  • Data: 2011-03-06 18:43:35
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6nu5n6ps1ft4f5c55paq096gd9i08on0gv@4ax.
    com...
    > Drogi Kolego, jak ja pisze ze cos jest na googlu, to pisze dlatego ze
    > najpierw sprawdzilem czy jest.

    Szanowny dyskutancie: jeżeli uważasz, że Google hostują wszystkie serwisy,
    do których linki zapodają... to chyba nie muszę dalej wyjaśniać 99%
    czytelnikom tej grupy dyskusyjnej, dlaczego jest to śmieszne.

    Nota bene, jak ciebie zmusić - to idziesz na współpracę - czego dowodem
    zapodany przez ciebie link. Poprosiłem raz i drugi - i co? I mam co chciałem
    mieć. Łatwo miło i szybciej niż myślałem. Zdziwiony? Przemyśl raz jeszcze.

    > Powszechne uznanym testem sprawnosci obliczeniowej proesora jest
    > "linpack benchmark"; autorem jest Jack Dongarra. Dostepny jest w wielu
    > miejscach i wielu wersjach, na przykald tutaj

    Za jasną cholerę (i za ciemną też) nie podawany jest przez Google. A jeżeli
    już - to wśród najrozmaitszych głupich bzdetów bez wartości.

    > http://www.roylongbottom.org.uk/linpack%20results.ht

    Trochę nie rozumiem co przedstawiają rezultaty: dlaczego wydajność procesora
    w MFLOPS miałaby zależeć od optymalizacji kodu? Jedyna sensowna odpowiedź,
    to kolejkowanie instrukcji lepiej pasujące pod procesor. Bo jeżeli po
    optymalizacji jest mniej instrukcji - to nie można tego uważać za wzrost
    mocy obliczeniowej - obliczenia są szybsze, ale liczy się mniej rozkazów.
    Ponadto LINPACK to będą cztery działania - bez wspomnianego csch.

    > Nie wiem czy to jest lista najnowsza i czy najbardziej kompletna, ale
    > to niech sobei Kolega sprawdzi sam
    >
    > Na googlu

    No, no, więc czegoś jednak A.L. nie wie? A przecież jest Google, czyż nie?

    Ale do rzeczy - z listy (lorda?) Longbottoma wynika że old gold Athlon XP
    jest mniej więcej tak samo wydajny jak full wypas i7. Nie będziemy się
    przecież kłócić o czynnik 2.

    I drugi wniosek - coś jest nie teges, skoro Pentium 3 na 800 MHz wyciągało
    około 900 milionów operacji zmiennoprzecinkowych. Ergo: jedna operacja na i7
    zajmuje średnio niemal 3 cykle zegara?! Na rdzeniu który ma pralelizację
    obliczeń zmiennoprzecinkowych?

    slawek