  • 21. Data: 2011-05-13 14:23:04
    Temat: Re: Modemy usb - porównanie?
    Od: "PL" <P...@...com>

    > Obsługiwanymi standardami. Im obsługuje ich więcej tym lepiej, .
    jadryś: masz na myśli oznaczenia HSDPA i HSUPA, ewentualnie
    najnowsze HSPA+, czy coś innego?

    .> I często gniazdem wejściowym na antenę zewnętrzną.
    Ale chyba nie każda antena pasuje do każdego gniazda.
    Czym się więc w tym wypadku kierować?

    > A kierowałem sie zgodnością z > laptopem do którego jest zamontowany.
    > Dzięki temu nic mi nie wystaje z portów USB i laptopa da się naprawdę
    > używać z 3G.
    Ja mam 3 porty USB w laptopie, jeden zajęty przez mysz, ale wszystkie
    tak usytuowane, że albo z lewej, albo z prawej musiałby taki modem
    odstawać. Chyba, że piszesz o modemie o jakimś nietypowym kształcie.
    Ponadto nie rozumiem, co ma odstawanie wspólnego z używaniem 3G.
    Czy mógłbyś napisać coś więcej?

    > W dodatku antena jest obok LCD, więc pisząc na nim nie
    > zakłócam odbioru własnymi rękami, tak jak to często się dzieje w przypadku
    > portów USB z boku laptopa.
    Pytanie jak poprzednio - jak udało Ci się to osiągnąć?

    Pozdrowienia
    Piotr

  • 22. Data: 2011-05-13 15:39:36
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4dcd265c$0$2446$6...@n...neostrada.p
    l,
    PL <P...@...com> nastukał:
    > Czytam ten i inne wątki, bo przymierzam się do kupna modemu.
    > I nasuwa mi się jedno pytanie: skoro jest tak jak piszecie,
    > to czym się kierujecie wybierając modem?
    > Chyba nie kolorem obudowy? :-)

    globe trotter'a którego mam w d630 wybrałem bo pasował do komputera i firma
    robi dobre modemy,poza tym ten modem zgłasza się jako karta sieciowa a nie
    modem. drugi modem mam na usb, to AnyData ADU-770. obsługuje cdma i ma
    wyjścei anatenowe. jak jade w teren gdzie cdma jest uzywam tegomodemu.

    --
    VSS

  • 23. Data: 2011-05-13 18:53:48
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-13 16:23, PL pisze:

    > jadryś: masz na myśli oznaczenia HSDPA i HSUPA, ewentualnie
    > najnowsze HSPA+, czy coś innego?

    Od GPRS do HSPA+ a także CDMA. Użytkując modem możesz się znaleźć w
    terenie w ktorym nie bedzie zasięgu o tych wiekszych prędkosciach, Wtedy
    i EDGE czy GPRS sie przyda. A CDMA choć dzisiaj mało popularne to jednak
    zasięgiem pokrywa ponad 90% kraju.

    > .> I często gniazdem wejściowym na antenę zewnętrzną.
    > Ale chyba nie każda antena pasuje do każdego gniazda.
    > Czym się więc w tym wypadku kierować?

    To nie problem - firmy oferujące anteny (np. Dipol) mogą do prawie
    każdego (o ile nie każdego) modemu dobrać odpowiedni adapter-przejściówkę.

  • 24. Data: 2011-05-13 19:31:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 May 2011 16:23:04 +0200, PL napisał(a):

> [...]
    > odstawać. Chyba, że piszesz o modemie o jakimś nietypowym kształcie.
    > Ponadto nie rozumiem, co ma odstawanie wspólnego z używaniem 3G.

    Nie ma co pisać, trzeba sobie wyobrazić jak może przeszkadzać taki fiut
    sterczący z komputera jak sie czasem chce usiąść z laptopem a nie ma
    stolika itp.

    > Pytanie jak poprzednio - jak udało Ci się to osiągnąć?

    Najnormalniej w świecie - niektóre laptopy mają przewidziane stosowne
    elementy. Zakupiłem i zamontowałem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla