eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Data: 2013-04-04 07:06:25
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:57:08 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >>> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
    >>> tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
    >>> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
    >>> temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
    >>
    >> Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.
    >
    > W przybliżeniu mniej-więcej tak.
    > Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
    > Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.

    Ale jest tez tarcza. i grzane sa oba elementy. Czy po rowno ?
    Klocek chyba niezbyt dobrze przewodzi cieplo, i przez pare sekund sie w
    calej objetosci nie podgrzeje. Stalowa tarcza dobrze przewodzi cieplo ....
    ale i dla niej bedzie za szybko.

    >> A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?
    > Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
    > Sierra 41x115mm - 44% większe.

    ok, aczkolwiek znalazlem ciekawe zrodelko
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15123,klocki-h
    amulcowe-ford-sierra-1987-1993r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p14186,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-1992-2002r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15855,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-ii-1988-1992r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15856,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-i-1977-1991r-os-przednia

    Ale musialbym sobie wydrukowac aby porownac.

    >> P.S. Tarcze do sierry
    >> http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
    -przod-239-mm-pelne-p-7422.html
    >> 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.
    > Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak

    Jak zobaczysz - to niewentylowana.
    Bo i po co wentylowana tarcza do auta z silnikiem 75KM, albo w ogole 1.3.

    Mocniejsze wersje mialy lepsze.

    > naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
    > oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
    > powierzchni oddawania ciepła.

    Przy jednym hamowaniu nawet ze 150, to chyba bez znaczenia.

    > Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
    > dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
    > 240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM

    Ale znow prezentujesz rajdowe zboczenie. Normalny czlowiek nie hamuje
    awaryjnie przed _kazdym_ zakretem, a klocki mu starczaja na 50 do 100kkm
    :-)

    >>> Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
    >>> Nie dla ozdoby :-)
    >> Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)
    > Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
    > http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
    > http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg

    Ale ta Honda to ch* hamulce daje do swoich samochodow :-P

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: