  • Data: 2009-01-21 01:23:21
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2009, de Fresz wrote:

    > Mowa o kulturalnie oprofilowanym monitorze, a więc z podświetlaniem
    > regulowanym w nim samym, a resztą na karcie (w większości przypadków).

    Dalej się nie rozumiemy.
    Ja nie pytam o oprofilowanie - ja pytam o regulację *jasności*.
    Najprymitywniejszą, zwyczajną.
    I nijak nie mogę dojść do tego, jak na *charakterystykę* monitora
    wpływa regulacja jasności LAMP.
    Do jasności *lamp podświetlających* nie ustawiasz przecież korekty
    *koloru*, to po pierwsze, a *nieliniowości* dla światła o tak
    małej mocy to my chyba zwyczajnie nie umiemy :> (choćbyśmy
    chcieli!) uzyskać.
    Sama regulacja mocy lampy może być dowolnie mocno nieliniowa.
    Ale *składowe* są przez LCD przepuszczane *liniowo*.
    Lampa świeci "na pół" - *wszystkie* składowe są *tak samo*
    ciemniejsze, o połowę, z rozrzutem 1/100000000 ;)
    "Połowa" może mieć błąd i 25% - ale "rozjazd kolorów" się nie
    zmieni. Ani o jotę!
    Przy regulacji jasności podświetlenia nie widzę miejsca dla
    jakiejkolwiek "lepszości" lub "gorszości" ch-ki monitora!

    Oczywiście, jak monitor *nie ma* regulacji jasności lamp, to
    jest dokładnie jak mówisz: przy ustawieniach w okolicy "bardzo
    jasno" i "bardzo ciemno" kolory można sobie...
    Dobrze wiem, bo właśnie z takiego monitora teraz czytam ;)
    (i żadne MVA mu nie pomoże).

    > A to grupa o pisaniu prostów na juznet? ;-)

    A nie? ;)

    > Pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd