-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Michał <m...@w...o2.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Sun, 4 Apr 2010 22:50:32 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 21
Message-ID: <hpauon$ok8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpamst$k3i$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hparfr$mrt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hparl8$n26$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: acvq92.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270414935 25224 83.11.122.92 (4 Apr 2010 21:02:15
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 21:02:15 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hparl8$n26$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
X-Antivirus: avast! (VPS 100404-0, 2010-04-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269992
[ ukryj nagłówki ]> Generalna zasada jest taka że żeby uzyskać maksymalną moc, silnik
> należy kręcić do maksymalnych obrotów. Zarówno diesla jak i benzynę.
Tu zgoda, ale maksymalna moc jest uzyskiwana tam, gdzie już kończą się
możliwości dalszego przyspieszania na danym biegu.
> Prosta zasada - jak nie używasz całego zakresu obrotów to i nie
> używasz całych możliwości silnika.
Niby tak, ale w normalnym codziennym użytkowaniu pojazdu sensowniejsze
wydaje się unikanie piłowania do odcięcia. W Matizie albo innym Seicento
da się uzyskać spalanie 15l/100km, wyślizgać opony w 1 sezon i sprzęgło
w rok zajeździć, pytanie czy to ma sens.
BTW dlaczego każdy wątek o silniku benzynowym i wysokoprężnym kończy się
flejmem na temat wyższości jednego z nich nad drugim? Przecież każdy z
nich ma swoje wady i zalety, stawia się przed nimi inne wymagania,
różnią się w wielu aspektach, o cenie nie wspominając
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.10 22:51 n...@o...pl
- 04.04.10 22:56 Michał
- 04.04.10 22:56 Kuba \(aka cita\)
- 04.04.10 22:57 Lewis
- 04.04.10 22:59 Kuba \(aka cita\)
- 04.04.10 23:07 Kuba \(aka cita\)
- 04.04.10 23:09 Olek
- 04.04.10 23:11 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 23:12 Tomasz Pyra
- 04.04.10 23:27 Tomasz Pyra
- 04.04.10 23:35 Michał
- 04.04.10 23:39 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 23:52 Tomasz Pyra
- 04.04.10 23:50 Adam Płaszczyca
- 05.04.10 00:13 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=