-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Date: Thu, 4 Apr 2013 07:06:25 +0200
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 64
Message-ID: <1q5mwv8ggn6rk$.1jp6de7418dtc.dlg@40tude.net>
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<1te6az6ibj84a$.54nayc4el7g5.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1365051937 31997 82.143.187.50 (4 Apr 2013 05:05:37 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Apr 2013 05:05:37 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487895
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:57:08 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
>>> tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
>>> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
>>> temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
>>
>> Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.
>
> W przybliżeniu mniej-więcej tak.
> Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
> Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.
Ale jest tez tarcza. i grzane sa oba elementy. Czy po rowno ?
Klocek chyba niezbyt dobrze przewodzi cieplo, i przez pare sekund sie w
calej objetosci nie podgrzeje. Stalowa tarcza dobrze przewodzi cieplo ....
ale i dla niej bedzie za szybko.
>> A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?
> Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
> Sierra 41x115mm - 44% większe.
ok, aczkolwiek znalazlem ciekawe zrodelko
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15123,klocki-h
amulcowe-ford-sierra-1987-1993r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p14186,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-1992-2002r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15855,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-ii-1988-1992r-os-przednia
http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15856,klocki-h
amulcowe-fso-polonez-i-1977-1991r-os-przednia
Ale musialbym sobie wydrukowac aby porownac.
>> P.S. Tarcze do sierry
>> http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
-przod-239-mm-pelne-p-7422.html
>> 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.
> Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak
Jak zobaczysz - to niewentylowana.
Bo i po co wentylowana tarcza do auta z silnikiem 75KM, albo w ogole 1.3.
Mocniejsze wersje mialy lepsze.
> naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
> oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
> powierzchni oddawania ciepła.
Przy jednym hamowaniu nawet ze 150, to chyba bez znaczenia.
> Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
> dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
> 240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM
Ale znow prezentujesz rajdowe zboczenie. Normalny czlowiek nie hamuje
awaryjnie przed _kazdym_ zakretem, a klocki mu starczaja na 50 do 100kkm
:-)
>>> Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
>>> Nie dla ozdoby :-)
>> Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)
> Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
> http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
> http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg
Ale ta Honda to ch* hamulce daje do swoich samochodow :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.13 09:31 Artur Maśląg
- 04.04.13 14:33 Bydlę
- 04.04.13 14:40 Michoo
- 04.04.13 15:01 Artur Maśląg
- 04.04.13 15:59 k...@g...com
- 04.04.13 16:06 tá´Ź
- 04.04.13 16:07 tá´Ź
- 04.04.13 16:09 tá´Ź
- 04.04.13 16:11 tá´Ź
- 04.04.13 16:12 tá´Ź
- 04.04.13 16:39 Tom N
- 04.04.13 16:53 tá´Ź
- 04.04.13 16:59 DoQ
- 04.04.13 17:18 masti
- 04.04.13 17:21 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=