-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Tue, 28 Sep 2010 11:26:51 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 68
Message-ID: <i7sccs$2kfr$1@news2.ipartners.pl>
References: <b...@a...googlegroups.com>
<7...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-94-42-45-149.multimo.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1285666012 86523 94.42.45.149 (28 Sep 2010 09:26:52 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 28 Sep 2010 09:26:52 GMT
In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313206
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-27 23:15, kogutek pisze:
>> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
>>> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
>>>
>>>> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
>>>>> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
>>>>> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
>>>>> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
>>>>> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
>>>>> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>>>
>>>> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
>>>> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
>>>> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
>>>> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>>>
>>>> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
>>>> kołach.
>>>
>>> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
>>> cywilnego samochodu.
>>>
>>> --
>>> pozdrawiam,
>>> Marcin 'Yans' Bazarnik
>>
>> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
>> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
>> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
>> wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
>> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
>> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
>> necie....
>> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
>> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
>> benzyna:
>> 2000 obr - 30 kW
>> 3000 obr - 45 kW
>> 4000 obr - 65 kW
>> 5000 obr - 90 kW
>> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>>
>> diesel:
>> 2000 obr - 60 kW
>> 3000 obr - 90 kW
>> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
>>
>> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
>> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
>> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
>> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
>> momentu i mocy.
>>
>>
>>
>>
> Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
> maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa.
Ani jedno, ani drugie. Podaje moc mechaniczną na wale.
Gdzieś mi się obiło, że są pewne różnice usa<->europa, biorące się z tego że jedni
podają moc silnika z osprzętem a inni bez, ale może to plotki.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 11:43 Sylwester Łazar
- 28.09.10 12:07 Robert Rędziak
- 28.09.10 13:54 Sylwester Łazar
- 28.09.10 14:25 Filip KK
- 28.09.10 14:27 Filip KK
- 28.09.10 14:31 Filip KK
- 28.09.10 14:37 Filip KK
- 28.09.10 14:39 to
- 28.09.10 14:53 Przembo
- 28.09.10 14:57 Karolek
- 28.09.10 14:59 Filip KK
- 28.09.10 15:13 Filip KK
- 28.09.10 15:52 Filip KK
- 28.09.10 16:01 Przembo
- 28.09.10 16:13 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=