  • 21. Data: 2010-08-18 11:35:38
    Temat: Re: Moc studyjnych lamp błyskowych w praktyce
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-13 14:10, Bart pisze:
    > Dzięki wszystkim !
    > Mój post z rana poszedł chyba na PW...
    > Ale jak w nim pisałem - budżet 1000 zł dyskwalifikuje na razie moją
    > zachciankę.
    > Miałem nadzieję zmieścić się w 500 zł.

    Kiepsko, bo za 500 nie kupisz dwoch lamp z regulacja mocy. Abstrahujac
    od samej mocy lamp (bo to pozostaje dyskusyjne i zalezne od zastosowan),
    brak regulacji tejze IMHO dyskwalifikuje pomysl kompletnie, chyba, ze na
    proste doswietlenie.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 22. Data: 2010-08-18 11:40:30
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-12 11:46, gr pisze:
    > do małych softboxów (60x60) 250 Ws firmowe lub 300-500 chińskie

    Z ciekawosci - jak definiujesz firmowe, a jak definiujesz chinskie?

    Czy firmowe to tylko Bowens, Elinchrom i pochodne, czy np. Quantuum juz
    tez sie lapie? Granica miedzy chinszczyzna a markowymi (jesli nie mowimy
    o naprawde sporym budzecie) jest mocno zatarta i wiele chinskich nie
    jest az tak przeszacowana z moca jak dawniej*, stad moje pytanie.

    Zastanawiam sie, gdzie wg Ciebie jest granica. :)

    * Z dokladnoscia do tego, ze wiekszosc tanszych lamp, ktore widzialem, w
    pewnym momencie nie zwieksza faktycznej mocy blysku, a go wydluza. Ma to
    fajny efekt uboczny w postaci pieknie dzialajacej synchronizacji na
    1/4000s z tradycyjnymi lustrzankami, czego np. nie udalo nam sie z
    kumplem zreprodukowac na Bowensach ;-) Ale moze nie probowalismy
    dostatecznie skutecznie, bo to szybki test byl - wiec ten akapit
    traktujcie z duzym przymruzeniem oka.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net