  • Data: 2013-04-01 16:55:42
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 14:14:43 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:
    > Przy porządkach wpadł mi w ręce stary numer "Auto International" (7/95),
    >
    > a tam test Poloneza Caro. Według wielu ekspertów PMS-owych Polonez ma
    >
    > rewelacyjne hamulce, nawet ten stary, nie mówiąc o Caro. Gdy pisałem, że
    >
    > te hamulce są z dupy, to domagali się źródła. No i proszę:
    >

    > "Mimo zmiany układu hamulcowego i >>zaadoptowaniu<< osprzętu firmy Lucas,
    >
    > hamulce pozostały słabą stroną Poloneza. Wyhamowując ze 100 km/h, auto
    >
    > potrzebowało ponad 76 m na zatrzymanie się."
    >

    > Tak, macie rację, hamulce Poloneza to prawdziwa rewelacja! A im starszy,
    >
    > tym lepsze, jak wino.

> [...]

    A miałeś kiedyś poldka? Ja miałem dwa. 125p też miałem. Przy stówce bez problemu
    dawało się zablokować przednie koła hamulcami. 125p ciut lepiej hamował. Miał serwo o
    innej charakterystyce i był ze sto kilo lżejszy. W czasach kiedy był produkowany był
    bardzo przyzwoitym samochodem. Samochód ma nie tylko zajebiście wyglądać. Ma być tani
    w naprawach. Poldek taki był. Ma być dla niektórych nie tylko samochodem do wożenia
    dupy a i do przewożenia towarów. Łódzcy krawcy rozwozili towar po Polce Polonezami.
    Niektóre poldki robiły ponad sto tysięcy rocznie. Silnik do remontu wytrzymywał
    średnio 250 tysięcy. Remont kapitany silnika trwał trzy dni i kosztował 25% wartości
    nowego silnika. Do tego Polonez był wygodny i bezpieczny. Złego słowa nie dam na
    poldka powiedzieć. Napęd na tylne koła powodował że jeździło się nim jak samochodem a
    nie jak współczesnymi taczkami.