    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Date: Sat, 30 Mar 2013 12:33:03 +0100
    <kinhcp$cpf$1@news.icpnet.pl> <kio1mf$8rp$1@node2.news.atman.pl>
    <51521039$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <kiuhah$i55$1@node2.news.atman.pl>
    <5152cb94$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kivgrf$h9s$1@node2.news.atman.pl> <kivikq$j9l$1@node2.news.atman.pl>
    <m...@i...localdomain> <kj3oka$lga$1@node2.news.atman.pl>
    <5155a407$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5155fe11$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5156ca84$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Ja też. Wszystkie zdjęcia przy natywnym wb (gdzieś ok. 5500K) robione
    > w świetle sztucznym wyglądają paskudnie.

    No pewnie. Jeśli oglądasz odbitki np. 10x15 albo nawet ~A4. Ale to
    zupełnie inna sprawa. Nie chodzi o odbitki, ale o wyświetlenie
    oryginalnego obrazu, bez korekcji, na dużym ekranie, przypuszczalnie bez
    udziału dodatkowego oświetlenia.

    Zreszta jak wyobrażasz sobie poprawny balans bieli w rzeczywistej scenie
    (obserwowanej bezpośrednio) i wadliwy balans bieli po wyświetleniu
    dokładnie tej samej sceny, bez żadnej korekcji, tak że oczy widziałyby
    dokładnie te same kolory (długości fali, widmo itd)? Przecież to
    nielogiczne, skąd mózg miałby wiedzieć że jest jakaś różnica, jeśli
    do oczu trafiałoby dokładnie takie samo światło (w sensie widma)?
    --
    Krzysztof Halasa