eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Data: 2010-09-28 11:26:51
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-09-27 23:15, kogutek pisze:
    >> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
    >>> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
    >>>
    >>>> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
    >>>>> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
    >>>>> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
    >>>>> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
    >>>>> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
    >>>>> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
    >>>
    >>>> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
    >>>> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
    >>>> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
    >>>> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
    >>>
    >>>> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
    >>>> kołach.
    >>>
    >>> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
    >>> cywilnego samochodu.
    >>>
    >>> --
    >>> pozdrawiam,
    >>> Marcin 'Yans' Bazarnik
    >>
    >> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
    >> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
    >> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
    >> wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
    >> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
    >> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
    >> necie....
    >> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
    >> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
    >> benzyna:
    >> 2000 obr - 30 kW
    >> 3000 obr - 45 kW
    >> 4000 obr - 65 kW
    >> 5000 obr - 90 kW
    >> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
    >>
    >> diesel:
    >> 2000 obr - 60 kW
    >> 3000 obr - 90 kW
    >> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
    >>
    >> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
    >> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
    >> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
    >> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
    >> momentu i mocy.
    >>
    >>
    >>
    >>
    > Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
    > maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa.

    Ani jedno, ani drugie. Podaje moc mechaniczną na wale.

    Gdzieś mi się obiło, że są pewne różnice usa<->europa, biorące się z tego że jedni
    podają moc silnika z osprzętem a inni bez, ale może to plotki.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: