eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Thu, 4 Apr 2013 07:06:25 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 64
    Message-ID: <1q5mwv8ggn6rk$.1jp6de7418dtc.dlg@40tude.net>
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
    <18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
    <18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
    <wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
    <vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <1te6az6ibj84a$.54nayc4el7g5.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1365051937 31997 82.143.187.50 (4 Apr 2013 05:05:37 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Apr 2013 05:05:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487895
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:57:08 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >>> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
    >>> tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
    >>> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
    >>> temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
    >>
    >> Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.
    >
    > W przybliżeniu mniej-więcej tak.
    > Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
    > Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.

    Ale jest tez tarcza. i grzane sa oba elementy. Czy po rowno ?
    Klocek chyba niezbyt dobrze przewodzi cieplo, i przez pare sekund sie w
    calej objetosci nie podgrzeje. Stalowa tarcza dobrze przewodzi cieplo ....
    ale i dla niej bedzie za szybko.

    >> A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?
    > Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
    > Sierra 41x115mm - 44% większe.

    ok, aczkolwiek znalazlem ciekawe zrodelko
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15123,klocki-h
    amulcowe-ford-sierra-1987-1993r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p14186,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-1992-2002r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15855,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-ii-1988-1992r-os-przednia
    http://www.sklep.martec.pl/index.php?p15856,klocki-h
    amulcowe-fso-polonez-i-1977-1991r-os-przednia

    Ale musialbym sobie wydrukowac aby porownac.

    >> P.S. Tarcze do sierry
    >> http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
    -przod-239-mm-pelne-p-7422.html
    >> 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.
    > Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak

    Jak zobaczysz - to niewentylowana.
    Bo i po co wentylowana tarcza do auta z silnikiem 75KM, albo w ogole 1.3.

    Mocniejsze wersje mialy lepsze.

    > naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
    > oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
    > powierzchni oddawania ciepła.

    Przy jednym hamowaniu nawet ze 150, to chyba bez znaczenia.

    > Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
    > dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
    > 240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM

    Ale znow prezentujesz rajdowe zboczenie. Normalny czlowiek nie hamuje
    awaryjnie przed _kazdym_ zakretem, a klocki mu starczaja na 50 do 100kkm
    :-)

    >>> Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
    >>> Nie dla ozdoby :-)
    >> Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)
    > Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
    > http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
    > http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg

    Ale ta Honda to ch* hamulce daje do swoich samochodow :-P

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: