  • Data: 2013-03-31 18:47:26
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-30 23:50, Sylwester Zarębski pisze:

    > Neguję, że bitmapa to zdjęcie, bitmapa to po prostu zbiór bitów (danych
    > binarnych).

    Bitmapa wyciągnięta z aparatu fotograficznego to zdjęcie. O tym
    rozmawiamy. Rysunek zrobiony w Paincie to nie zdjęcie. :-D

    > Plik RAW, tak jak i niewywołany negatyw czy pozytyw wg mnie nie aspiruje
    > do miana zdjęcia, bo jeszcze nie wiadomo jak faktycznie wygląda - nie
    > jest znany wynik.

    A klisza negatywu dlaczego jest zdjęciem?

    > Obraz jawny wg Wikipedii == zdjęcie (dla mnie)

    To może inaczej. Utożsamiasz RAW z negatywem więc może w tą stronę. Wiki
    podaje negatyw jako przykład zdjęcia. :-) Trzymajmy się definicji bo
    inaczej się nigdy nie dogadamy. Zresztą cała ta dyskusja została
    sprowokowana przez Ciebie gdzie sam postulowałeś abym nigdy nie
    odpuszczał prawidłowej terminologii a sam starasz się nie widzieć tego
    co inni piszą.

    > Zresztą, nie będę pisać wielokrotnie tego samego. Dla mnie EOT.

    Właśnie doczytałem Twoją rozsądną propozycję EOT - a skoro natrudziłem
    się nad odpowiedzią, to już ją wyślę :-)

    Marek