eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Date: Thu, 10 Feb 2022 23:43:34 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <su44en$fpu$1@news.icm.edu.pl>
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
    <62055d9c$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <su3qnv$kue$1@news.icm.edu.pl>
    <62057a48$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 10 Feb 2022 22:43:35 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="16190"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.6.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <62057a48$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701419
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.02.2022 o 21:49, Shrek pisze:
    > W dniu 10.02.2022 o 20:57, ii pisze:
    >
    >>> Ale wiesz, że niektórzy miesiącami w trasę nie jeżdzą? Tylko mi nie
    >>> pisz, że hybryda nie jest na miasto:P
    >>
    >> Jak możesz naładować poza korkami to czemu nie.
    >
    > Ok, żeby naładować przed miastem to się nada. Miałem na myśli trasę jako
    > trasę - 300 km. Jak ktoś jeździ w trasach a nie w mieście to mu dizel
    > potrzebny a nie hybryda.

    Jak tylko trasy to koleją a nie samochodem :-)

    >
    >>>> Masa nie ma znaczenia w mieście
    >>>
    >>> A był w tej bajce smok? W trasie nie ma specjalnego znaczenia. W
    >>> mieści ma kapitalne.
    >>
    >> Na baterii? Jedziesz wolno, przy hamowaniu odzyskujesz.
    >
    > Ale z ograniczoną sprawnością. Magii nie ma - im więcej masy tym więcej
    > energii na przyspieszanie.
    >
    >> Pojeździj elektrykiem to zobaczysz że zasięg w mieście raczej większy
    >> jest niż w trasie.
    >
    > No i to powoduje w jakiś magiczny sposób, że przy ruszaniu masy nie
    > trzeba dostarczać energii, której część jest potem tracona?

    Do rozpędzania używa się energii, którą się wcześniej odzyskało :-)

    >
    >>>> zresztą poza miastem PHEV do 120/h
    >>>> też pali mniej niż ICE.
    >>>
    >>> A fizyczne wyjaśnienie tego przekonania?
    >>
    >> Mniejsze straty w wykorzystywanym zakresie mocy.
    >
    > Nie przekonałeś mnie. Niby dlaczego mniejsze w ustalonym punkcie pracy?
    > Możesz to samo zrobić z dokładnością do kilkuset obrotów skrzynią biegów.

    To chyba moc jest tutaj istotna a nie obroty. Przy przyspieszaniu to Ty
    możesz generować dużą moc, i mieć dużą sprawność, ale potem już nie.
    Masz po prostu nadmiar mocy w przeciętnym samochodzie gdy chcesz tylko
    utrzymać 120km/h.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: