  • Data: 2011-03-07 18:52:50
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Mariusz Marszalkowski" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    grup
    dyskusyjnych:7572059f-6a89-4698-942c-587ebf8398c5@n1
    8g2000vbq.googlegroups.com...
    > Do czego to potrzebujesz jesli mozna spytac? Chcesz znac teoretyczna
    > maksymalna ilosc instrukcji na sekunde, czy w jakims konkretnym
    > zastosowaniu? W zastosowaniach ilosc operacji na sekunde jest
    > mniejsza, bo poza mnozeniem, dodawaniem, itd. program jeszcze
    > robi soki, laduje dane do chache, kopiuje wyniki do zmiennych
    > tymczasowych, czeka az drugi rdzen zwolni semafor, itd.

    Program lazi na tabelce dlugiej na kilkadziesiat kilobajtów (czyli cala sie
    schowa w cache), dodaje sobie, mnozy i czasem odejmuje. Chodzi jakies od pól
    godziny. I teraz proste glupie pytanie - da sie o nim napisac, ze robi
    okolo 0.5*60*60*1000 MFLOP? (Tj. tyle operacji - ale nie na sekunde! - tylko
    ogólem...) - jezeli Wingroza pokazuje 100% obciazenia rdzenia taktowanego na
    2GHz? Procesor ma wiecej rdzeni - wiec jest szansa, ze czesc demonów itp.
    bedzie grzecznie nieprzeszkadzajaca.

    Nie chce pisac "program liczy szybko, bo juz po paru godzinach sa wyniki".
    Nie chce mi sie tez sprawdzac, czy to jest 5 i pól godziny, czy 5 godzin 14
    minut 56 sekund. Chcialbym dac sensowne oszacowanie niezalezne od marki
    procesora, roku jego produkcji itp. - srednie orientacyjne x MFLOPS razy y
    liczba sekund jaka zostala zuzyta na obliczenie. Bez angazowania sie w
    testy, itd. Jedynie orientacyjnie. To wszystko.

    slawek