eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • X-Received: by 10.181.13.179 with SMTP id ez19mr3486311wid.5.1364939292678; Tue, 02
    Apr 2013 14:48:12 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!19no47446550wie.1!news-out.google.com!p18ni
    33720wiv.0!nntp.google.com!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net
    !nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <fl3dymcsb9hb$.787oql6shgcm$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <1v9m4m8fpxo3f$.1bhf5tscjopxt.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m...@4...net>
    <6...@p...pl.invalid>
    <cwnnzvfshp9w$.18tddp3b63kxu.dlg@40tude.net>
    <1lpruyympn7fc.1vqvcayegbuxi$.dlg@40tude.net>
    <fcn6k1etkx05.b64ompac4vsq$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 2 Apr 2013 23:48:09 +0200
    Message-ID: <3sjtewetnltu$.id9l1qh1jv5d$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.159.20
    X-Trace: 1364939291 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 83.25.159.20:52097
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487709
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:13:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:49:16 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Jak tak jeszcze patrzę w ten katalog, wziąłem tą najmocniejszą wersję
    >> Poloneza z silnikiem 103KM, patrzę i nie wierzę... Powiedzcie mi proszę że
    >> tu jest błąd...
    >> Bo tu jest napisane że oni do 1200kg samochodu który ma 103KM i jeszcze
    >> większe koła (bo to chyba R14 były większe niż te słabsze poldki) też
    >> zamontowali pojedyńczą, niewentylowaną tarczkę hamulcową 227x11mm...
    >> Przecież to się pewnie gdzieś do 180km/h rozpędzało...
    >> I to już były lata 90-te...
    >> Nie do wiary...
    >
    > Masz zboczenie rajdowe. Jak Roman sie myli i dali normalne klocki, to
    > zahamuje. Raz. Ale raz wystarczy :-)

    Zboczenie rajdowe to jest wtedy jak mówię że Cinquecento ma za małe i
    przegrzewające się hamulce przy seryjnym 55KM silniku (bo w sumie
    projektowane to było na podstawowy silnik 0.9 40KM). Bo fakt - na rajd były
    za słabe.

    Ale jak 1.5x cięższy Polonez, mający 1.5x większą moc, ma 1.5x mniejszą
    powierzchnię klocka hamulcowego, heblującego mniejszą tarczę zatrzymującą
    większe koło, to to już po prostu jest przesada.
    I nie wystarczało to do prawidłowego zahamowania nawet raz - oczywiście
    _jakoś_ tam samochód się zatrzymał, ale przy hamowaniu z wyższej prędkości
    te hamulce żyły własnym życiem. Tak jak teraz myślę to pewnie nawet nie
    zawieszenie i mięknące wspomaganie, a po prostu klocek z tarczą przechodził
    za jednym hamowaniem przez wszystkie fazy temperaturowe z topieniem się
    klocków i fadingiem włącznie.

    I to nie wspomaganie miękło (jak mi się wtedy wydawało), a po prostu klocki
    wymiękały.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: