-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Date: Thu, 10 Feb 2022 23:43:34 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <su44en$fpu$1@news.icm.edu.pl>
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
<62055d9c$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
<su3qnv$kue$1@news.icm.edu.pl>
<62057a48$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 10 Feb 2022 22:43:35 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="16190"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <62057a48$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701419
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.02.2022 o 21:49, Shrek pisze:
> W dniu 10.02.2022 o 20:57, ii pisze:
>
>>> Ale wiesz, że niektórzy miesiącami w trasę nie jeżdzą? Tylko mi nie
>>> pisz, że hybryda nie jest na miasto:P
>>
>> Jak możesz naładować poza korkami to czemu nie.
>
> Ok, żeby naładować przed miastem to się nada. Miałem na myśli trasę jako
> trasę - 300 km. Jak ktoś jeździ w trasach a nie w mieście to mu dizel
> potrzebny a nie hybryda.
Jak tylko trasy to koleją a nie samochodem :-)
>
>>>> Masa nie ma znaczenia w mieście
>>>
>>> A był w tej bajce smok? W trasie nie ma specjalnego znaczenia. W
>>> mieści ma kapitalne.
>>
>> Na baterii? Jedziesz wolno, przy hamowaniu odzyskujesz.
>
> Ale z ograniczoną sprawnością. Magii nie ma - im więcej masy tym więcej
> energii na przyspieszanie.
>
>> Pojeździj elektrykiem to zobaczysz że zasięg w mieście raczej większy
>> jest niż w trasie.
>
> No i to powoduje w jakiś magiczny sposób, że przy ruszaniu masy nie
> trzeba dostarczać energii, której część jest potem tracona?
Do rozpędzania używa się energii, którą się wcześniej odzyskało :-)
>
>>>> zresztą poza miastem PHEV do 120/h
>>>> też pali mniej niż ICE.
>>>
>>> A fizyczne wyjaśnienie tego przekonania?
>>
>> Mniejsze straty w wykorzystywanym zakresie mocy.
>
> Nie przekonałeś mnie. Niby dlaczego mniejsze w ustalonym punkcie pracy?
> Możesz to samo zrobić z dokładnością do kilkuset obrotów skrzynią biegów.
To chyba moc jest tutaj istotna a nie obroty. Przy przyspieszaniu to Ty
możesz generować dużą moc, i mieć dużą sprawność, ale potem już nie.
Masz po prostu nadmiar mocy w przeciętnym samochodzie gdy chcesz tylko
utrzymać 120km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.22 06:23 Shrek
- 11.02.22 06:27 Shrek
- 11.02.22 08:07 Cavallino
- 11.02.22 10:27 K
- 11.02.22 20:57 Myjk
- 12.02.22 08:39 Marcin N
- 12.02.22 08:41 Marcin N
- 12.02.22 12:23 JDX
- 12.02.22 18:35 Cavallino
- 12.02.22 21:17 Myjk
- 12.02.22 21:21 Myjk
- 12.02.22 22:44 Shrek
- 13.02.22 00:38 ii
- 13.02.22 15:51 _Master_
- 13.02.22 17:41 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo