  • Data: 2009-01-23 21:29:35
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-23 01:32:02 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Tak sądzę :)
    > I AFAIK znane materiały mają (w osiągalnych bez laserów
    > i reakcji termojądrowych gęstościach energii) tak, że
    > zachowują się liniowo - poza przypadkami, kiedy istnieje
    > efekt makroskopowy (znaczy w skali atomowej jest "makro" :))
    > dający efekty "jak żarówka", czyli mamy *liniowe*
    > ch-ki, ale pojawia się nieliniowość od (wolnozmiennego
    > w skali przechodzących drgań!) sprzężenia zwrotnego.
    >
    > Czy coś przy LCD powoduje efekt fotochromatyczny, jak
    > rozumiem nieproporcjonalnie w skali długości fali?

    Mam wrażenie, że Twoim podstawowym błedem jest traktowanie pikseli LCD
    jako jednolitego źródła światła. Przyjrzyj się ja są zbudowane ekrany:
    od tyłu lecąc, masz lampy (którym w zależności od mocy zmienia się
    widmo), masz warstwy filtrów polaryzacyjnych, ciekłego kryształu, a na
    końcu filtr kolorowy. Obserwacje z natury wykazują, że w zależności od
    mocy podświetlania, efekty zmian polaryzacji (nazwijmy to: stanów)
    komórek, są przez oko ludzkie odbierane odmiennie i to w stopniu
    większym, niż wynika to ze zmiany widma. Mi ta informacja wystarcza do
    szczęścia, ale jak chcesz, możesz zrobić z tego doktorat, chętnie
    później przeczytam jakieś streszczenie ;-)

    de Fresz