    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 2 Jan 2019 07:26:13 -0800 (PST)
    Subject: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    From: b...@g...com

    użytkownik Tornad napisał:

    > Nic podobnego. Ja nie stawiam zadnych warunkow. Interesuje mnie jedynie aby
    > taki zegar po prostu chodzil. Jak moje pomiary nie wykaza zadnych zaleznosci
    > to również będzie to sukces. Przerobie go na zegar scienny, który powiesze
    > sobie w salonie. Bede miał wykres zaleznosci czestotliwosci jego chodu od czasu
    > lokalnego dzięki czemu będę mogl obliczyć która jest godzina. Mam nadzieje, ze
    > taki zegar nie będzie ustepowal dokladnosci wskazan zegara atomowrgo a będzie od
    niego znacznie tanszy.

    > Pozdr
    > Tornad

    Weź lepiej opisz o co chodzi, nie każdy pamięta wytyczne:)

    Z tego co pamiętam miało być jak w opisie:
    Dwa oscylatory. Oba mają układ odbiorczy i nadawczy.
    Jak jeden odbierze wiązkę na fotodiodzie, daje impuls na diodę laserową,
    wiązka trafia do drugiego układu gdzie po jej odebraniu układ nadaje impuls
    na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Zakładając że będą tam jakieś zmiany w zależności od chj wii czego
    (eteru/grawitacji/księżyca itd) to promień lecący z A do B będzie
    powiedzmy leciał szybciej, z B do A wolniej. Czyli skompensują się
    i doświadczenie nie ma sensu.

    Masz jakiś sensowy opis co Ty właściwie chcesz mierzyć?
    Pisałeś coś o mierniku. Ten miernik nie ma przypadkiem za mało
    cyfr? Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.