-
Data: 2010-09-28 12:07:49
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 28 Sep 2010 11:43:13 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
> Sprawdzanie za pomocą sondy lambda cały czas składu mieszanki
> paliwowo-powietrznej to jednak dość ważny czynnik eliminujący możliwość
> spalania zbyt bogatej mieszanki.
Ale akurat sterowanie w pętli zamkniętej nie sprzyja ekonomii.
Należałoby jeszcze zubożyć mieszankę w zakresie małych i
średnich obciążeń.
> Choć najważniejszy to:
> 1) masa wozu,
> 2) sposób jazdy i hamowania.
A powierzchnia czołowa i współczynnik doskonałości
aerodynamicznej nie?
> Powiedziałbym dość mało istotny w roku 2010 dla aut dla przeciętnego
> użytkownika.
Nono. Już widzę połączenie współczesnego sterowania i związanej
z tym beztroski użytkownika oraz silnika sprzed kilkudziesięciu
lat.
> Przecież w konstrukcji mechanicznej silników R4 nie ma radykalnych zmian od
> 100 lat.
No nie. Wciąż są zawory, wciąż są tłoki, korbowody i wały
korbowe. I są prawie takie same. Nie zmieniło się wiele, a
jednocześnie zmieniło się bardzo dużo.
> Bo niby co ma być radykalnego?
> chłodzenie cieczą, 16 zaworów, turbo, pasek gumowy rozrządu
> czy inne "milowe" zmiany :-)
Kształt komory spalania, kształt kanałów dolotowych/wylotowych,
zaworów. Profile krzywek i czasy rozrządu, pojemność układu
chłodzenia, kształt i masa elementów układu korbowo-tłokowego,
liczba łożysk. Materiały. Masa nieistotnych drobiazgów
sprawiających, że silnik sprzed kilkudziesięciu lat nie ma szans
na zbliżenie się do współczesnych wyników bez gruntownego
przeprojektowania.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 13:54 Sylwester Łazar
- 28.09.10 14:25 Filip KK
- 28.09.10 14:27 Filip KK
- 28.09.10 14:31 Filip KK
- 28.09.10 14:37 Filip KK
- 28.09.10 14:39 to
- 28.09.10 14:53 Przembo
- 28.09.10 14:57 Karolek
- 28.09.10 14:59 Filip KK
- 28.09.10 15:13 Filip KK
- 28.09.10 15:52 Filip KK
- 28.09.10 16:01 Przembo
- 28.09.10 16:13 Karolek
- 28.09.10 16:36 ALi
- 28.09.10 16:46 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=