-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Date: Wed, 03 Apr 2013 01:16:26 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 23
Message-ID: <kjfpca$us9$1@mx1.internetia.pl>
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<m...@4...net>
<6...@p...pl.invalid>
<cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<3kubhdcfn372$.12j6g55vqw1cn$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<6...@g...com>
<1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1364945098 31625 83.238.197.12 (2 Apr 2013 23:24:58 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Apr 2013 23:24:58 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1cfz62sncn352.19i53w8dovswe$.dlg@40tude.net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
Icedove/10.0.11
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487724
[ ukryj nagłówki ]On 02.04.2013 23:38, Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 07:15:06 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):
>
>> zablokuje koła przy prędkości 100km/h
>
> Już drugi raz w tym wątku podajesz prędkości przy który miałoby się dać
> blokować koła. Zupełnie jakbyś sądził, że ta prędkość ma jakieś znaczenie
> jeśli chodzi o możliwość blokowania kół.
W sumie jakieś ma, bo współczynnik tarcia dynamicznego porowatych ciał
(a takim są okładziny) zależy od względnej prędkości - przy tej samej
sile docisku będzie lepiej hamować "wolniejsze" koło niż szybsze.
Działa tu podobne zjawisko do tego, że powyżej pewnej prędkości na bruku
mniej trzęsie. Maleje efektywna powierzchnia styku.
Tyle przynajmniej fizyka, na ile ten efekt jest znaczący w praktyce -
nie wiem.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:32 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
- 03.04.13 10:13 masti
- 03.04.13 10:18 J.F
- 03.04.13 10:27 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 10:57 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=