eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 111. Data: 2022-02-20 13:16:11
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2022 o 12:38, nadir pisze:

    >> Zakładam, że dla paliwa do napędzania szybów naftowych również tego
    >> się nie policzyło, bo dokładnie w ten sam sposób musi ono być
    >> wytworzone wcześniej....
    >
    > To źle zakładasz. Oto cytat z jakiegoś portalu pertohejterów:
    > "Zgodnie z obliczeniami dra Guido Weissmanna, cały proces, od momentu
    > znalezienia źródeł, przez wydobycie ropy naftowej, jej rafinację, aż do
    > transportu do stacji benzynowej, wymaga dostarczenia aż 7 kilowatogodzin
    > energii na każdy jej litr."

    No i?
    Dlaczego zakładasz, że ta energia dostarczona nie ma już w ogóle śladu
    węglowego?

    >
    >> Dla uproszczenia - zakładamy że wytworzenie prądu jest punktem
    >> zerowym, w obu przypadkach.
    >
    > A skąd takie uproszczenie?

    Bo w obu przypadkach nie liczymy ile energii zostało zużyte do
    wyprodukowania energii zużytej do wyprodukowania paliwa/prądu napędowego.



    > Żebyś z gniazdka elektrycznego odebrał jedną
    > kilowatogodzinę, drugą trzeba zmarnować.

    A jak dostarczysz prąd do rafinerii, to on się z powietrza weźmie?
    I jego wcześniejsza produkcja nie będzie wymagała zmarnowania energii?
    Będzie - takiego samego w obu przypadkach (z tą różnicą, że z prądu
    użytego do napędu wyjdzie jej mniej, bo wydajność większa).
    To samo dotyczy każdego innego nośnika energii użytej przy produkcji paliwa.

    > A w drodze do silnika
    > elektrycznego samochodu zachodzą dodatkowe straty.

    Takie same jak w drodze do rafinerii czy szybu naftowego.


  • 112. Data: 2022-02-21 11:23:48
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
    > A co tu pomylić?
    > https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
    0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)

    https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
    ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do

    Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
    0,6kWh

    i to, choć bardziej zagmatwane :)
    https://www.linkedin.com/pulse/so-exactly-how-much-e
    lectricity-does-take-produce-gallon-paul-martin

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 113. Data: 2022-02-21 11:28:41
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
    >>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >>>
    >>> No na to wychodzi.....
    >>>
    >>>>
    >>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >>>> czyzby z wegla?
    >>>>
    >>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >>>
    >>>
    >>> Bardzo.
    >>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    >>> jej źródło.
    >>
    >> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
    >
    >> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
    >
    > A co tu pomylić?
    > https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/

    A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?

    Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
    a DoE podawal na galon ...
    i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.

    > To jest sama produkcja i dystrybucja.

    Czyli co - od rafinerii do dystrybutora na stacji?

    https://www.orlen.pl/pl/o-firmie/co-robimy

    30 mln ton rocznego przerobu ropy.

    To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
    Lotos, to jakos tak zostanie.
    Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
    24e9 litrow.
    Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
    Dobrze licze?
    To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
    20GW non stop przez 24h i 365 dni.
    Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.

    To teraz odszukaj ile litrow paliw Orlen i Lotos wyprodukowaly.

    >>> I zamiast marnować je na wydobycie i przetworzenie paliw, zasmradzając
    >>> przy okazji środowisko, wychodzi że lepiej od razu ją wykorzystać w inny
    >>> sposób.
    >>
    >> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
    >
    > Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.

    Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.

    A jak juz otrzymasz szczegole zestawienie od Weissmana,
    to rownie szczegolowo podstaw dane dla wiatraka - ciekaw jestem co
    wyjdzie.

    Ale w Norwegii jest pieknie
    https://elektrowoz.pl/oze/norwegia-nocna-nadprodukcj
    a-energii-kosztowala-06-grosza-kwh-ladowanie-do-peln
    a-40-50-groszy/

    W UK tez ?

    >>> produkującym spaliniaki, oraz satysfakcji obrońców "na siłę"
    >>> nieefektywnej technologii napędu.
    >>> I totalnym zanieczyszczeniem środowiska i podgrzaniem klimatu.
    >>
    >> Podgrzanie - trudno powiedziec - jest czy nie ma.
    >
    > Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
    > Kiedyś były co 5 lat....

    I co - przez 20 lat tak podrzalismy?

    Bo jest jeszcze druga strona medalu - 15 tys lat temu byl tu lodowiec.
    I jakos znikl bez udzialu czlowieka.

    I wcale nie chcemy ochlodzenia klimatu do tego stopnia.

    A to nie byl pierwszy lodowiec...

    >> Ale zanieczyszczenie ... w Plocku mieszkasz, ze narzekasz? :-)
    > Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
    > drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.

    Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.

    J.


  • 114. Data: 2022-02-21 11:30:17
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
    > W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
    >> A co tu pomylić?
    >> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
    >>
    >
    > To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
    > 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)

    Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
    cenach detalicznych.....

    >
    > https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
    ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do
    >
    >
    > Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
    > 0,6kWh

    Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
    Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.


  • 115. Data: 2022-02-21 12:01:25
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-02-2022 o 11:28, J.F pisze:
    > On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
    >>>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >>>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >>>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >>>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >>>>
    >>>> No na to wychodzi.....
    >>>>
    >>>>>
    >>>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >>>>> czyzby z wegla?
    >>>>>
    >>>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >>>>
    >>>>
    >>>> Bardzo.
    >>>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    >>>> jej źródło.
    >>>
    >>> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
    >>
    >>> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
    >>
    >> A co tu pomylić?
    >> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
    >
    > A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?

    Przeczytaj artykuł, linki do źródeł, komentarze, znajdziesz na pewno....
    >
    > Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
    > a DoE podawal na galon ...
    > i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.

    Co za różnica?
    Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).

    > To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
    > Lotos, to jakos tak zostanie.
    > Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
    > 24e9 litrow.
    > Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
    > Dobrze licze?
    > To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
    > 20GW non stop przez 24h i 365 dni.
    > Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.

    Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
    Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?

    >>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
    >>
    >> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
    >
    > Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.

    Niby dlaczego nie?
    Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.

    >> Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
    >> Kiedyś były co 5 lat....
    >
    > I co - przez 20 lat tak podrzalismy?

    A co myślałeś?
    To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
    przyspiesza.

    >> Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
    >> drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.
    >
    > Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    > miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.

    I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.


  • 116. Data: 2022-02-21 12:59:40
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 11:30:17 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
    >> W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
    >>> A co tu pomylić?
    >>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
    >>>
    >> To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
    >> 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
    >
    > Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
    > cenach detalicznych.....

    Detaliczne teraz niskie, hurtowe drogie :-)

    No chyba, ze sugerujesz szyb i rafineria czekaja na wiatr
    i tani prąd :-)

    >> https://www.cfr.org/blog/do-gasoline-based-cars-real
    ly-use-more-electricity-electric-vehicles-do
    >>
    >> Wg tych danych wychodzi około 4kWh na galon (~3,8l) w tym elektryczności
    >> 0,6kWh
    >
    > Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
    > Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.

    A Ty bys podal jakies uzasadnienie, lub przemyslal :-)

    J.


  • 117. Data: 2022-02-21 13:05:28
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-02-2022 o 12:59, J.F pisze:
    > On Mon, 21 Feb 2022 11:30:17 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-02-2022 o 11:23, Mirek Ptak pisze:
    >>> W dniu 18.02.2022 o 23:07, Cavallino pisze:
    >>>> A co tu pomylić?
    >>>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
    >>>>
    >>> To mi na pierwszy rzut oka wyglądało nieprawdopodobnie :)
    >>> 0,7 zł /kWh *7 = 4,9 zł za samą energię :)
    >>
    >> Źle zakładasz, że do wydobycia i produkcji paliw używa się prądu w
    >> cenach detalicznych.....
    >
    > Detaliczne teraz niskie, hurtowe drogie :-)
    >
    > No chyba, ze sugerujesz szyb i rafineria czekaja na wiatr
    > i tani prąd :-)

    Strzelaj dalej.
    Albo czytaj wątek.

    >> Gdybyś poczytał wątek, to nie podawałbyś drugi raz tego samego linku.
    >> Zwłaszcza traktującego o wycinku tematu.
    >
    > A Ty bys podal jakies uzasadnienie

    Ale czego?

    Że koszt np. paliwa do piły łańcuchowej, to nie jest jedyny koszt
    energii, który potrzeba ponieść do wyprodukowania mebla, też mam uzasadniać?


  • 118. Data: 2022-02-21 13:14:29
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 12:01:25 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-02-2022 o 11:28, J.F pisze:
    >> On Fri, 18 Feb 2022 23:07:26 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 18-02-2022 o 17:08, J.F pisze:
    >>>>>> Chcesz powiedziec, ze aby zrobic litr paliwa dajacy energie 10-11kWh,
    >>>>>> trzeba dostarczyc 7-10kWh, czyli prawie cala produkcja idzie na
    >>>>>> potrzeby przemyslu paliwowego?
    >>>>>> Ba, znacznie wiecej, bo przeciez silniki maja ograniczona sprawnosc.
    >>>>>
    >>>>> No na to wychodzi.....
    >>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> Czy nie tylko nic nie zostaje, a nawet trzeba dołożyc energii ...
    >>>>>> czyzby z wegla?
    >>>>>>
    >>>>>> Cos tu chyba nie tak - i nie zastanawia Cie to?
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Bardzo.
    >>>>> Bo wychodzi na to, że paliwo to tylko kiepski akumulator energii, a nie
    >>>>> jej źródło.
    >>>>
    >>>> Akumulatorem bym tego nie nazwal.
    >>>
    >>>> Ale nie przyjdzie ci na mysl, ze cos pomyliles ...
    >>>
    >>> A co tu pomylić?
    >>> https://elektrowoz.pl/transport/ile-energii-trzeba-d
    o-wyprodukowania-benzyny-az-35-7-kwh-na-kazdy-litr/
    >>
    >> A szczegolowe wyszczegolnienie gdzie?
    >
    > Przeczytaj artykuł, linki do źródeł, komentarze, znajdziesz na pewno....

    A czytales?

    "Poprosiliśmy dra Guido Weißmanna o dane źródłowe jego obliczeń."

    "Łukasz - redakcja w KRuL o 4 lata temu
    Dzień dobry. To nie są moje obliczenia tylko obliczenia naukowca w
    oparciu o informację podaną przez koncern BP. Czyli dane z samego
    źródła.

    CharlieK Łukasz - redakcja w o 5 miesięcy temu
    OK, A dr Guido Weißmann cos w koncu odpisal ?
    www.elektrowoz.pl Mod CharlieK o 5 miesięcy temu
    Dziękuję za pytanie. Nie przypominam sobie, więc chyba nie,
    niestety.
    "

    A to juz 4 lata ....

    >> Bo juz widzisz - w tytule "DoE 3.5kWh, BP 7kWh na litr",
    >> a DoE podawal na galon ...
    >> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
    >
    > Co za różnica?

    Podstawowa.

    > Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).

    Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
    Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
    nie slyszalem, aby grzały węglem :-)

    To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
    odzyskiwac ...

    >> To w 3 rafineriach, ale mysle, ze jak odejmiemy zagranice i dodamy
    >> Lotos, to jakos tak zostanie.
    >> Obstawiam, ze z tego powstaje ok 20mln ton paliw. czyli jakies
    >> 24e9 litrow.
    >> Liczac po 7kWh/litr potrzeba 168e9 kWh= 168e3 GWh.
    >> Dobrze licze?
    >> To mi wychodzi, ze sam przemysl paliwowy potrzebowalby
    >> 20GW non stop przez 24h i 365 dni.
    >> Czyli praktycznie całą produkcje polskich elektrowni.
    >
    > Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
    > Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?

    A ty pisales, ze to prąd, który mogłby ładować elektryki.
    Tak trudno zapamietać? :-)

    Odszukaj ile litrow paliw Orlen produkuje, to zobaczysz,
    ile ropy znika.

    >>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
    >>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
    >> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
    > Niby dlaczego nie?

    No bo go nie bedzie.

    > Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.

    W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
    energii. A na Bałtyku pływów nie ma.

    >>> Orkany co 2 tygodnie mówią co innego.
    >>> Kiedyś były co 5 lat....
    >>
    >> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
    >
    > A co myślałeś?
    > To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
    > przyspiesza.

    Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)

    https://youtu.be/Juag_HpLoa0?t=645

    >>> Wystarczyło jak do pracy pieszo chodziłem (w sensie z parkingu po
    >>> drugiej stronie rzeki) i smród z diesli wąchałem.
    >>
    >> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    >> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
    >
    > I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.

    Tylko nie wiem z czego.
    Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.

    J.


  • 119. Data: 2022-02-21 14:01:06
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-02-2022 o 13:14, J.F pisze:

    >>> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
    >>
    >> Co za różnica?
    >
    > Podstawowa.

    Żadna.

    >
    >> Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
    >
    > Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
    > Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
    > nie slyszalem, aby grzały węglem :-)
    >
    > To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
    > odzyskiwac ...

    I raportują to jako zużyta energia?
    Bredzisz.

    >> Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
    >> Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
    >
    > A ty

    Czego nie zrozumiałeś powyżej?
    Nie odpowiadaj, dopóki tego nie zrobisz.


    >>>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
    >>>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
    >>> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
    >> Niby dlaczego nie?
    >
    > No bo go nie bedzie.

    Aha.
    Dyskusja jak z babą.
    Nie bo nie i już.


    >
    >> Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
    >
    > W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
    > energii.

    Ktoś tak mówił?
    To Ty zacząłeś pierdzielić o energii wytwarzanej przez platformy.

    >>> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
    >>
    >> A co myślałeś?
    >> To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
    >> przyspiesza.
    >
    > Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)

    To na razie totalnie nie jest nasz problem.

    >>> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    >>> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
    >>
    >> I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
    >
    > Tylko nie wiem z czego.
    > Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.

    Smród nie niknie w sekundę.


  • 120. Data: 2022-02-21 14:17:56
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Feb 2022 14:01:06 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-02-2022 o 13:14, J.F pisze:
    >>>> i pewnie "energii" a nie energii elektrycznej.
    >>> Co za różnica?
    >> Podstawowa.
    > Żadna.

    Podstawowa.

    >>> Inne będą jeszcze gorsze (w sensie brudniejsze, bo w 0% z oze).
    >>
    >> Ogolnie wiadomo, ze rafinacja wymaga podgrzania ropy i to mocnego.
    >> Rafinerie grzeja ropą, odpadami z produkcji, albo gazem ziemnym ...
    >> nie slyszalem, aby grzały węglem :-)
    >>
    >> To podgrzanie ropy to tez ostroznie, bo potem mozna w wymiennikach
    >> odzyskiwac ...
    >
    > I raportują to jako zużyta energia?
    > Bredzisz.

    Ale jak DoE pisze ze "wieksza wartosc byla dawniej, jak proces byl
    mniej oszczedny" to odrzucasz, Guido lepszy.


    >>> Przecież sami pisaliście, że sobie energię sami produkują.
    >>> Tak trudno to zapamiętać na kilka dni chociażby?
    >>
    >> A ty
    >
    > Czego nie zrozumiałeś powyżej?
    > Nie odpowiadaj, dopóki tego nie zrobisz.
    >
    >
    >>>>>> No jak? Nie ma platformy, to nie ma pradu z niej.
    >>>>> Prąd może być, bez potrzeby wierteł, rur itd.
    >>>> Ale nie tak, ze jak platforma go nie zuzyje, to bedzie.
    >>> Niby dlaczego nie?
    >>
    >> No bo go nie bedzie.
    >
    > Aha.
    > Dyskusja jak z babą.
    > Nie bo nie i już.

    Alez masz klapki na oczach.

    Platforma nie ciagnie pradu z brzegu, bo sie nie oplaca.
    Ma generatory na pokladzie.

    Jakby prad nie byl potrzebny do wydobycia ropy, to by go nie
    produkowala, i nie moglby elektrykow ładować.

    >>> Morskie elektrownie z pływów już chyba istnieją.
    >> W powijakach, i raczej sie nie zanosi, aby to bylo powazne zrodlo
    >> energii.
    >
    > Ktoś tak mówił?
    > To Ty zacząłeś pierdzielić o energii wytwarzanej przez platformy.

    Bo jesli potrzebuja energii, chocby na wiercenie, to same sobie
    wytwarzaja. Najpierw z przywiezionego paliwa.

    >>>> I co - przez 20 lat tak podrzalismy?
    >>>
    >>> A co myślałeś?
    >>> To narasta w postępie geometrycznym, proces zamiast zwalniać, ciągle
    >>> przyspiesza.
    >>
    >> Ale ostroznie, bo chyba lepszy orkan niz zlodowacenie :-)
    >
    > To na razie totalnie nie jest nasz problem.


    >>>> Fakt, ze ostatnio we Wroclawiu cos strasznie smierdzi, i to nawet w
    >>>> miejscu, gdzie bym sie nie spodziewal.
    >>>
    >>> I o tym mowa - głównie to mi przeszkadza.
    >>
    >> Tylko nie wiem z czego.
    >> Zapach jakby dieslowy, a do ruchliwej drogi kawalek.
    >
    > Smród nie niknie w sekundę.

    Normalnie sie szybko rozwiewa na wiekszy obszar i nizsze stezenie.


    J.

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: