eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 00:58:39
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
    > > - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
    > > maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
    > > tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
    > > obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
    > > wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
    >
    > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
    > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
    > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
    > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
    >
    > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na kołach.
    >
    > PS: Wykreś ww. do wglądu na priv
    > pozdrawiam,
    > Marcin 'Yans' Bazarnik
    Myślisz że dostępne są wykresy silników benzynowych o mocach w granicach 900KM.
    Trochę więcej miał Spitfire MK-I typ 300. 12 cylindrów miał. Palił cirka jebałt
    300 litrów na godzinę lotu.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: