-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!82.197.223.103.MI
SMATCH!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02
.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
Date: Wed, 3 Apr 2013 00:57:08 +0200
Message-ID: <1te6az6ibj84a$.54nayc4el7g5.dlg@40tude.net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
X-Trace: 1364943431 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26685 83.25.159.20:52631
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487720
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 3 Apr 2013 00:15:30 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:58:34 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Widać hamulce samochodowe są bardziej skomplikowane niż to czego nauczyłeś
>> się przez 7 klas podstawówki.
>> Sile tarcia w hamulcach towarzyszy wydzielanie się dużych ilości energii
>> cieplnej.
>> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana objętość, co za
>> tym idzie wyższa temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
>> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osiągnie około 1.5x wyższą
>> temperaturę i 1.5x szybciej zacznie gazować, topić się i znacznie obniży to
>
> Czy to takie proste ? Tarcza tam jeszcze jest.
W przybliżeniu mniej-więcej tak.
Jest klocek, ma jakieś ciepło właściwe, objętość i to jest grzane.
Im tego więcej, tym mniejszą osiągnie temperaturę.
> A te klocki w polonezie to konkretnie jakie rozmiary maja ?
Okładzina Poloneza ma jakieś 35x93mm
Sierra 41x115mm - 44% większe.
> P.S. Tarcze do sierry
> http://sklep.misbis.pl/tarcze-hamulcowe-sierra-13-16
-przod-239-mm-pelne-p-7422.html
> 239 to znowu nie tak wiele wiecej niz 227.
Jednak zawsze więcej, do tego Sierra to tarcza wentylowana, czyli tak
naprawdę pod względem pojemności cieplnej to dwie tarcze, plus dużo szybsze
oddawanie ciepła dzięki wymuszonej wentylacji i ponad 2x większej
powierzchni oddawania ciepła.
Ja tam się porządnych wentylowanych hamulców się w Cinquecento nie zdążyłem
dorobić, ale wiedza ogólna jest taka, że o ile seryjne (pojedyncza tarcza
240mm) w sportowej jeździe się nie wyrabiały nawet mając 55KM, to hamulce z
Uno Turbo (również 240mm, ale wentylowane) już dawały radę nawet przy sporo
mocniejszych silnikach. Więc różnica płynąca z wentylowanej tarczy raczej
jest istotna.
>> co w siódmej klasie podstawówki nazywa się "współczynnik tarcia".
>> Dlatego samochody sportowe mają takie duże tarcze i również duże klocki.
>> Nie dla ozdoby :-)
>
> Ale inni nie jezdza wciskajac gaz i hamulec naraz ;-)
Jak się wciska gaz i hamulec na raz, to 300mm tarcze robią tak ;)
http://imageshack.us/a/img210/8606/hamulec.jpg
http://imageshack.us/a/img16/2149/tarcze2p.jpg
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 01:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:32 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
- 03.04.13 02:03 Michoo
- 03.04.13 03:18 h.w.d.p.
- 03.04.13 07:54 Artur Maśląg
- 03.04.13 08:36 Artur Maśląg
- 03.04.13 09:38 k...@g...com
- 03.04.13 09:56 Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=