eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 188

  • 131. Data: 2010-04-06 13:06:58
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Igor "Ibanezq" Adamiak pisze:
    > Dlaczego przy takiej samej mocy obu tych silników diesel ma lepsze odejście?

    Co to znaczy że ma lepsze odejście? Jeżeli chodzi ci o przyspieszenie
    to będzie ono niemal identyczne przy silnikach o podobnej mocy.

    > Czy wynika to z tego, że diesel ma duży moment obrotowy już od niskich
    > obrotów a benzyniaka trzeba zakręcić te 3000 - 4000 obr/min?

    Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
    samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.
    Disele mają inaczej zestopniowaną skrzynie i częsciej musisz zmieniać
    biegi chcąc przyspieszyć do określonej prędkości. Przyspieszenie jest
    wiec marnowane po przez konieczne zmiany biegów.

    Dlatego wadą turbo diesla jest mniejszy zakres użytecznych obrotów.

    Wadą silnika benzynowego bez turbo jest bardziej stroma charakterystyka
    momentu obrotowego. Dlatego silnik benzynowy o mocy 100KM i diesel o
    mocy 100KM mogą mieć minimalnie różne wartości przyspieszeń na korzyść
    diesla. Wada te zupełnie nie występuje w turbobenzynach. Masz wtedy
    płaską charakterystykę momentu i duży zakres obrotów użytkowych oraz do
    tego niską masę silnika co generalnie oznacza że nie licząc ekonomii
    silnik turbo benzynowy jest zdecydowanie najlepszym obecnie wyborem.


    Pozdrawiam
    Rafał


  • 132. Data: 2010-04-06 15:24:45
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: DoQ <p...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
    > samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.

    Tzn. co sie dzieje z tym momentem z diesla? Tryby go zjadaja? :) W
    ciągnikach siodłowych to też fake, tylko kierowcy je pchaja pod górę?
    Passat 2.0TDI 103kW, wiekszosc zakresu pracy silnika ok 1100Nm na kołach
    przy przelozeniu najblizszym 1:1. Touran TSI 103kW tak samo zmierzony ok
    750Nm na kołach.



    Pozdrawiam
    Pawel


  • 133. Data: 2010-04-06 15:43:53
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Tzn. w dzisiejszych czasach każdy silnik mógłby mieć taki wykres -
    > doładowaniem i paliwem steruje komputer, więc nie ma przeszkód żeby np.
    > od 2000 w górę moc wszędzie była taka sama.

    Wiem, ale małe diesla mają często taki wykres niejako naturalnie, bo taki
    silnik na tyle kiepsko jedzie na wolnych obrotach, że doładowuje się go
    małą turbinką, która wcześnie wstaje, ale ma bardzo ograniczona wydajność
    i w efekcie wykres mocy wychodzi bardzo spłaszczony.

    Zobacz choćby ten:
    http://www.superchips.co.uk/curves/focus18tdci115bhp
    -d.pdf

    Ma zupełnie płaski wykres mocy pomiędzy 2-3k rpm.

    > Tyle że tu w zasadzie mowa o celowym dławieniu silników, bo tam w ramach
    > tuningu to wystarczyło włożyć większą przepustnicę i można było liczyć
    > na przyrost mocy rzędu +30%, a w sumie niewielkie modyfikacje
    > wystarczyły żeby zwiększyć moc silnika dwukrotnie.

    Obecnie bardzo wiele silników jest dławionych dolotem (a także wydechem)
    ze względów ekologicznych.

    > W zasadzie poniekąd jest tak i teraz - powszechność miejskich legend o
    > słych mocach piekielnych i dobrych momentach obrotowych jest tak wielka,
    > że sądzę że w tych dieslach mapa pracy sprężarki robiona jest właśnie
    > pod te legendy miejskie.

    To prawda, wszyscy powtarzają frazesy o tym, ze "moment obrotowy
    odpowiada za przyspieszenie" tylko zapominają przy tym, ze chodzi o
    moment obrotowy mierzony na kołach.

    --
    cokolwiek


  • 134. Data: 2010-04-06 16:21:27
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Maciej Leszczynski <z...@j...cy>

    to <t...@a...xyz> wrote in news:4bbb3a99@news.home.net.pl:

    > małą turbinką, która wcześnie wstaje, ale ma bardzo ograniczona
    > wydajność i w efekcie wykres mocy wychodzi bardzo spłaszczony.
    >
    > Zobacz choćby ten:
    > http://www.superchips.co.uk/curves/focus18tdci115bhp
    -d.pdf
    >
    > Ma zupełnie płaski wykres mocy pomiędzy 2-3k rpm.

    raczej 3-4krpm
    i tak warto go do tych 4kobr pociagnac (zakladajac ze chcemy osiagnac max
    przyspieszenie)


  • 135. Data: 2010-04-06 16:36:58
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    to wrote:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Tzn. w dzisiejszych czasach każdy silnik mógłby mieć taki wykres -
    >> doładowaniem i paliwem steruje komputer, więc nie ma przeszkód żeby np.
    >> od 2000 w górę moc wszędzie była taka sama.
    >
    > Wiem, ale małe diesla mają często taki wykres niejako naturalnie, bo taki
    > silnik na tyle kiepsko jedzie na wolnych obrotach, że doładowuje się go
    > małą turbinką, która wcześnie wstaje, ale ma bardzo ograniczona wydajność
    > i w efekcie wykres mocy wychodzi bardzo spłaszczony.

    Tyle, że ten silnik o mocy max ~120BHP będzie miał znacząco lepsze wartości
    przyśpieszeń niż inne jednostki o mocy maks 120BHP właśnie ze względu na
    "płaski" przebieg mocy.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 136. Data: 2010-04-06 16:44:53
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Yans van Horn wrote:

    > Tyle, że ten silnik o mocy max ~120BHP będzie miał znacząco lepsze
    > wartości przyśpieszeń niż inne jednostki o mocy maks 120BHP właśnie ze
    > względu na "płaski" przebieg mocy.

    Będzie miał bardzo zbliżone, bo przy jeździe sportowej i tak nie
    wykorzystuje się niskich obrotów więc moment w tym zakresie jest
    obojętny. A mógłby mieć znacznie lepsze, gdyby zastosować większą turbinę
    (i przy okazji większą moc).

    --
    cokolwiek


  • 137. Data: 2010-04-06 16:45:38
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: to <t...@a...xyz>

    Maciej Leszczynski wrote:

    > raczej 3-4krpm

    Tak, pomyliłem się.

    > i tak warto go do tych 4kobr pociagnac (zakladajac ze chcemy osiagnac
    > max przyspieszenie)

    Zgadza się.

    --
    cokolwiek


  • 138. Data: 2010-04-06 16:56:32
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 06 Apr 2010 00:18:32 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > Był owszem, ale jakiś 115KM (nie wiem czy nie ten sam
    > tylko zdławiony) - ten nie jechał zupełnie.

    Inny: M40/M43 pewnie, ośmiozaworowiec.

    > W e36 - masz rację.

    W E30 (318is vs 320) również. Tylko tam IS trudniejszy w
    zakupie. E34 niżej 525 czy 530 z M60 bym chyba nie tykał.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 139. Data: 2010-04-06 17:08:52
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Kwi, 15:24, DoQ <p...@g...com> wrote:
    > The_EaGle pisze:
    >
    > > Diesel ma większy moment na wale korbowym a nie na kołach. Na kołach
    > > samochód wyposażony w silnik bezn i diesle będą mieć podobny moment.
    >
    > Tzn. co sie dzieje z tym momentem z diesla? Tryby go zjadaja? :)

    ma inne przelozenie...
    Chyba jest oczywiste, ze jesli mamy 2 silniki np.
    1. 2000 obr/min 200Nm
    2. 4000 100Nm

    to maja ta sama moc (rowna obroty x moment w odpowiednich jednostkach)
    i zeby kola krecily sie w tej sytuacji z ta sama predkoscia, to
    przelozenie musi sie roznic rowniez 2 razy , czyli moment na kolach
    tez x 2, wiec wyjdzie rowny...

    WS


  • 140. Data: 2010-04-07 10:45:40
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    to wrote:
    > Yans van Horn wrote:
    >
    >> Tyle, że ten silnik o mocy max ~120BHP będzie miał znacząco lepsze
    >> wartości przyśpieszeń niż inne jednostki o mocy maks 120BHP właśnie ze
    >> względu na "płaski" przebieg mocy.
    >
    > Będzie miał bardzo zbliżone, bo przy jeździe sportowej i tak nie
    > wykorzystuje się niskich obrotów

    Przy jeździe sportowej musisz mocno wachlować biegami aby utrzymać
    silnik w zakresie maksymalnej mocy, a każda zmiana to strata. Zatem
    jeśli masz silnik w którym masz prawie maksymalną moc w szerokim
    zakresie, tak obywasz
    się bez zbędnej zmiany.

    > więc moment w tym zakresie jest
    > obojętny. A mógłby mieć znacznie lepsze, gdyby zastosować większą turbinę
    > (i przy okazji większą moc).

    Wcale nie koniecznie znacznie większe. Ponieważ większa turbina to
    większy lag i moc dostępna później. Turbina ma być
    dobrana do pojemności silnika.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: