  • 41. Data: 2011-07-11 08:40:23
    Temat: Re: Moja przygoda z fotoradarem (DK2)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Jul 2011 18:42:35 +0000 (UTC), Scypio

    > Co nie zmienia faktu, że pierwotną przyczyną opisywanej kolizji jest
    > stojący sobie przy drodze fotoradar + łoś za kierownicą bliżej
    > niezidentyfikowanego pojazdu.

    Przyczyną tej kolizji był motocyklista, a pośrednią przyczyną łoś za
    kierownicą hamującego auta gdzieś z przodu -- choć tak na prawdę nie wiesz
    dlaczego hamował, a automatycznie zrzucasz wszystko na radar.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 42. Data: 2011-07-11 08:54:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-11 08:40, Myjk pisze:
> [...]
    > kierownicą hamującego auta gdzieś z przodu -- choć tak na prawdę nie wiesz
    > dlaczego hamował, a automatycznie zrzucasz wszystko na radar.

    Ludzie zawsze hamują przy fotoradarach i zawsze do 50km/h niezależnie na
    jakim ograniczeniu ten FR stoi. I to pokazuje jak tzw. bezpieczni
    wolnojadący niedzielni kierowcy czytają znaki. Wnioski niech każdy
    wyciąga jakie chce.

    A.

  • 43. Data: 2011-07-11 08:57:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    aha... po czym osoba za toba cie wyprzedza i wjezdza pomiedzy ciebie a
    samochod dalej.
    w polsce ten numer nie przejdzie

  • 44. Data: 2011-07-11 09:21:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-07-10 18:52, Bydlę pisze:

    > A ja wolałbym jednak wprowadzenie w życie zasady, że nie każdy musi mieć prawo
    jazdy. I granicę ustawiłbym na 125 i więcej...
    > IQ oczywiście.

    A zaciąg na kierowców TIR, autobusów, taksówkarzy robić wśród absolwentów
    astrofizyki.

  • 45. Data: 2011-07-11 09:35:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Scypio napisał:
    > Polecam takie doświadczenie wszystkim miłośnikom i budowniczym fotoradarów.
    [...]

    A ja polecam tym, którzy jadąc z dozwoloną prędkością jeszcze zwalniają
    na wszelki, nomen omen, wypadek.

  • 46. Data: 2011-07-11 09:38:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Scypio napisał:
    > Nie wiem, może taki chopper gorzej hamuje od samochodu. Nie wiem też jak
    > mam dbaćo odstęp pojazdu, który znaduje się za mną.

    Zdaje się, że utrzymanie bezpiecznej odległości jest obowiązkiem pojazdu
    jadącego _za_, a nie _przed_?

    > Nie - facet, który przy samym fotoradarze musiał wykonać awaryjne
    > hamowanie oczywiście odjechał w siną dal...

    A po co awaryjnie hamował, skoro jechaliście w kolumnie dozwoloną
    prędkością???

  • 47. Data: 2011-07-11 09:42:51
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-07-10 18:41, Scypio pisze:
    > Pisk opon, może jakieś dwa auta z przodu, momentalnie hamulec wędruje
    > w kierunku podłogi - mocne hamowanie - uf udał...
    > nie! pisk opon z tyłu, 240-kilogramowy chopper z dwójką osób na pokładzie
    > rozbija się o mój zderzak.

    na pewno jechał 400 na godzinę na jednym kole!!!!1111jeden

    NMSP

  • 48. Data: 2011-07-11 09:43:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Może np. nie spodziewał się błysku, błysk go oślepił i kierowca - z
    > powodu chwilowej utraty wzroku - hamował awaryjnie.

    Błysku fotoradaru nikt się nigdy nie spodziewa, bo gdyby się spodziewał,
    to fotoradar nie miałby powodu błyskać ;-)
    A zresztą błysk jest dość krótki i słaby w porównaniu np. z miganiem
    światłami drogowymi.

  • 49. Data: 2011-07-11 09:45:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawie 20 lat temu jako kierowca z niezbyt dużym stażem w podobnej
    > sytuacji "przycedziłem" w korku w tylny zderzak jadącego przede mną
    > samochodu. Nie pomogło żadne tłumaczenie, że nie wyczułem auta po naprawie
    > silnika, że była mgła etc... nie zachowałem bezpiecznej odległości koniec
    > kropka. Zaliczyłem wtedy pierwszy i przedostatni do tej pory mandat.
    > To co piszesz, to większego steku bzdur nawet we wyborczej nie czytałem.

    Podobnie jak my Twojego.
    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

  • 50. Data: 2011-07-11 09:46:01
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Scypio napisał:
    > Nadal nie wiem, jak zmusić pojazdy jadące w kolumnie żeby się nieco
    > rozsunęły.

    Masz wpływ tylko na odstęp między pojazdem swoim a poprzedzającym i z
    tej możliwości korzystaj. Jeśli chcesz aby pojazd jadący za Tobą
    utrzymywał większą odległość to możesz od czasu do czasu symulować
    hamowanie, korzystając z tego, że światła hamulca włączają się zanim
    hamulce zaczną hamować.