  • Data: 2011-03-06 19:01:22
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiktor S." <w...@M...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ikvnj9$kt1$...@n...onet.pl...

    > Pytanie się komplikuje, gdy trzeba się zastanowić nad:
    >
    > - czy jeden rdzeń czy wszystkie?
    > - a wtedy jaki komputer jest "zwykły": jedno-, dwu-,
    > czterordzeniowy?
    >
    > - czy obliczenia na FPU x87 czy na SSE?

    Ja tam się nie znam ;), ale czy SSE jest FPU czy fixed?

    Nic się nie komplikuje - po prostu liczymy na 1 rdzeń - bo jak mamy 4
    rdzenie, to mamy "400% normy".

    Teoretycznie można się zastanawiać - np. jak jeden rdzeń na maxa - to czy
    pozostałe też mogą tak iść bez usmażenia.

    Ale w praktyce chodzi o trywialne pytanie - czy to jest 100 MFLOPS czy
    raczej 10 GFLOPS?

    Znudziło mnie czytanie, jak to kolejny "naukowiec" chwali się, że jego
    program jest zajetego szybki, bo liczy się tylko tydzień non-stop i już są
    wyniki. Moim zdaniem, powinien po prostu oszacować ile działań
    arytmetycznych (zmiennoprzecinkowych) potrzeba, aby policzyć to, co ma być
    policzone. Wtedy nie byłoby problemu z dezaktualizacją i durnymi
    zgaduj-zgadulami w rodzaju: "na Cray-1 to liczyło się przez miesiąc, na
    laptopie liczy się to przez pięć godzin... który program jest
    efektywniejszy?" (Nota bene, nie mamy ani tego ani tego kodu, tylko
    zapewnienia kolejnego "naukowca"; do tego koszt w O(N^m) nic nie ma do
    rzeczy, bo N stałe i ważna jest też stała przed O).

    slawek