-
Data: 2013-04-02 23:38:25
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 2 kwietnia 2013 23:28:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 10:19:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>
>
>
> > Hello Tomasz,
>
> >
>
> > Tuesday, April 2, 2013, 2:16:06 AM, you wrote:
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>
> >>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>
> >> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
> >
>
> > A tego oczekiwałeś od Poloneza? :O
>
>
>
> Mimo wszystko poprawności.
>
> Jak dla mnie samochód niskiej klasy, ale trzymający jakąś poprawność i
>
> składność układu zawieszenie-hamulce to np. Cinquecento.
>
> Polonez był dużo gorszy.
>
> Ja wiem że to niby nie ta epoka i nie te warunki ekonomiczno-polityczne,
>
> ale mówię o technice.
>
>
>
> >> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>
> >> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>
> >
>
> > Jakoś sobie takiej walki nie przypominam. Ale ja rajdowcem nie
>
> > jestem, lubię tylko szybka jazdę po górskich drogach...
>
>
>
> Długiej drogi hamowania się tak nie czuje.
>
> Dopiero jak pomierzy się efekty i okazuje się że byle cienias potrzebuje
>
> kilkanaście metrów mniej żeby wyhamować ze 100km/h, dopiero wtedy widać że
>
> coś tu jest nie tak.
>
>
>
> Zresztą teraz jak uzmysłowiłem sobie te różnice między Cinquecento a
>
> Polonezem to jednak stawiam że to wszystko to były jednak problemy
>
> niedowymiarowanych hamulców.
>
>
>
> Dużo większy samochód, dużo mocniejszy silnik, a mniejsze tarcze, 1.5x
>
> mniejsza powierzchnia klocków. To po prostu nie mogło działać lepiej i
>
> faktycznie może nie ma nawet co mieszać do tego zawieszenia.
Siła tarcia nie zależy od powierzchni tylko od siły w tym wypadku dociskającej klocki
i współczynnika tarcia. Mnie uczyli tego w okolicach siódmej klasy podstawówki. Z
czterdzieści lat od tamtych czasów upłynęło. Teraz inaczej uczą?
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 23:38 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:40 masti
- 02.04.13 23:45 k...@g...com
- 02.04.13 23:48 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:58 Tomasz Pyra
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
- 03.04.13 00:42 k...@g...com
- 03.04.13 00:57 Tomasz Pyra
- 03.04.13 01:01 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=