  • Data: 2009-01-23 00:32:02
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Jan 2009, de Fresz wrote:

    > Dlaczego chcesz wykluczać "zwykłą" nieliniowość?

    Bo o ile mi wiadomo, zaobserwować można ją jedynie w skrajnie
    dużych (jak na nasze aktualne możliwości technologiczne)
    natężeniach promieniowania (albo gęstościach energii jak
    kto woli).
    No i nieodłącznym elementem ich występowania jest pojawianie
    się nieparzystych harmonicznych - jak przy każdym drganiu,
    przepuszczonym przez układ nieliniowy.
    Z podczerwieni trochę ultrafioletu byśmy gratis dostawali...

    > Mowimy chyba o w miarę precyzyjnym oddawaniu barw?

    Tak sądzę :)
    I AFAIK znane materiały mają (w osiągalnych bez laserów
    i reakcji termojądrowych gęstościach energii) tak, że
    zachowują się liniowo - poza przypadkami, kiedy istnieje
    efekt makroskopowy (znaczy w skali atomowej jest "makro" :))
    dający efekty "jak żarówka", czyli mamy *liniowe*
    ch-ki, ale pojawia się nieliniowość od (wolnozmiennego
    w skali przechodzących drgań!) sprzężenia zwrotnego.

    Czy coś przy LCD powoduje efekt fotochromatyczny, jak
    rozumiem nieproporcjonalnie w skali długości fali?

    pzdr, Gotfryd