  • 71. Data: 2013-09-20 09:49:03
    Temat: Re: Moja "ulubiona" ulica Pulawska (DC)
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^

    Jak dzik w sosnę w dębowym lesie - w Polsce jest administracyjne
    ograniczenie prędkości wszędzie na autostradach i ekspresówkach
    - w Niemczech nie.

  • 72. Data: 2013-09-20 09:55:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Sep 2013 12:13:33 +0000 (UTC), AZ

    > A to jest ciekawe czemu te swiatla tak nie dzialaja? Przycisk albo w ogole
    > nie dziala albo wcisniecie przycisku tylko powoduje zapalenie sie zielonego
    > w nastepnej sekwencji ktora trwa X min

    Odpowiedź jest banalnie prosta. Głupotą byłoby aby każdy pojedynczy pieszy
    który wdusi przycisk natychmiast zatrzymywał setkę (albo i więcej)
    pojazdów. W skrajnym wypadku doszłoby do sytuacji, że nadchodzące na
    przejście 5 osób / min. w ciągu 5 minut jest w stanie zrobić bez wyraźnej
    przyczyny kosmiczny korek. Wszędzie musi być równowaga.

    Ponadto, jak przycisk zostanie uszkodzony to program musi mieć na taką
    ewentualność zabezpieczenie. Jeśli program wykryje brak sygnału przerwania
    w jakimś interwale, to z funkcji akomodacyjnej przełączy się na stały cykl.
    Wtedy samochody będą zatrzymywane co 90 sek. (a może i krócej) nawet jak na
    przejściu nie będzie żywego ducha przez 10h.

    Naturalnie dopóki ktoś tego nie zgłosi i przycisk nie zostanie naprawiony.
    Że większość ma to w dupie (przypominam, to o tobie między innymi) i nie
    zgłasza zauważonych problemów, to ludzie stoją w korkach m.in. przed
    pustymi przejściami, czy do lewoskrętów (też czujniki akomodacyjne czasem
    nawalają) i się dziiiiiwią... Potrafią marnować w takich miejscach 10-20
    min. dziennie i żadnemu nie przyjdzie do głowy, żeby to zgłosić. Tymczasem
    takie awarie są naprawiane z dnia na dzień, czasem w ciągu paru godzin.

    --
    Pozdor Myjk

  • 73. Data: 2013-09-20 11:08:57
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Że większość ma to w dupie

    Mowisz o sluzbach miejskich, ktore od tego sa, by na biezaco monitorowac
    stan miejskich instalacji, czy o kierowcach, ktorzy juz tyle glupot
    Galasa widzieli, ze nie zdziwily by ich swiatla na srodku pustego pola?
    Jest SM, jest Policja, oni za mnie mojej roboty nie robia.
    Skad ci biedni ludzie maja wiedziec, ze swiatla dzialaja inaczej niz
    powinny, bo wandaloodporny wlacznik dotykowy bez elementow ruchomych
    jednak sie zepsul? Kazdy pomysli it's not a bug, it's feature i jedzie
    dalej. Gdyby swiatla przelaczaly sie w wypadku jakiegokolwiek bledu na
    zolte migajace, to nie byloby problemu.
    Masz swiatla na skrzyzowaniu Ciszewskiego/Nowoursynowska. Skrzyzowanie
    typu T i masz wszystkie mozliwe kombinacje, sekwencja zajebista. Piesi
    sa tam rzadkoscia i spokojnie moznaby ich faze pominac jesli nikt nie
    idzie (przycisk). To mam to zglosic? Bo dzialaja tak od poczatku. Na
    calej Nowoursynowskiej tez. Po przebudowie (bardzo ladnej zreszta)
    jedzie sie teraz dluzej, niz jak byla 1 pasmowa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 74. Data: 2013-09-20 11:32:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 20 Sep 2013 11:08:57 +0200, Pawel O'Pajak

    > Mowisz o sluzbach miejskich, ktore od tego sa, by na biezaco
    > monitorowac stan miejskich instalacji, czy o kierowcach,

    Standardowo zapominasz, że ktoś musi za to zapłacić. Kto za to ma znowu
    płacić żeby utrzymywać armię zglądaczy czy przypadkiem przycisk się nie
    popsuł? Oczywiście, że są takie służby, ale żeby problem zaobserwować to
    trzeba być w danym miejscu codziennie. To jest NIEREALNE przy takiej
    wielkości infrastruktury. Z drugiej strony co to jest za problem, jako
    użytkownik, żeby wziąć telefon czy usiąść do kompa (zamiast truć na grupie
    dyskusyjnej czy na forum onetu) jak się zbyt długo sterczy w korku i
    ZASUGEROWAĆ zmianę? Czy to przekracza twoje umiejętności, albo nadto
    obciąża cenny czas? Może przekornie i na złość chcesz komuś zrobić-- a
    jeśli tak, to komu?

    > ktorzy juz tyle glupot Galasa widzieli, ze nie zdziwily
    > by ich swiatla na srodku pustego pola?

    Wymieniaj śmiało te rzekome głupoty. Tylko pewnie znowu okaże się, jak w
    przypadku rozpoczęcia tego wątku, że tylko ci się zdaje jak duży jest
    problem. Jak się przyjrzeć dokładniej, to na setki jak nie tysiące
    rozwiązań, poważnych problemów jest tylko kilka -- i najczęściej jest
    problem, bo zderzają się dwa różne światy. Ale malkontentci twojego kroju
    zawsze sobie znajdą problem do narzekania. Jak nie znajdą, to sobie
    wymyślą.

    --
    Pozdor Myjk

  • 75. Data: 2013-09-20 12:21:35
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-20 09:20, AZ pisze:

    > Niech bezmyslnie zapierdala bo za kilometr sie konczy ekspresowka i
    > prawdopodobnie zwolni normalnie a nie z piskiem opon.

    Tak i z rozpędu pierdolnie kogoś na przejściu.

  • 76. Data: 2013-09-20 12:23:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-20, DoQ <p...@d...gmail.com> wrote:

    > Tak i z rozpędu pierdolnie kogoś na przejściu.

    Na ekspresowce? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 77. Data: 2013-09-20 13:34:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Sep 2013 11:32:38 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > płacić żeby utrzymywać armię zglądaczy czy przypadkiem przycisk się nie
    > popsuł? Oczywiście, że są takie służby, ale żeby problem zaobserwować to

    W DC takie słuzby i tak są. Oczywiście nie mogą być wszędzie ale bardzo
    sprawnie reagują na zgłoszenia.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 78. Data: 2013-09-20 13:35:03
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-20 12:23, AZ pisze:
    > Na ekspresowce? :-)

    Nie, jak za kilometr zjedzie.
    Poza tym nie wiem skąd pewność że ekspresówka jest w 100% bezpieczna?

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy
    -wypadek-na-pow,97641.html

    Wrzucałem dziś rano. Pierwszy z brzegu przykład.

  • 79. Data: 2013-09-20 18:54:34
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Witam,

    > jak się zbyt długo sterczy w korku i
    > ZASUGEROWAĆ zmianę?

    Dzwonie, jak nie dziala ktoras zarowka w swiatlach, albo cale swiatla.
    Dzwonilem przez 3 lata systematycznie po kazdym deszczu do ZDMu w
    sprawie jeziorka na Rosola i JUZ po 3 latach poprawili. Zawiadomilem
    prokurature o betonowych barierkach w poprzek konczacych sie pasow
    ruchu. Potem ZDM je oznaczyl je przynajmniej w miare odblaskowo, ze jest
    szansa w deszczu noca sie nie zdziwic... smiertelnie. I tyle.
    Ponawiam pytanie: skad mam wiedziec, ze swiatla dzialaja tak bo
    programista nie przewidzial okreslonego bledu i przeszly w inny tryb,
    czy od poczatku celowo zostaly tak zaprojektowane?
    ZDM sie tym nie chwali.
    --
    Pozdrawiam,
    Pawel Chorzempa

  • 80. Data: 2013-09-20 19:15:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 20 Sep 2013 18:54:34 +0200, Pawel O'Pajak

    > Ponawiam pytanie: skad mam wiedziec,

    Użyć głowy.

    > ze swiatla dzialaja tak bo programista nie przewidzial
    > okreslonego bledu i przeszly w inny tryb, czy od
    > poczatku celowo zostaly tak zaprojektowane?

    Nie ma to większego znaczenia.
    Sugestie też przyjmują.

    --
    Pozdor Myjk