  • 11. Data: 2011-05-12 16:38:05
    Temat: Re: Modemy usb - porównanie?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-05-11 11:55, Ewa pisze:
    > Jakieś porównanie modeli pod tym względem?

    Mogę porównać swoje 2 Hyaweje:
    - E176G - czasem komputer go nie wykrywał i to było wkurzające, bo
    musiałem wkładać go kilka razy,
    - E173 - działa dobrze, tylko antenę ma gorszą niż ww. (stary pokazuje
    więcej kresek), oprogramowanie też usprawniono, bo ww. zawsze jest
    wykrywany i działa z oprogramowaniem E173, wykonany jest z gorszego
    plastiku niż powyższy, co oznacza, że może się w rękach rozpaść,

    poprzednio miałem też:
    PCMCIA Huawei E620 - właściwie nie miał wad,
    wcześniej jakiś Option - kupa dziada, zawieszał się przy wielu
    połączeniach jednocześnie,

    zdrówko

    S.

  • 12. Data: 2011-05-12 18:40:23
    Od: "Ewa" <E...@a...com>

    Bardzo dziękuję. O takie informacje mi chodziło.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 13. Data: 2011-05-13 06:05:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ewa" <E...@a...com>

    > Na pierwszy rzut oka masz rację, ale po głębszym zastanowieniu się
    > myślę, że jednak nie masz. Bo to co napisałeś można by odnieść
    > do wszystkiego. A tak chyba jednak nie jest.
    > Ponadto poszczególni użytkownicy mają swoje doświadczenia i ktoś
    > mógłby napisać: kupiłem modem XXX i sprawuje się w różnych
    > miejscach (np. w pomieszczeniu, poza pomieszczeniem) bardzo
    > dobrze lub bardzo źle.

    Może to być np sprzedawca tego modemu :-)

  • 14. Data: 2011-05-13 06:34:29
    Od: "Ewa" <E...@a...com>

    > Może to być np sprzedawca tego modemu :-)

    Oczywiście, że tak, Ale w ten sposób żadnych opinii nie można by
    brać pod uwagę. Artykuły w czasopismach komputerowych też
    podobno są sponsorowane.
    Ponadto takie opinie często zwracają uwagę na cechy, o których
    pewnie w o ogóle bym nie pomyślała.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 15. Data: 2011-05-13 08:32:13
    Od: "eska" <d...@o...pl>

    > Który z obecnie popularnych na rynku modemów usb

    > jest zadowalająco odporny na spadek mocy sygnału

    > i na krótki zanik sygnału?

    > Jakieś porównanie modeli pod tym względem?

    RE: wiele zależy od stacji bazowej Node -B operatora, obciążenia ruchem
    algrytmów planowania transmisji - scheduling. Każdy modem w układzie sprzężenia
    zwrotnego przekaszyje informacje o aktualnej jakości sygnału radiowego
    odbieranego przez modem, a scheduler reguluje chwilową szybkość transmisji.
    W sytacji jw bardziej skuteczne mogą być modemy z protokołem HSPA (HSDPA/HSUPA)
    z anteną zewnętrzną

    Eska

  • 16. Data: 2011-05-13 09:57:02
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4dca5d20$0$2444$6...@n...neostrada.p
    l,
    Ewa <E...@a...com> nastukał:
    > Który z obecnie popularnych na rynku modemów usb
    > jest zadowalająco odporny na spadek mocy sygnału
    > i na krótki zanik sygnału?
    > Jakieś porównanie modeli pod tym względem?

    pomiar takich wartości musiałby odbywac się jednoczenie dla wszystkich
    modemów biorących w porównaniu. jakiekolwiek recenzje pojedyńczych modemów
    są niemiarodajne.

    --
    VSS

  • 17. Data: 2011-05-13 10:07:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 May 2011 11:57:02 +0200, VSS napisał(a):

    > pomiar takich wartości musiałby odbywac się jednoczenie dla wszystkich
    > modemów biorących w porównaniu. jakiekolwiek recenzje pojedyńczych modemów
    > są niemiarodajne.

    Takie też nie będa miarodajne, bo po pierwsze żaden z nich nie będzie w tym
    samym miejscu, a po drugie będą się zakłócały nawzajem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 18. Data: 2011-05-13 12:38:52
    Od: "PL" <P...@...com>

    Czytam ten i inne wątki, bo przymierzam się do kupna modemu.
    I nasuwa mi się jedno pytanie: skoro jest tak jak piszecie,
    to czym się kierujecie wybierając modem?
    Chyba nie kolorem obudowy? :-)

    Pozdrowienia
    Piotr

  • 19. Data: 2011-05-13 13:56:18
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 14:38, PL pisze:
> [...]
    > I nasuwa mi się jedno pytanie: skoro jest tak jak piszecie,
    > to czym się kierujecie wybierając modem?

    Obsługiwanymi standardami. Im obsługuje ich więcej tym lepiej, . A także
    ceną. I często gniazdem wejściowym na antenę zewnętrzną.

  • 20. Data: 2011-05-13 14:05:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 May 2011 14:38:52 +0200, PL napisał(a):

    > Czytam ten i inne wątki, bo przymierzam się do kupna modemu.
    > I nasuwa mi się jedno pytanie: skoro jest tak jak piszecie,
    > to czym się kierujecie wybierając modem?
    > Chyba nie kolorem obudowy? :-)

    Nie, mój akurat nie miał obudowy wcale. A kierowałem sie zgodnością z
    laptopem do którego jest zamontowany.
    Dzięki temu nic mi nie wystaje z portów USB i laptopa da się naprawdę
    używać z 3G. W dodatku antena jest obok LCD, więc pisząc na nim nie
    zakłócam odbioru własnymi rękami, tak jak to często się dzieje w przypadku
    portów USB z boku laptopa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz