-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
<c...@4...net>
Date: Sun, 16 Feb 2014 21:36:42 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 113
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
X-Trace: 1392583003 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2157 83.25.47.61:60063
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6008
X-Received-Body-CRC: 3314771617
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524353
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 20:58:28 +0100, J.F. napisał(a):
>> Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
>> Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
>> powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
>> hamowania.
>
> Sila przyzwyczajenia pewnie ... raczej bez wiekszego znaczenia na
> ulicy.
W awaryjnej sytuacji jak coś nagle pojawia się przed maską?
Hamowanie awaryjne musi być wyćwiczone, bo jak ktoś ma wyćwiczone tylko
zwalnianie bo się czerwone światło zapaliło, to nawet w sytuacji zagrożenia
życia najpierw wciśnie sprzęgło, a dopiero potem hamulec.
Właśnie stąd pomysły w stylu BAS, że jednak okazuje się że to jest
potrzebne.
>>> To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
>>> Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
>>> jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
>> Co tam oni chcą to tego nikt nie wie.
>> Najistotniejsze na takim kursie jest poznanie własnych słabości i
>> ograniczeń, a również konfrontacja z innymi.
>> Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
>> nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej,
>
> A tak w praktyce - o ile szybciej moze na cywilnej drodze pojechac
> rajdowy kierowca ? W takim sensie ze zwykly kierowca nie wpadnie w
> poslizg, albo w minimalny, ktory sie sam opanuje, a rajdowiec da rade
> opanowac i utrzymac sie na drodze.
> A wlasciwie nie na drodze tylko na pasie, bo przeciwnym ciezarowka ...
Zależy jak do tego podejść.
Bo tak naprawdę na drodze szybciej pojedzie ten co agresywniej wyprzedza (a
najszybciej ten co będzie jechał zmuszając tych z przeciwka do ucieczki), a
nie ten co szybciej umie przejechać zakręty.
A z bycia takim czy innym kierowcą jeszcze prędkości nie przybywa, bo tą
determinuje raczej przyczepność.
Oczywiście są techniki w jaki sposób wchodzić w zakręt, jakim torem jazdy
itp. itd. ale tak w km/h to nie będą wcale jakieś kosmiczne różnice.
Jeśli zakręt da się przejechać max 120km/h odpowiedni, to przeciętny
kierowca przejedzie go bez problemu 110km/h i absolutnie nic się nie
stanie.
Problem jest wtedy kiedy kierowca o tym nie wie i wejdzie w zakręt za
szybko.
O ile dla kierowcy sportowego to normalna rzecz i techniki ratowania się w
takiej sytuacji pewnie ma nieźle opanowane, to dla kierowcy który tego nie
trenuje poślizg przy wyższej prędkości to spory problem.
>> a tu jeszcze koledzy
>> radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
>> kierowcy sportowym). Zimny prysznic.
>
> Zimny prysznic sie moze i przyda, ale czy po takiej ABJ pomoze ?
Wydaje mi się że tak.
Myślę że gdybym trafił na taki kurs sam, po zrobieniu PJ, to jeździłbym
wtedy lepiej.
A że nie trafiłem, to też całe lata hamowałem "na granicy ABS" i byłem
zachwycony swoimi umiejętnościami ;)
>> Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
>> za ponadprzeciętne,
>
> Ponadprzecietne to nie znaczy doskonale ...
Niemniej pokazuje zafałszowane propocje.
Wynika to m.in. z braku jakiejkolwiek konfrontacji. I tu znowu przewaga
kierowców sportowych, którzy swoje umiejętności mają jakoś ocenione, a nie
zawieszone w próżni.
Sportowcy mają kolegów - jeden jeździ lepiej, inny gorzej, każdy ma jakieś
swoje cele, systematyczny rozwój, naukę itd.
A na drogach sami najlepsi, i kompletni kierowcy.
>> a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców słabych.
>
> a bo jada takie kapeluszniki :-)
kapeluszniki i wariaty :)
>> Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
>> na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
>
> Nie mowie nie.
>
>> Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
>
> Ale do tego wystarcza dwie przejazdzki po plycie poslizgowej.
> Nawet nie poslizgowej, tylko mokrej kostce.
> Rozpedz do 80, hamuj, rozpedz do 80, skrec.
Owszem, ale raz że większość tego nie robi, dwa że bardzo cenna będzie tu
jeszcze podpowiedź instruktora co jest źle i co można zrobić lepiej.
To jest w ogóle świetna sprawa żeby się rozwijać - jechać z innym kierowcą
który mnie obserwuje z boku i potem dyskusja. Tyle że sportowiec na
treningu ucieszy się z rady, kierowca cywilny zazwyczaj się obrazi :)
> Moglby byc punkt obowiazkowy na egzaminie, czy raczej po egzaminie -
> bo to nie ma byc sprawdzian, tylko demonstracja.
Ja bym celował pół roku do roku po egazminie.
Kierowca jednodniowy jest jeszcze pełen pokory, bo on widzi że ciężko mu
idzie głupie puszczanie sprzęgła i zmiana biegów.
Mistrzem staje się dopiero po kilku miesiącach :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
- 16.02.14 22:34 Dykus
- 16.02.14 22:34 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:52 mk4
- 16.02.14 22:54 John Kołalsky
- 16.02.14 22:59 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=