-
X-Received: by 10.49.85.165 with SMTP id i5mr1510171qez.28.1364940741587; Tue, 02 Apr
2013 15:12:21 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.85.165 with SMTP id i5mr1510171qez.28.1364940741587; Tue, 02 Apr
2013 15:12:21 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!jn4no40537507pbb.1!new
s-out.google.com!q9ni26186pba.1!nntp.google.com!rn1no4279936pbb.0!postnews.goog
le.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 2 Apr 2013 15:12:21 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.18.27;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.18.27
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<i3lh4d2tcup7$.70ba8012a93h$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
From: k...@g...com
Injection-Date: Tue, 02 Apr 2013 22:12:21 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 7076
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487714
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:58:34 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 14:38:25 -0700 (PDT), k...@g...com napisaďż˝(a):
>
>
>
> > W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 u�ytkownik Tomasz Pyra napisa�:
>
> >> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisaďż˝(a):
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>> Hello Tomasz,
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> [...]
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>>>>> Na pewno prz�d strasznie nurkowa� przy hamowaniu.
>
> >>
>
> >>>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>
> >>
>
> >>>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam te� by�a daleka od sportowej.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> A tego oczekiwa�e� od Poloneza? :O
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Mimo wszystko poprawno�ci.
>
> >>
>
> >> Jak dla mnie samoch�d niskiej klasy, ale trzymaj�cy jak�� poprawno��
i
>
> >>
>
> >> sk�adno�� uk�adu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>
> >>
>
> >> Polonez by� du�o gorszy.
>
> >>
>
> >> Ja wiem �e to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>
> >>
>
> >> ale m�wi� o technice.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >>>> Ca�e auto rozhu�tane i poza samym szukaniem przyczepno�ci to jeszcze
>
> >>
>
> >>>> kierowca musia� walczy� z tak� oscylacj� prz�d-ty�.
>
> >>
>
> >>>
>
> >>
>
> >>> Jakoďż˝ sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>
> >>
>
> >>> jestem, lubi� tylko szybka jazd� po g�rskich drogach...
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> D�ugiej drogi hamowania si� tak nie czuje.
>
> >>
>
> >> Dopiero jak pomierzy si� efekty i okazuje si� �e byle cienias potrzebuje
>
> >>
>
> >> kilkana�cie metr�w mniej �eby wyhamowa� ze 100km/h, dopiero wtedy
wida� �e
>
> >>
>
> >> coďż˝ tu jest nie tak.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Zreszt� teraz jak uzmys�owi�em sobie te r�nice mi�dzy Cinquecento a
>
> >>
>
> >> Polonezem to jednak stawiam �e to wszystko to by�y jednak problemy
>
> >>
>
> >> niedowymiarowanych hamulc�w.
>
> >>
>
> >>
>
> >>
>
> >> Du�o wi�kszy samoch�d, du�o mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>
> >>
>
> >> mniejsza powierzchnia klock�w. To po prostu nie mog�o dzia�a� lepiej i
>
> >>
>
> >> faktycznie mo�e nie ma nawet co miesza� do tego zawieszenia.
>
> >
>
> > Si�a tarcia nie zale�y od powierzchni tylko od si�y w tym wypadku
dociskaj�cej klocki i wsp�czynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach si�dmej
klasy podstaw�wki.
>
>
>
> Widaďż˝ hamulce samochodowe sďż˝ bardziej skomplikowane niďż˝ to czego
nauczy�e�
>
> si� przez 7 klas podstaw�wki.
>
>
>
> Sile tarcia w hamulcach towarzyszy wydzielanie si� du�ych ilo�ci energii
>
> cieplnej.
>
> Im mniejsza powierzchnia klocka, tym mniejsza podgrzewana obj�to��, co za
>
> tym idzie wy�sza temperatura powierzchni klocka hamulcowego.
>
> W niewielkim uproszczeniu 1.5x mniejszy klocek osi�gnie oko�o 1.5x wy�sz�
>
> temperatur� i 1.5x szybciej zacznie gazowa�, topi� si� i znacznie obni�y
to
>
> co w si�dmej klasie podstaw�wki nazywa si� "wsp�czynnik tarcia".
>
>
>
> Dlatego samochody sportowe maj� takie du�e tarcze i r�wnie� du�e klocki.
>
> Nie dla ozdoby :-)
Polonez z założenia nie był samochodem sportowym. I to kończy Twoje dywagacje na ten
temat. W podstawowej wersji fabrycznej hamulce jakie miał były dobre. Na dodatek
kiedy był produkowany materiał okładzin oparty był na azbeście a nie na jakimś
materiale zastępczym jak teraz. Nie znam przypadku ze w 125 albo Polonezie hamulce
nagle przestały działać bo się zgrzały. Może to za sprawą wykładowców w szkołach
nauki jazdy. Wbijali do głów że z górki zjeżdża się na tym samym biegu na jakim się
na nią wjechało a hamulców w górach w czasie zjeżdżania używa w ostateczności.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 01:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:16 Michoo
- 03.04.13 01:21 Bydlę
- 03.04.13 01:25 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:32 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:46 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz