eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w Polonezie › Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Wed, 03 Apr 2013 01:16:26 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 23
    Message-ID: <kjfpca$us9$1@mx1.internetia.pl>
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m...@4...net>
    <6...@p...pl.invalid>
    <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <6...@g...com>
    <1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1364945098 31625 83.238.197.12 (2 Apr 2013 23:24:58 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Apr 2013 23:24:58 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
    Icedove/10.0.11
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487724
    [ ukryj nagłówki ]

    On 02.04.2013 23:38, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
    >
    >> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
    >
    > Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
    > blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
    > jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.

    W sumie jakieś ma, bo współczynnik tarcia dynamicznego porowatych ciał
    (a takim są okładziny) zależy od względnej prędkości - przy tej samej
    sile docisku będzie lepiej hamować "wolniejsze" koło niż szybsze.

    Działa tu podobne zjawisko do tego, że powyżej pewnej prędkości na bruku
    mniej trzęsie. Maleje efektywna powierzchnia styku.


    Tyle przynajmniej fizyka, na ile ten efekt jest znaczący w praktyce -
    nie wiem.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: