarczysz prąd do rafinerii, to on się z powietrza weźmie?
I jego wcześniejsza produkcja nie będzie wymagała zmarnowania energii?
Będzie - takiego samego w obu przypadkach (z tą różnicą, że z prądu
użytego do napędu wyjdzie jej mniej, bo wydajność większa).
To samo dotyczy każdego innego nośnika energii użytej przy produkcji paliwa.
> A w drodze do silnika
> elektrycznego samochodu zachodzą dodatkowe straty.
Takie same jak w drodze do rafinerii czy szybu naftowego.
-
112. Data: 2022-02-21 11:23:48
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
> A co tu pomylić?
> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do
Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
0,6kWh
i to, choć bardziej zagmatwane :)
https://www.linkedin.com/pulse/so-exactly-how-much-e
lectricity-does-take-produce-gallon-paul-martin
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
113. Data: 2022-02-21 11:28:41
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
>>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
>>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
>>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
>>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
>>>
>>> No na to wychodzi.....
>>>
>>>>
>>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
>>>> czyzby z wegla?
>>>>
>>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
>>>
>>>
>>> Bardzo.
>>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
>>> jej źródło.
>>
>> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
>
>> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
>
> A co tu pomylić?
> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?
Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
a DoE podawal na galon ...
i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
> To jest sama produkcja i dystrybucja.
Czyli co - od rafinerii do dystrybutora na stacji?
https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/co-robimy
30 mln ton rocznego przerobu ropy.
To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
Lotos, to jakos tak zostanie.
Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
24e9 litrow.
Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
Dobrze licze?
To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
20GW non stop przez 24h i 365 dni.
Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.
To teraz odszukaj ile litrow paliw Orlen i Lotos wyprodukowaly.
>>> I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
>>> przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
>>> sposób.
>>
>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
>
> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
A jak juz otrzymasz szczegole zestawienie od Weissmana,
to rownie szczegolowo podstaw dane dla wiatraka - ciekaw jestem co
wyjdzie.
Ale w Norwegii jest pieknie
https://elektrowoz.pl/oze/norwegia-nocna-nadprodukcj
a-energii-kosztowala-06-grosza-kwh-ladowanie-do-peln
a-40-50-groszy/
W UK tez ?
>>> produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
>>> nieefektywnej technologii napędu.
>>> I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.
>>
>> Podgrzanie - trudno powiedziec - jest czy nie ma.
>
> Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
> Kiedyś były co 5 lat....
I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
Bo jest jeszcze druga strona medalu - 15 tys lat temu byl tu lodowiec.
I jakos znikl bez udzialu czlowieka.
I wcale nie chcemy ochlodzenia klimatu do tego stopnia.
A to nie byl pierwszy lodowiec...
>> Ale zanieczyszczenie ... w Plocku mieszkasz, ze narzekasz? :-)
> Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
> drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.
Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
J.
-
114. Data: 2022-02-21 11:30:17
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
> W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
>> A co tu pomylić?
>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
>>
>
> To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
> 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
cenach detalicznych.....
>
> https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do
>
>
> Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
> 0,6kWh
Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.
-
115. Data: 2022-02-21 12:01:25
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 11:28, J.F pisze:
> On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
>>>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
>>>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
>>>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
>>>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
>>>>
>>>> No na to wychodzi.....
>>>>
>>>>>
>>>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
>>>>> czyzby z wegla?
>>>>>
>>>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
>>>>
>>>>
>>>> Bardzo.
>>>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
>>>> jej źródło.
>>>
>>> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
>>
>>> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
>>
>> A co tu pomylić?
>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
>
> A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?
Przeczytaj artykuł, linki do źródeł, komentarze, znajdziesz na pewno....
>
> Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
> a DoE podawal na galon ...
> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
Co za różnica?
Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
> To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
> Lotos, to jakos tak zostanie.
> Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
> 24e9 litrow.
> Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
> Dobrze licze?
> To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
> 20GW non stop przez 24h i 365 dni.
> Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.
Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
>>
>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
>
> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
Niby dlaczego nie?
Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
>> Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
>> Kiedyś były co 5 lat....
>
> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
A co myślałeś?
To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
przyspiesza.
>> Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
>> drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.
>
> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
-
116. Data: 2022-02-21 12:59:40
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Feb 2022 11:30:17 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
>>> A co tu pomylić?
>>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
>>>
>> To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
>> 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
>
> Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
> cenach detalicznych.....
Detaliczne teraz niskie, hurtowe drogie :-)
No chyba, ze sugerujesz szyb i rafineria czekaja na wiatr
i tani prąd :-)
>> https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do
>>
>> Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
>> 0,6kWh
>
> Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
> Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.
A Ty bys podal jakies uzasadnienie, lub przemyslal :-)
J.
-
117. Data: 2022-02-21 13:05:28
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 12:59, J.F pisze:
> On Mon, 21 Feb 2022 11:30:17 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
>>> W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
>>>> A co tu pomylić?
>>>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
>>>>
>>> To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
>>> 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
>>
>> Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
>> cenach detalicznych.....
>
> Detaliczne teraz niskie, hurtowe drogie :-)
>
> No chyba, ze sugerujesz szyb i rafineria czekaja na wiatr
> i tani prąd :-)
Strzelaj dalej.
Albo czytaj wątek.
>> Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
>> Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.
>
> A Ty bys podal jakies uzasadnienie
Ale czego?
Że koszt np. paliwa do piły łańcuchowej, to nie jest jedyny koszt
energii, który potrzeba ponieść do wyprodukowania mebla, też mam uzasadniać?
-
118. Data: 2022-02-21 13:14:29
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Feb 2022 12:01:25 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-02-2022 o 11:28, J.F pisze:
>> On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
>>>>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
>>>>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
>>>>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
>>>>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
>>>>>
>>>>> No na to wychodzi.....
>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
>>>>>> czyzby z wegla?
>>>>>>
>>>>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
>>>>>
>>>>>
>>>>> Bardzo.
>>>>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
>>>>> jej źródło.
>>>>
>>>> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
>>>
>>>> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
>>>
>>> A co tu pomylić?
>>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
>>
>> A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?
>
> Przeczytaj artykuł, linki do źródeł, komentarze, znajdziesz na pewno....
A czytales?
"Poprosiliśmy dra Guido Weißmanna o dane źródłowe jego obliczeń."
"Łukasz - redakcja w KRuL o 4 lata temu
Dzień dobry. To nie są moje obliczenia tylko obliczenia naukowca w
oparciu o informację podaną przez koncern BP. Czyli dane z samego
źródła.
CharlieK Łukasz - redakcja w o 5 miesięcy temu
OK, A dr Guido Weißmann cos w koncu odpisal ?
www.elektrowoz.pl Mod CharlieK o 5 miesięcy temu
Dziękuję za pytanie. Nie przypominam sobie, więc chyba nie,
niestety.
"
A to juz 4 lata ....
>> Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
>> a DoE podawal na galon ...
>> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
>
> Co za różnica?
Podstawowa.
> Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
nie slyszalem, aby grzały węglem :-)
To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
odzyskiwac ...
>> To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
>> Lotos, to jakos tak zostanie.
>> Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
>> 24e9 litrow.
>> Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
>> Dobrze licze?
>> To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
>> 20GW non stop przez 24h i 365 dni.
>> Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.
>
> Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
> Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
A ty pisales, ze to prąd, który mogłby ładować elektryki.
Tak trudno zapamietać? :-)
Odszukaj ile litrow paliw Orlen produkuje, to zobaczysz,
ile ropy znika.
>>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
>>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
>> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
> Niby dlaczego nie?
No bo go nie bedzie.
> Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
energii. A na Bałtyku pływów nie ma.
>>> Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
>>> Kiedyś były co 5 lat....
>>
>> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
>
> A co myślałeś?
> To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
> przyspiesza.
Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)
https://youtu.be/Juag_HpLoa0?t=645
>>> Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
>>> drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.
>>
>> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
>> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
>
> I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
Tylko nie wiem z czego.
Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.
J.
-
119. Data: 2022-02-21 14:01:06
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-02-2022 o 13:14, J.F pisze:
>>> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
>>
>> Co za różnica?
>
> Podstawowa.
Żadna.
>
>> Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
>
> Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
> Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
> nie slyszalem, aby grzały węglem :-)
>
> To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
> odzyskiwac ...
I raportują to jako zużyta energia?
Bredzisz.
>> Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
>> Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
>
> A ty
Czego nie zrozumiałeś powyżej?
Nie odpowiadaj, dopóki tego nie zrobisz.
>>>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
>>>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
>>> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
>> Niby dlaczego nie?
>
> No bo go nie bedzie.
Aha.
Dyskusja jak z babą.
Nie bo nie i już.
>
>> Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
>
> W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
> energii.
Ktoś tak mówił?
To Ty zacząłeś pierdzielić o energii wytwarzanej przez platformy.
>>> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
>>
>> A co myślałeś?
>> To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
>> przyspiesza.
>
> Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)
To na razie totalnie nie jest nasz problem.
>>> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
>>> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
>>
>> I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
>
> Tylko nie wiem z czego.
> Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.
Smród nie niknie w sekundę.
-
120. Data: 2022-02-21 14:17:56
Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 21 Feb 2022 14:01:06 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 21-02-2022 o 13:14, J.F pisze:
>>>> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
>>> Co za różnica?
>> Podstawowa.
> Żadna.
Podstawowa.
>>> Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
>>
>> Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
>> Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
>> nie slyszalem, aby grzały węglem :-)
>>
>> To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
>> odzyskiwac ...
>
> I raportują to jako zużyta energia?
> Bredzisz.
Ale jak DoE pisze ze "wieksza wartosc byla dawniej, jak proces byl
mniej oszczedny" to odrzucasz, Guido lepszy.
>>> Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
>>> Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
>>
>> A ty
>
> Czego nie zrozumiałeś powyżej?
> Nie odpowiadaj, dopóki tego nie zrobisz.
>
>
>>>>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
>>>>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
>>>> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
>>> Niby dlaczego nie?
>>
>> No bo go nie bedzie.
>
> Aha.
> Dyskusja jak z babą.
> Nie bo nie i już.
Alez masz klapki na oczach.
Platforma nie ciagnie pradu z brzegu, bo sie nie oplaca.
Ma generatory na pokladzie.
Jakby prad nie byl potrzebny do wydobycia ropy, to by go nie
produkowala, i nie moglby elektrykow ładować.
>>> Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
>> W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
>> energii.
>
> Ktoś tak mówił?
> To Ty zacząłeś pierdzielić o energii wytwarzanej przez platformy.
Bo jesli potrzebuja energii, chocby na wiercenie, to same sobie
wytwarzaja. Najpierw z przywiezionego paliwa.
>>>> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
>>>
>>> A co myślałeś?
>>> To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
>>> przyspiesza.
>>
>> Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)
>
> To na razie totalnie nie jest nasz problem.
>>>> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
>>>> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
>>>
>>> I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
>>
>> Tylko nie wiem z czego.
>> Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.
>
> Smród nie niknie w sekundę.
Normalnie sie szybko rozwiewa na wiekszy obszar i nizsze stezenie.
J.