  • 11. Data: 2010-08-13 07:32:54
    Temat: Re: Moc studyjnych lamp błyskowych w praktyce
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gr pisze:
    > tylko ja osobiście nie chciałbym mieć portretów na ISO 400, mimo tego,
    > że używam zarówno C40D jak i 5D MKII.

    Przesada, dynamikę kształtujesz sam, spokojnie zmieścisz ją powyżej
    minimum zakłóceń.

    > Ale wszystko można, tylko trochę szkoda pieniędzy.
    > Lepiej poszukać za 1000 złotych używanego kompletu dobrych firmowych lamp
    > z dobrymi softami, niż płacić dwa razy..

    To loteria, może się udać, może być wtopa. Tysiąc złotych to dwie nowe
    lampy 200Ws z osprzętem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-08-13 09:27:14
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > Przesada, dynamikę kształtujesz sam, spokojnie zmieścisz ją powyżej
    > minimum zakłóceń.
    Napewno też klient nie zauważy syfu, ale ja nie chciałbym mieć zdjęć na IS0
    powyżej 100..

    > To loteria, może się udać, może być wtopa. Tysiąc złotych to dwie nowe
    > lampy 200Ws z osprzętem.

    Mimo wszystko upieram się, że 2 lampy do studia to zbyt mało...
    ale też można...

    pozdr. gr

  • 13. Data: 2010-08-13 10:05:14
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > A gdy pójdzie się pytać o wędkę, polecą mu taką za pięć tysięcy. Na grupie
    > gps sens będzie miał wyłącznie garmin za półtora tysiąca. Itd. Sami duzi
    > chłopcy :)

    Tyle, że Navia z biedronki ma about normalną funkcjonalność. A nawet całkiem
    niezłą jak się odblokuje system.
    Lampa 68Ws to chyba mniej niż mają systemowe lampy, i żadne myki nie
    podniosą tu mocy.
    OP pytał również o lampy większej mocy, i chciał wiedzieć, czy 68J wystarczy
    mu do softboksa.
    Poza tym, podając moce wziąłem poprawakę na "azjatyckiego dżula". A ten jest
    niemal 2x przeszacowany (sprawdzone organoeleptycznie).

  • 14. Data: 2010-08-13 12:10:30
    Od: Bart <b...@g...com>

    Dzięki wszystkim !
    Mój post z rana poszedł chyba na PW...
    Ale jak w nim pisałem - budżet 1000 zł dyskwalifikuje na razie moją
    zachciankę.
    Miałem nadzieję zmieścić się w 500 zł.
    Ale przynajmniej mam czytelny target na przyszłość

    Bart

  • 15. Data: 2010-08-13 13:27:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gr pisze:
    > Napewno też klient nie zauważy syfu, ale ja nie chciałbym mieć zdjęć na IS0
    > powyżej 100..

    Jeszcze raz powoli przeczytaj co napisałem.
    Możesz ukształtować dynamikę nie w 9EV tylko w 5EV, a w tym zakresie nie
    ma żadnego syfu w 400iso nawet na kompaktach.

    > Mimo wszystko upieram się, że 2 lampy do studia to zbyt mało...
    > ale też można...

    Można kupić trzecią za miesiąc.
    W 90% przypadków zakładanie studia kończy się tak samo szybko jak się
    zaczyna. Może najpierw spróbować inwestując niewiele?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 16. Data: 2010-08-13 13:58:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <i43h8e$vro$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:

    > Jeszcze raz powoli przeczytaj co napisałem.
    > Możesz ukształtować dynamikę nie w 9EV tylko w 5EV, a w tym zakresie nie
    > ma żadnego syfu w 400iso nawet na kompaktach.

    Konkretniej tych kompaktach, które kosztują jak lustrzanki?*

    > Można kupić trzecią za miesiąc.
    > W 90% przypadków zakładanie studia kończy się tak samo szybko jak się
    > zaczyna. Może najpierw spróbować inwestując niewiele?

    Zwłaszcza, że do oświetlenia tła może jednak starczyć żarówka błyskowa
    za relatywne grosze?*

    * - tak, to jest pytanie

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Wykrakałem?

  • 17. Data: 2010-08-13 14:03:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > Konkretniej tych kompaktach, które kosztują jak lustrzanki?*

    W tych lepszych kompaktach. Moglibyśmy się teraz licytować ile która,
    ale przypuszczam, że znajdziemy kilka takich poniżej tysiąca.

    > Zwłaszcza, że do oświetlenia tła może jednak starczyć żarówka błyskowa
    > za relatywne grosze?*

    Ale przecież zaraz ktoś odradzi, że to chiński badziew :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie choruję na grypę bo nie czytam tabloidów/

  • 18. Data: 2010-08-17 06:29:18
    Od: KiloSierra <K...@s...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > ważna, 100Ws zadziała w dużym softboxie przy 400iso. Polecam nowe
    > quantuumy 200Ws, dość tanie, o wiele porządniejsze od starszych wersji i
    > nie do zarąbania (pstryknąłem trzema takimi raz kilkaset pstryków pod
    > rząd na pełnej mocy, praktycznie bez przerw - reklamówka z trójką dzieci
    > wymaga takich cudów).

    Pytam dla pewności... te polecasz?
    http://fotozakupy.pl/lampy-studyjne/quantuum-sq-201-
    2-x-200-ws,9346s

    TIA

  • 19. Data: 2010-08-17 08:11:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KiloSierra pisze:
    > Pytam dla pewności... te polecasz?
    > http://fotozakupy.pl/lampy-studyjne/quantuum-sq-201-
    2-x-200-ws,9346s

    Tak.
    Tylko żeby nie było na mnie, że komuś wybuchły. Mnie nie wybuchły :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/

  • 20. Data: 2010-08-18 11:34:05
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-17 10:11, Janko Muzykant pisze:
    2-x-200-ws,9346s

    > Tak.
    > Tylko żeby nie było na mnie, że komuś wybuchły. Mnie nie wybuchły :)

    Mnie Quantuum R+300 Digital tez nie wybuchly przy podobnym traktowaniu
    :) Swoich "domowych" CY200K az tak nigdy nie zajechalem, ale regularne
    blyski przez dluzszy czas wytrzymuja bez problemu.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net