eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 21. Data: 2010-04-04 22:37:52
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Tomasz Pyra wrote:
    > Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić
    > do maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy
    > benzynowy silnik motocykla.

    Bzdury piszesz! Zapoznaj się z wykresami mocy wspomnianych silników.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 22. Data: 2010-04-04 22:50:32
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Generalna zasada jest taka że żeby uzyskać maksymalną moc, silnik
    > należy kręcić do maksymalnych obrotów. Zarówno diesla jak i benzynę.

    Tu zgoda, ale maksymalna moc jest uzyskiwana tam, gdzie już kończą się
    możliwości dalszego przyspieszania na danym biegu.


    > Prosta zasada - jak nie używasz całego zakresu obrotów to i nie
    > używasz całych możliwości silnika.


    Niby tak, ale w normalnym codziennym użytkowaniu pojazdu sensowniejsze
    wydaje się unikanie piłowania do odcięcia. W Matizie albo innym Seicento
    da się uzyskać spalanie 15l/100km, wyślizgać opony w 1 sezon i sprzęgło
    w rok zajeździć, pytanie czy to ma sens.

    BTW dlaczego każdy wątek o silniku benzynowym i wysokoprężnym kończy się
    flejmem na temat wyższości jednego z nich nad drugim? Przecież każdy z
    nich ma swoje wady i zalety, stawia się przed nimi inne wymagania,
    różnią się w wielu aspektach, o cenie nie wspominając


  • 23. Data: 2010-04-04 22:51:28
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?
    Niby który? I od którego?
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl/

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 24. Data: 2010-04-04 22:56:05
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    >> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do
    >> 120
    >> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet
    >> dwukrotnie
    >> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym
    >> względem.
    >
    > A jak na właściwym czyli trzecim biegu?



    Sugerujesz, że do osiągnięcia 80km/h właściwy jest drugi bieg? Hmm..


  • 25. Data: 2010-04-04 22:56:44
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:hpat01$poj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Kuba (aka cita) pisze:

    > Operowanie wartościami prędkości obrotowej oderwanych od konkretnego
    > modelu (bo o rodzaju już nie wspomnę) silnika to zupełna pomyłka, na którą
    > jedyną sensowną odpowiedzią jest automatyczna skrzynia biegów i najlepiej
    > samochód bez obrotomierza żeby nie rozpraszał tego kierowcy.
    >
    > Po prostu jak ktoś chce wykorzystać cała moc silnika to musi go kręcić do
    > maksymalnych obrotów. Niezależnie czy to diesel w ciężarówce czy benzynowy
    > silnik motocykla.

    Jechaleś kiedyś dieslem?

    Jak nie to sie przejedzi i zobacz kiedy wypada najefektywniejsze
    przyspieszanie i czy warto go kręcić do maksymalnych obrotów.
    Poza tym zaczyna sie teoretyzowanie pmsowe.
    Rozpatrujemy tu zwykłe poryszanie sie kowalskiego, ktory lubi jechać
    dynamicznie, ale nie jest sportowcem-rajdowcem.
    W dieslu wystarczy że będzie utrzymywał obroty do 3-3,5tys rpm (i dla
    większości cywilnych, normalnych diesli będzie to ten sam/podobny przedział
    obrotów)
    W przypadku benzynowych silników (pomijając jakies potwory V8) taki zakres
    obrotów to po prosty jechanie i z dynamiką ma mało wspólnego (no a
    przynajmniej w porownaniu do osiąganej dynamiki diesla o podobnej mocy
    maksymalnej).

    Wiec nie cuduj o jakis konkretnych przykladach, bo dla osobówek praktycznie
    nic sie tu nie zmieni.
    Przyklady ciężarówek sa od czapy - bo te silniki są duzo, bardzo duzo
    większe i mają zupełnie inną charakterystyke. Tam jazda odbywa sie w
    przedziale 1000-2000tys obrotów, a zwykle pewnie będzie to 1000-1500rpm wiec
    w przedziale, kiedy w osobówce jeszcze turbina nawet nie dmucha.

    A motocykl .. i benzyna? Znów dałeś czadu, bo tu zwykle (poza nielicznymi
    V2, zwlaszcza o dużej pojemności) w ogole jazda jakakolwiek to obroty
    powyżej 3 tys rpm a dla scigaczy jeszcze wyżej. Dla takiego przecinaka
    obroty biegu jałowego są wyższe niż zakres pracy obrotów silnika sam.
    ciężarowego. Motocykle często kręcą sie do 10-15tys rpm co dla sam osobowych
    jest zakresem dwukrotnie wyższym niż maksymalny.

    Ale wracając do tematu. Benzyna, zeby jechala dynamicznie musi poruszac sie
    w zakresie 3/4 maksymalnych rpm i do konca, a diesel to 1/3-2/3 a wyższe
    obroty w zasadzie już niczego w dynamice nie zmienią, a jedynie odwlekają
    czas zmiany biegu.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 26. Data: 2010-04-04 22:57:11
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hpav34$ooq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >>> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do 120
    >>> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet dwukrotnie
    >>> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym
    >>> względem.
    >> A jak na właściwym czyli trzecim biegu?
    > Sugerujesz, że do osiągnięcia 80km/h właściwy jest drugi bieg? Hmm..

    Sądze, że wsteczny tez powinien dać radę :)


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)


  • 27. Data: 2010-04-04 22:59:12
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hpauon$ok8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > BTW dlaczego każdy wątek o silniku benzynowym i wysokoprężnym kończy się
    > flejmem na temat wyższości jednego z nich nad drugim? Przecież każdy z
    > nich ma swoje wady i zalety, stawia się przed nimi inne wymagania, różnią
    > się w wielu aspektach, o cenie nie wspominając

    bo to pms panie... tu sie większą część dyskusji sprowadza do granic absurdu
    mechaniki teoretycznej ;-)

    ps. niestety

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 28. Data: 2010-04-04 23:07:00
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:hpauon$ok8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > BTW dlaczego każdy wątek o silniku benzynowym i wysokoprężnym kończy się
    > flejmem na temat wyższości jednego z nich nad drugim? Przecież każdy z
    > nich ma swoje wady i zalety, stawia się przed nimi inne wymagania, różnią
    > się w wielu aspektach, o cenie nie wspominając

    bo to pms panie... tu sie większą część dyskusji sprowadza do granic absurdu
    mechaniki teoretycznej ;-)

    ps. niestety

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 29. Data: 2010-04-04 23:09:28
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-04 22:56, Kuba (aka cita) wrote:

    > W dieslu wystarczy że będzie utrzymywał obroty do 3-3,5tys rpm (i dla
    > większości cywilnych, normalnych diesli będzie to ten sam/podobny
    > przedział obrotów)

    o k..... !


  • 30. Data: 2010-04-04 23:11:21
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-04, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    >>> Coraz częściej już tak nie jest, a np. przy przyspieszeniu od 80 do
    >>> 120
    >>> na czwartym biegu to już silnik diesla często uzyskuje nawet
    >>> dwukrotnie
    >>> krótsze czasy. Moment obrotowy daje bardzo, bardzo dużo pod tym
    >>> względem.
    >>
    >> A jak na właściwym czyli trzecim biegu?
    >
    > Sugerujesz, że do osiągnięcia 80km/h właściwy jest drugi bieg? Hmm..

    Sugeruję, że przy typowym przyspieszaniu 80->120 (czyli przy
    wyprzedzaniu ciężarówki) najszybciej i najskuteczniej będzie to zrobić
    używając trójki, a przyspieszanie na piątce, szóstce i siódemce do
    niczego nie służy.

    Krzysiek Kiełczewski

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: