-
Data: 2013-04-02 23:38:25
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>
>
>
> > Hello Tomasz,
>
> >
>
> > Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> >>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>
> >> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
> >
>
> > A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>
>
>
> Mimo wszystko poprawności.
>
> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>
> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>
> Polonez był dużo gorszy.
>
> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>
> ale mówię o technice.
>
>
>
> >> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>
> >> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>
> >
>
> > Jakoś sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>
> > jestem, lubię tylko szybka jazdę po górskich drogach...
>
>
>
> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>
> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>
> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>
> coś tu jest nie tak.
>
>
>
> Zresztą teraz jak uzmysłowiłem sobie te różnice między Cinquecento a
>
> Polonezem to jednak stawiam że to wszystko to były jednak problemy
>
> niedowymiarowanych hamulców.
>
>
>
> Dużo większy samochód, dużo mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>
> mniejsza powierzchnia klocków. To po prostu nie mogło działać lepiej i
>
> faktycznie może nie ma nawet co mieszać do tego zawieszenia.
Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku dociskającej klocki
i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach siódmej klasy podstawówki. Z
czterdzieści lat od tamtych czasów upłynęło. Teraz inaczej uczą?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 23:38 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:40 masti
- 02.04.13 23:45 k...@g...com
- 02.04.13 23:48 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:58 Tomasz Pyra
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=