  • 121. Data: 2010-04-05 23:33:13
    Temat: Re: Moc diasla a banzyny.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Apr 2010 16:36:10 +0200, Przemek V wrote:
    >Jeżdżę teraz na przemian benzynowym S-Maxem 2.5 Turbo, który ma podobno 220
    >KM i BMW 530d, które ma 218 KM.
    >
    >Subiektywnie BMW wydaje się dużo szybsze. W normalnej jeździe z rodziną na
    >pokładzie nie ma szans jechać S-Maxem równie dynamicznie co Beemką. W
    >S-Maxie wrażenie dla wycieczki jest takie, że auto jest pałowane a tatusiowi
    >się pomylił wyjazd do znajomych z OESem.
    >Kultura pracy silnika S-Maxa jest o niebo lepsza od BMW.

    Nie rozumiem - taka kultura, a pasazerowie narzekaja na oes ? :-)

    Na to ze klekot klekocze to jak rozumiem nie narzekasz, czy to jest
    wlasnie ta "niska kultura" ?

    J.

  • 122. Data: 2010-04-05 23:34:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > przeciętny diesel. A jak masz zamiar wyciągać jakieś rzadziej spotykane
    > czy wręcz nietypowe silniki benzynowe to ja zawsze mogę wyciągnać diesla
    > o obrotach roboczych 90obr/min i graj dalej ;-P

    W zyciu bym nie smial odwolywac sie do abstrakcji, podaje przykaldy
    typowego silnika.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 123. Data: 2010-04-05 23:37:47
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Którym? 12V czy 24?
    > Bo ja jeździłem tym drugim i stwierdzam na tej podstawie, że było
    > naprawdę OK. Bez szału, ale do normalnej jazdy - OK.

    1992r, 24V - silnik dychawiczny, chce to jechac dopiero od jakichs
    3500RPM. Brzmi jak R6 ale to papierowy tygrys.
    Przesiadka na 2,8i to przepasc na korzysc tego drugiego i zeby bylo
    weselej spalanie na poziomie 2.0, a bywa ze nizsze.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 124. Data: 2010-04-05 23:50:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-05, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > W zyciu bym nie smial odwolywac sie do abstrakcji, podaje przykaldy
    > typowego silnika.

    Typowy to jest R4, 1-2L benzyna i 1.5-1.9 diesel ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski (z R5 w samochodzie ;-) )

  • 125. Data: 2010-04-05 23:53:36
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 05 Apr 2010 22:53:40 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > Ciapek, Ty mnie tego nie tłumacz bo ja to wiem. Miałem na myśli to, że
    > pod maską będzie 650ccm TripleTurbo. ;)

    Ale na klapie będzie minimum pięć-dwa-coś, bo duże cyferki wciąż
    pomagają sprzedawać samochody :)

    r.
    _____________

  • 126. Data: 2010-04-05 23:56:09
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 05 Apr 2010 23:05:01 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > I nie ukrywam, że znam bawarskie 2.0 R6. I wolałbym je od też
    > 2-litrowego ale R4. Jedyne co ma na minus to spalanie. Ono musi być większe.

    Znaczy np. M52B20? Tak, żeby mieć cięższy, mniej ekonomiczny
    silnik, który napędza auto tak samo jak M42B18?

    r.
    _____________

  • 127. Data: 2010-04-06 00:02:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > To się oczywiście da łatwo zrozumieć po zrobieniu kilku kółek kiedy
    > mierzą czas, najlepiej czymś naprawdę szybkim. Szkoda tylko że jest to
    > zabawa tak trudno dostępna. A wykresy z hamowni mimo że prawdziwe mało
    > kogo przekonują. Zwłaszcza że łatwiej jest powiedzieć że "a mój to ma
    > 6, 8, 10 do setki" niż się realnie to tego zbliżyć.

    ale kiedy zrozumiecie, ze w tym wątku nie chodazi o wycisnięcie mozliwie
    najlepszego czasu do 100km/h tylko o mozliwie dynamiczną jazde na codzien,
    gdzie wystarczy częsc mocy silnika i pozostająca z tej niewykorzystanej
    częsci oszczędność paliwa oraz wydłużony czas życia silnika.

    Jesli zakladalbym, ze do codziennej jazdy samochodem potrzebuje 150KM to nie
    kupiłbym silnika o mocy 150KM tylko 250KM.
    Dlatego jeżdze 170konną Omegą, z ktorej użyteczne na codzien są powiedzmy
    100KM. Rodzice mają 110konnego diesla i do codziennej jazdy wystarczy częsć
    z tych konie.
    Zarówno ja, jak i Oni nie sllimaczymy sie na drodze ani w miescie, ani na
    trasie, a u mnie bardzo rzadko dochodze do 4tys rpm, a u rodziców do 3,5tys
    rpm bo nie ma najmniejszej ku temu potrzeby.
    I to jest wlasnie sedno sprawy... *po co* kręcić samochód do czerwonego pola
    podczas użytkowania na codzien?

    Piszecie o torze, hamowni, stoperach .. a ja pisze o normalnym użytkowaniu,
    gdzie ksiązkowe 9 sekund nie ma żadnego znaczenia, bo przyspieszenie w
    granicach 15-20 sek do 100km/h jest absolutnie wystarczające, zeby spod
    swiateł jechać co najmniej tak jak inni (a zwykle odjechać bez najmniejszego
    problemu do przodu)
    Nie wierzysz? Sprawdz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 128. Data: 2010-04-06 00:18:32
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Robert Rędziak pisze:

    > Znaczy np. M52B20? Tak, żeby mieć cięższy, mniej ekonomiczny
    > silnik, który napędza auto tak samo jak M42B18?

    Hmm, ja je znam z e34. W nich chyba nie było silnika, który masz na
    myśli (ten 1.8). Był owszem, ale jakiś 115KM (nie wiem czy nie ten sam
    tylko zdławiony) - ten nie jechał zupełnie.
    W e36 - masz rację.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 129. Data: 2010-04-06 00:36:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Typowy to jest R4, 1-2L benzyna i 1.5-1.9 diesel ;-P
    > Krzysiek Kiełczewski (z R5 w samochodzie ;-) )

    Hehe, jeszcze zeby do niektorych dotarlo ze benzynowe wolnossaki nie
    musza byc gorsze z dołu niż "tedeji" :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms ostatni z serii " emeryt " na
    swiatlach cierpiacy na fobie zmiany biegow w okolicach 2500RPM. Ciekawe
    ze reszta i tak zostaje w tyle...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 130. Data: 2010-04-06 11:22:24
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Tomasz Pyra wrote:
    > miast jeżeli chcemy wykorzystać całą moc silnika żeby przyspieszyć
    > możliwie szybko to poprawnym, oszczędnym, ekologicznym itp. itd.
    > rozwiązaniem jest redukcja i pociągnięcie silnika do odcięcia.

    Nie w dieslu. Popatrz choćby na wykres pewnego popularnego silnika:

    http://sigbrio.googlepages.com/VW-TDIEngine-FuelTorq
    uePowerAndSoot.jpg

    Powyżej 4krpm następuje w nim gwałtowny spadek mocy. Według Ciebie
    ciągnięcie go do odcięcia, czyli w okolicie 4500-5000 zmniejszy czas
    przyśpieszania ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik