  • 21. Data: 2018-01-15 18:23:43
    Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie Twoja wina ze glupszy jestes od samotnie rosnacego drzewa bo Ci mozg jakies
    cwaniaki z dzisiejsej opozycji zlasowaly. Nie doplacamy do wegla, drogo wydobywamy
    ale do kurwy nedzy nie doplacamy. Zeby kupic za granica potrzebne sa dolary. Mamy
    wlasna drukarnie dolarow czy kurwa nie mamy? Nierentownoc kopaln tak jak lotu,
    stoczni itp zrobili zlodzieje co rzadzili poprzednio. Chcieli to wszystko opierdolic,
    kopalnie niemcom, i wyjechac na zasluzony odpoczynek. Kopalnie mialy przynosic straty
    bo takie kopalnie latwo za damski chuj sprzedac. Kupcami mieli byc niemcy bo
    potrzebuja bardzo duzo wegla a w zeszlym roku zamkneli ostatnia swoja kopalnie.

  • 22. Data: 2018-01-15 18:40:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tym debilnym usmieszkiem sie urodziles czy to nabyte? Dolacz do tego miliona. Co
    sie tutaj bedziesz wkurwial ze prad drogi.

  • 23. Data: 2018-01-15 18:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >dolarow czy kurwa nie mamy?
    >Nierentownoc kopaln tak jak lotu, stoczni itp zrobili zlodzieje co

    Czasy sie zmienily. Nie trzeba wydobywac wegla zeby miec dolary, mozna
    produkowac meble, samochody, czy np alufelgi albo siedzenia do nich.

> [...]
    >kopalnie latwo za damski chuj sprzedac. >Kupcami mieli byc niemcy bo
    >potrzebuja bardzo duzo wegla a w zeszlym roku zamkneli ostatnia swoja

    Moze ... ale co - przywiezliby tu swoich gornikow, zatrudnili naszych,
    czy kupili tani wegiel z Afryki czy Australii ?

    J.

  • 24. Data: 2018-01-15 19:02:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy Ty kurwa rozumesz ze nie sprzedajemy wegla za granice. Wszystko co wydobeda
    gornicy jest wykorzystane w Polsce i do tego trzeba dokupic za granica kilkanascie
    milionow ton wegla do palenia w malych piecach i kotlach.

  • 25. Data: 2018-01-15 19:24:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Wszystko co wydobeda gornicy jest wykorzystane w Polsce i do tego
    >trzeba dokupic za granica kilkanascie milionow ton wegla do palenia w

    No i co z tego ?

    Powinienes pamietac, jak ta zła i niedobra Thatcher zrobila to samo w
    GB.
    Przestala sie przejmowac, ze to co gornicy wydobyli bylo wykorzystane
    w kraju, i ze trzeba dokupic wegiel z zagranicy, przestala doplacac do
    gornikow, minelo ... to juz chyba bedzie ponad 30 lat, i oni jezdza do
    nas, czy my do nich ? :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-01-15 19:28:55
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-15 o 14:15, Myjk pisze:
    > Mon, 15 Jan 2018 12:51:07 +0100, Trybun

    > Ale tak realnie to przeciętny kierowca przejezdża w dzień powszedni nie
    > więcej niż 60km. Od bidy nawet ten miev z uszkodzonymi bateriami (albo może
    > po prostu w trybie serwisowym :P) by większość zadowolił. Inna sprawa,
    > muszę przyznać, że to pilnowanie poziomu energii nie było niestety
    > komfortowe -- ale to pewnie dlatego że nie znałem realnych możliwości,
    > wszystko było zagadką.

    No, nowsza wersja Nissana od tego którym miałem okazję się przejechać ma
    podobno już baterię nowszej generacji, i teoretycznie to ma przejechać
    około 500km. A wiec praktycznie na jakieś 200km zasięgu przez jakieś 10
    można liczyć, tak że ładowanie przy umiarkowanym użytkowaniu - raz na
    tydzień. No i myślę że świetna sprawa z tą możliwością wymiany
    pojedynczych ogniw baterii. Wcześniej chciałeś czy nie, zmuszony byłeś
    do ponoszenia kosztów wymiany całej baterii.

> [...]
    > tego stopnia, że nie potrafiłem ocenić jak szybko jadę (znaczy włąśnie
    > myślałem że jadę znacznie wolniej). Zresztą to nie tylko wrażenie, bo
    > moment obrotowy było czuć, do 60 większość aut zostawała w tyle. Znaczy ja
    > wiem że nikt się nie ścigał, ale to tym bardziej pokazuje że przeciętny
    > kierowca nie potrzebuje wyjątkowych parametrów i taka taczka by w
    > zupełności wystarczyła, szczególnie do miasta i na krótkie odcinki.
    >
    > Jednak najbardziej podobał mi się tryb regeneracji, nie że to jakaś
    > ekologia -- ale przejechanie 30km bez dotykania pedału hamulca to genialna

    No cóż, pewnie co szofer to inne nie tylko oczekiwania ale i odczucia..
    Z racji tego że nie miałem okazji przekonać się o tym osobiście, a
    bardzo ciekawi mnie ten aspekt - jak wygląda jazda w miarę wyczerpywania
    się baterii, jest ona wyraźnie słabsza czy zużycie można zobaczyć tylko
    na wskaźniku?

    > Czym jeździłeś, przypomnisz?

    Nissan Leaf.

> [...]
    > przeszkodą jest abstrakcyjnie wysoka cena. Jeśli taki nowy Outlander PHEV
    > kosztuje ponad 200 tys. zł... a dobrze utrzymany po 4 latach ponad 90 tys.
    > to już masakra deczko.
    >
    > Wracając jednak do mieva -- pierwszy wypust kosztował abstrakcyjne
    > pieniądze, bo około 160 tys. zł. Obecnie mogą ściągnąć to samo auto za 120.
    > Ceny zatem, niemrawo, ale jednak spadają. W zachodnich państwach nie
    > dopłacają do górników tylko do elektryków, to ceny niższe i za 90 można
    > kupić taką taczkę wraz z przywilejami. Czekam co tam Tesla 3, i najbliższe

    W hybrydzie to widzę tylko duże pole do awaryjności, a tym samym do
    podnoszenie kosztów eksploatacji,. Pomyśleć że w zwykłej, standardowej
    Lagunie karta rozruchowa może doprowadzić do szału.

    Norma - nowe wszystko jest drogie - nowatorskie - jeszcze droższe. Dziwi
    mnie tylko to że sporo firm, choćby Chevy, wycofuje się z produkcji
    elektryków,. Jakieś przyczyny muszą być. Być może dla takich firm jak
    Chevrolet liczy się przede wszystkim rynek USA, a tam elektryk z takim a
    nie innym zasięgiem to całkowicie chybiony produkt.

  • 27. Data: 2018-01-15 20:13:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko ze oni jak zamykali kopalnie i nie tylko od pewnego czasu wydobywali swoja rope
    i gaz. Slowo kluczowe to " swoje". My mamy swoj wegiel. I moze byc drozszy od
    zagranicznego a i tak warto nam go bedzie wydobywac.

  • 28. Data: 2018-01-15 21:10:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 09:23:43 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

> [...]
    > takie kopalnie latwo za damski chuj sprzedac. Kupcami mieli byc niemcy
    > bo potrzebuja bardzo duzo wegla a w zeszlym roku zamkneli ostatnia swoja

    Jasne, a putin gaz zakręcił już 2 lata temu, dlatego głupie polaki teraz
    marznom!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-01-15 21:29:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak glupie polaki marzna to znaczy ze nie jestes Polakie tylko jakims jebanym sbeckim
    folksdojczem bo pozwalasz sobie na nas oceniac.

  • 30. Data: 2018-01-16 10:29:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 12:29:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Jak glupie polaki marzna to znaczy ze nie jestes Polakie tylko jakims
    > jebanym sbeckim folksdojczem bo pozwalasz sobie na nas oceniac.

    Ależ się pięknie scharakteryzowałeś. Przecież to była TWOJA narracja, że
    jak rzunt przestanie dotować kopalnie (bo oh! biedni górnicy), a ludzie
    zrezygnują z cudownego polskiego węgla do grzania domów i przesiadają się
    na gaz, to są właśnie głupkami -- no bo przecież putin jednym pstryknięciem
    "zaraz" zakręci kurek i będą zamarzać.

    Tylko z tych twoich wróżb wyciągniętych z zepsutej kuli kryształowej gucio
    się oczywiście spełniło -- wszystko to są jakieś twoje chore wyobrażenia
    które z rzeczywistością nie mają nic wspólnego. CBDU. Więc przestań sobie
    strzelać w stopy, bo nie będziesz w stanie wciągać pelletu na trzecie
    piętro swojej kamienicy i będziesz musiał się na ruski gaz albo na
    niemiecki prąd przestawić "jebany sbecki folksdojczu".

    Na koniec, naucz się w końcu pisać na newsy.

    --
    Pozdor
    Myjk