eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMix energetyczny w Polsce › Re: Mix energetyczny w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
    enet.farm!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6h10vuq6fhci.1bexc595ztnz6$.dlg@40tude.net>
    <602429cd$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <6bxv65z1gwd8$.dlg@myjk.org>
    <6026549f$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <15irvh1rfx0w9$.dlg@myjk.org>
    <60267e4d$0$545$65785112@news.neostrada.pl> <c...@m...org>
    <6026cf6f$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <1a7srkadx4kfg$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <1a7srkadx4kfg$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Date: Tue, 16 Feb 2021 16:34:34 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 163
    Message-ID: <602be60b$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.137.172
    X-Trace: 1613489675 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 24051 83.30.137.172:50612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691468
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1a7srkadx4kfg$....@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 19:56:46 +0100, J.F.
    >> Ale jest. I albo bedzie "ciemnosc widze", albo trzeba uruchamiac
    >> elektrownie, aby go zaspokoic.
    >> I to nie bedzie juz elektrownia OZE, bo swiatlo i wiatr wlasnie
    >> zamieraja ..

    >Nadal nie jest to wina EVów tylko bytowego zapotrzebowania.

    Wzmozonego przez EV :-)

    >>>> Banki energii to piesn przyszlosci.
    >>>Tylko dlatego że wszyscy w temacie zaspali.
    >> Nie - dlatego ze to cholernie duze ilosci energii.

    >Banki nie mają mieć pojemności aby magazynować energię na noc jak
    >zabraknie
    >OZE, tylko podtrzymać sieć do momentu kiedy nie rozpędzą się bardziej
    >konwencjonalne elektrownie -- co spowodowałoby niższe spalanie, a
    >więc
    >mniejszą emisję.

    A to juz nie chcemy wyeliminowac emisji CO2 calkowicie ?

    >> Chociaz ... milion baterii Tesli po 100kWh to 100GWh ...
    >> starczyloby
    >> na pare godzin, a milion ... chcemy w koncu ze 20 mln tych EV.

    >I znowu założenie z dupy że każdy wyjeżdża 100kWh dziennie, gdy w
    >rzeczywistości jest to w mocnych porywach 30kWh. Resztę można
    >współdzielić
    >tworząc rozproszony magazyn energii.

    Wyjezdza moze i 20kWh, ale w samochodzie bedzie chcial miec 100kWh.
    I gdzies mu to przemysl wyprodukuje i sprzeda ... wiec jak wyprodukuje
    dwa razy wiecej, to starczy i na magazyny.

    Albo jak piszesz - auto na zlom, bateria do garazu ...

    >> Tylko Tesla sama doszla do wniosku, ze to sie nie oplaca, bo sie
    >> baterie za szybko degraduja ...

    >Nie degradują się jeśli pracują w odpowiednim zakresie.

    Wytlumacz to temu glupkowi z Tesli :-P

    >Poza tym baterie to nie są jedyne banki energii.

    Ale chyba jednak proponujesz bateryjne.

    No bo jakie inne ? Koła zamachowe ?
    Czy wskazesz miejsce na odpowiednia ilosc elektrowni szczytowo
    pompowych ?

    >> No ale jak elektrownie beda na gaz, to i samochody
    >> beda jezdzily na gaz.

    >Bo elektrownie na gaz, dzięki temu że relatywnie szybko "wstają"
    >(patrz
    >współpraca z bankami energii) mają tylko WSPOMAGAĆ konwencjonalne
    >elektrownie oraz OZE a nie być podstawowym źródłem prądu.

    No coz, w planach moze bylo, inaczej, ale teraz w UE faktycznie - OZE
    maja byc podstawą.
    Konwencjonalnych to u nas nie bedzie, bo tych wodnych to mamy na
    naparstek, a gaz ... w przyszlosci zakazany, a zreszta sie chyba
    skonczy :-)

    >> To po cholere jakies elektrownie i baterie - samochody
    >> moga byc od razu napedzane gazem.
    >Skoro mogą, to czemu już wszystkie nie są?

    Bo benzyna lepsza :-)

    >Fakt, moi rodzice zajechali
    >swojego Opla (20 lat) i wyjechali właśnie Dusterem z salonu z
    >fabryczną
    >instalacją gazową. No i będą jeździć na gazie.

    CNG ?

    >> Wyjasnijmy cos sobie - elektrownie weglowe musza pracowac caly
    >> czas,
    >> bo rozpalanie i rozruch trwa dlugo, nie mozna wylaczyc na kilka
    >> godzin.
    >> Elektrownie gazowe maja rozruch szybki, i zakres regulacji spory -
    >> wiec nie musza produkowac niepotrzebnego pradu.

    >Przecież właśnie o tym w kółko piszę w odniesieniu do peaków z
    >których ty
    >robisz taki wielki problem.

    Ale na razie mamy same weglowe.

    >Tymczasem zapas mocy, pomimo tch "rekordów"
    >nadal jest i nadal będzie. Wszystko się rozbija o to aby energii,
    >która
    >jest przeznaczona na zapas mocy, tracić jak najmniej.

    Ale to ciagle beda samochodony na wegiel :-)

    >> Tak namawiasz, to przeciez wszytkich przekonasz.

    >Nie kłam, znowu, nikogo nie namawiam. Zadaję kłam temu co tutaj
    >wypisują
    >właściciele trutek spalinowych,

    O widzisz - "trutek". To ja nie bede trul, a Belchatow sie ucieszy :)

    >a którzy za wszelką cenę próbują wmówić że
    >EV pogrążą system energetyczny. Nie zrobią tego,

    No, czy nie zrobia ... na razie sie doliczylismy, ze nocny spadek
    poboru starczy na doladowanie auta ... niewielka moca.

    >a jak się je zaprzęgnie do
    >magazynowania (bo ponownie powtarzam, to że samochód ma baterię
    >100kWh nie
    >znaczy, że codziennie się taką ilość energii zjeżdża), to będzie
    >kolejny
    >plus, bo nie trzeba będzie budować specjalnych magazynów bo będą
    >magazyny
    >rozproszone i jeszcze będzie pewnie można na tym trochę zarobić (no
    >bo
    >skoro operator nie będzie musiał budować swoich banków, to będzie
    >miał kasę
    >aby taki bank energii dzierżawić).

    Tzn chcesz traktowac samochod jako magazyn energii dla innych ?

    To sie nie oplaca, bo bateria sie za szybko degraduje.

    Ale owszem - moglbym sobie naladowac samochod pradem z PV ... pod
    warunkiem ze bede stal w poludnie, i ze bedzie tam gniazdko.

    Ja akurat zazwyczaj stoje ... ale pod praca, i gniazdka nie ma.

    Ale ze to bedzie ladowanie w dzien, to trzeba bedzie siec rozbudowac,
    bo bedzie musiala starczyc na obecny szczyt i jeszcze na EV.

    >> A nagle czy powoli - problem wystapi, tyle tylko, ze moze do tego
    >> czasu zbudujemy inne elektrownie.

    >Nie występuje w innych krajach, gdzie EV jest wielokrotnie więcej,
    >tym
    >bardziej nie wystąpi i u nas.

    Bo ciagle tych EV jest bardzo malo.
    I miales przyklad ze Szwecji - juz brakuje :-)

    >> Ale z jakiej elektrowni chcesz ladowac swoj samochod?
    >> Weglowej, gazowej, olejowej, slonecznej, wiatrowej, wodnej,
    >> atomowej ?

    >Nie było tu dyskusji o rodzaju elektrowni tylko o cenie prądu.
    >Jak zwykle odwracasz kota ogonem.

    Ale prad jest z elektrowni a nie z banku.
    Wiec jaka elektrownie miales na mysli ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: