  • Data: 2010-11-25 19:32:07
    Temat: Re: Moc trafa w zasilaczu
    Od: "kolarz" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:icm9qq$2e1$1@news.onet.pl...

    > Proponuję sprawdzić czy trafo jest sprawne.
    > Zmierzyć temperaturę na biegu jałowym i z prostownikiem (z kondensatorami)
    >
    > --
    > Desoft
    Muszę wprowadzić poprawkę. Trafo sie grzeje, ale po 2godz. Za błąd
    przepraszam, robiłem pomiary temperatury, ale między pomiarami trafo nie
    wystygło całkowicie i dlatego ten błąd. Zeby trafo wystygło trzeba odczekac
    ok 2 godziny. Ale ciekawi mnie sprawa, że to trafo (toroid 500VA) nie
    potrzebuje żadnego soft-startu. W sumie włączałem je ze 100 razy i
    bezpieczniki w domu całe. Mam tu trafo trochę mniejsze bo 400VA i nie da
    rady je włączyć bez soft-startu.
    kolarz