-
Data: 2013-04-02 23:22:07
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>>> się dużo trudniej.
>>>> W poldku oscylowalo ?
>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
Jak w kazdym innym "zwyklym" aucie.
>> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
>> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
> Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
> To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
> kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
> bagażu, a na haku przyczepka.
Hm, moze i masz racje. bo tak sie zastanawiam czy to urzadzenie mogloby
zmniejszac cisnienie w miare unoszenia tylu ... no, w sumie by moglo.
> Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
> zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
> zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
Ale w poldku jest most, ktory usrednia pozycje obu kol :-)
> W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował,
Blokowal ... czyli hamulce byly wystarczajaco dobre.
> a tył wstawał
> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
podales.
> Dlatego pierwsza rzecz w sportowym aucie, to wylatują tego typu wynalazki i
> montuje się korektor ręczny.
> Dużo lepiej czuje się taki hamulec w którym nic się tam samo nie zmienia.
> Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
> samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
Ale jak sie domyslam - jak sie ustawi za mocno, to tyl blokuje i krecimy
pirueta ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.13 23:28 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:36 Robert Rędziak
- 02.04.13 23:38 k...@g...com
- 02.04.13 23:38 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:40 masti
- 02.04.13 23:45 k...@g...com
- 02.04.13 23:48 Tomasz Pyra
- 02.04.13 23:58 Tomasz Pyra
- 03.04.13 00:00 Robert Rędziak
- 03.04.13 00:01 k...@g...com
- 03.04.13 00:12 k...@g...com
- 03.04.13 00:15 J.F.
- 03.04.13 00:22 J.F.
- 03.04.13 00:31 k...@g...com
- 03.04.13 00:37 h.w.d.p.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=