eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmMoje boje z "salonami" firmowymi orange w WarszawieRe: Moje boje z "salonami" firmowymi orange w Warszawie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Moje boje z "salonami" firmowymi orange w Warszawie
    Date: Sun, 11 Oct 2009 14:04:56 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <hashl9$4mg$1@news.onet.pl>
    References: <has38g$ou8$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: hotspot.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1255262697 4816 62.121.118.98 (11 Oct 2009 12:04:57 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Oct 2009 12:04:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <7...@k...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:982446
    [ ukryj nagłówki ]

    JohnyK wrote:
    > On 11 Paź, 09:59, "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>
    > wrote:
    >
    >> Wnioski:
    >> - w "salonie" na Pańskiej oddajemy do serwisu telefony z pudełkiem
    >> - w "salonie" na pl. Konstytucji oddajemy bez pudełka
    >> - w "salonie" na pl. Wilsona nie oddajemy wcale
    >> - w "salonach" z kolejkami na karteczki nie przyznajemy się od razu, że
    >> przyszliśmy załatwić serwis telefonu: mówimy że chcemy zawrzeć nową
    >> umowę - te numerki są szybsze
    >
    > Szukanie problemów na silę. Skoro kupiłeś telefon przez neta to znaczy
    > że kupiłeś go w PTK CENTERTEL. Jeżeli kupiłeś go w PTK a nie masz
    > gwarancji (bo na wynalazki Apple jest tylko rękojmia) więc oddajesz go
    > TYLKO w salonie PTK. Szukanie dziury w całym w tym przypadku jest bez
    > sensu, bo wystarczy znać podstawy prawa konsumenckiego.

    Żeby już całkowicie znać podstawy praw konsumenta, to pojęcie rękojmi
    jest wyłączone dla konsumentów od 1 stycznia 2003 roku. Zanim zaczniesz
    kogokolwiek pouczać, sam się doucz.
    A co do meritum: PTK Centertel, podobnie jak pozostali operatorzy,
    wydali kupę kasy, żeby salony franczyzowe pozornie niczym nie różniły
    się od własnych. W związku z tym żądanie, by konsument na podstawie
    koloru oczu pani sprzedawczyni wiedział, z kim ma do czynienia, jest -
    lekko mówiąc - nadużyciem.


    A co
    > przekazania w pudełku czy bez: lepiej w pudełku, w końcu to Tobie
    > powinno zależeć na tym, by sprzęt po naprawie wrócił w jak najlepszym
    > stanie.

    Oczywiście, można też żądać, żeby oddawać telefon do naprawy w tym samym
    ubraniu, w którym się go kupowało, albo odnosić go w tej samej
    reklamówce. Z technicznego punktu widzenia może być istotne, abo
    urządzenie oddawać np. z tym samym zasilaczem, z którym się go używa, a
    cała reszta wymogów jest bzdurna.
    Żądanie od klienta, żeby przez dwa lata przechowywał stos kartonów
    doskonale wypełnia pojęcie klauzuli niedozwolonej. Słyszałes o czymś takim?

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: