  • 1. Data: 2012-05-18 08:22:43
    Temat: Monitory va lub ips 120 hz
    Od: mt <f...@i...pl>

    Witam.
    Orientujecie się może czy są monitory z matrycami innymi niż TN i
    odświeżaniem 120 hz? Ja znalazłem tylko TN, a przy wielkości, która by
    mnie interesowała, czyli jakieś 24" - 27", obraz w rogach przestaje już
    być akceptowalny nawet dla kogoś, kto nie ma dużych wymagań pod względem
    wierności reprodukcji koloru.

    --
    marcin

  • 2. Data: 2012-05-18 12:55:50
    Temat: Re: Monitory va lub ips 120 hz
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-18 08:22:43 +0200, mt <f...@i...pl> said:

    Orientujecie się może czy są monitory z matrycami innymi niż TN i
    odświeżaniem 120 hz?

    Nie ma, zresztą TN też nie. W LCD nie ma czegoś takiego, jak
    częstotliwość odświeżania.

    de Fresz

  • 3. Data: 2012-05-18 13:02:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/05/2012 11:55, de Fresz wrote:
> [...]
    > odświeżaniem 120 hz?
    >
    > Nie ma, zresztą TN też nie. W LCD nie ma czegoś takiego, jak

    Oczywiście że jest. Nie ma migotania, ale zawartość ekranu wciąż trzeba
    odświeżyć, jeśli nie chcesz mieć statycznego obrazu godzinami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-05-18 13:13:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-18 13:02:42 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Oczywiście że jest. Nie ma migotania, ale zawartość ekranu wciąż trzeba
    > odświeżyć, jeśli nie chcesz mieć statycznego obrazu godzinami.

    Weź się dokształć z różnic w zasadach działania CRT i LCD, co?

    de Fresz

  • 5. Data: 2012-05-18 13:18:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/05/2012 12:13, de Fresz wrote:

    > Weź się dokształć z różnic w zasadach działania CRT i LCD, co?

    Refresh rate or the temporal resolution of an LCD is the number of times
    per second in which the display draws the data it is being given. Since
    activated LCD pixels do not flash on/off between frames, LCD monitors
    exhibit no refresh-induced flicker, no matter how low the refresh rate.

    Obraz na LCD jest "rysowany" X razy na sekundę, to jest własnie
    odświeżanie LCD.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-05-18 13:23:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-18 13:18:14 +0200, kamil <k...@s...com> said:

> [...]
    > refresh rate.
    >

    > Obraz na LCD jest "rysowany" X razy na sekundę, to jest własnie

    Chyba nie zrozumiałeś tekstu, który sam przytoczyłeś.

    de Fresz

  • 7. Data: 2012-05-18 13:24:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/05/2012 12:23, de Fresz wrote:

    > Chyba nie zrozumiałeś tekstu, który sam przytoczyłeś.

    Chyba nie zrozumiałeś, co oznacza "refresh rate", ani że zawartość ekran
    LCD też jest ODŚWIEŻANA. Róznica polega na tym, że piksele nie wygasają
    pomiędzy cyklami odświeżenia, więc ekran nie migocze.

    Zmykaj na pl.onaniści.językowi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 8. Data: 2012-05-18 13:28:13
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/05/2012 12:24, kamil wrote:

> [...]
    > LCD też jest ODŚWIEŻANA. Róznica polega na tym, że piksele nie wygasają
    > pomiędzy cyklami odświeżenia, więc ekran nie migocze.

    Masz tu nawet po polsku, gdyby angielska terminologia była zbyt trudna
    do ogarnięcia:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C4%99stotliwo%C5%9B%
    C4%87_od%C5%9Bwie%C5%BCania_monitora

    Częstotliwość odświeżania - ilość obrazów wyświetlanych na ekranie
    monitora w ciągu sekundy. Wyrażana jest w hercach (Hz).
    Z definicji wynika, że np. monitor pracujący z częstotliwością
    odświeżania równą 75 Hz odnawia obraz na ekranie 75 razy w ciągu
    sekundy. Wartość 75 Hz jest minimalną częstotliwością, przy której
    migotanie obrazu jest dla ludzkiego oka niedostrzegalne (według
    niektórych źródeł - 85 Hz). Zbyt niskie odświeżanie może uszkodzić
    wzrok. Migotanie nie występuje w przypadku ekranów ciekłokrystalicznych.

    LCD o odświeżaniu 60Hz wyświetla 60 obrazów na sekundę? Wyświetla.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2012-05-18 17:37:32
    Od: mt <f...@i...pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > odświeżaniem 120 hz?
    >
    > Nie ma, zresztą TN też nie. W LCD nie ma czegoś takiego, jak

    Dobra, mniejsza o większość, nie chodzi mi o zagłębianie się w
    technikalia, czy nazywać to częstotliwością odświeżania czy też
    częstotliwością odpowiedzi, praktyczny wymiar jest taki, że pracując w
    okularach migawkowych zestrojonych na 60 Hz i z monitorami opisywanymi
    jako 60 i 120 Hz, to na ten pierwszy nie da się patrzeć dłużej niż kilka
    minut a z drugim się pracuje w miarę komfortowo. Tylko wszystkie tego
    typu konstrukcje, które spotkałem opierają się na panelach TN, stąd
    pytanie, czy może ktoś słyszał o innych, albo o zapowiadanych modelach.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2012-05-19 00:30:06
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 18.05.2012 13:28, kamil pisze:

    > Masz tu nawet po polsku [...]

    Muszę poprzeć. :)
    De Freszowi chyba pomyliło się z częstotliwością ODCHYLANIA pionowego i
    poziomego w ekranach CRT. Odchylanie pionowe równe w hercach było
    odświeżaniu, odchylanie poziome z reguły było rzędu kiloherców.

    I szczerze powiem, nie wiem, czy sygnał (cyfrowy oczywiście, nie z
    przetwornika D-Sub) dla monitorów LCD zawiera te parametry, czy też dane
    są uporządkowane w inny sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin