  • Data: 2013-03-30 23:50:24
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Mar 2013 19:30:18 +0100, Marek napisał(a):

    > Czyli negujesz definicję słownikową terminu "zdjęcie", do którego
    > zalicza się również negatyw i wszelkie inne formy? A to jesteś
    > anarchistą :-)

    Neguję, że bitmapa to zdjęcie, bitmapa to po prostu zbiór bitów (danych
    binarnych).
    Plik RAW, tak jak i niewywołany negatyw czy pozytyw wg mnie nie aspiruje
    do miana zdjęcia, bo jeszcze nie wiadomo jak faktycznie wygląda - nie
    jest znany wynik.

    Zresztą z Wikipedii:
    "Istnieją dwie zasadnicze techniki zapisu fotografii. W przypadku
    techniki srebrowej (czyli fotografii tradycyjnej) zdjęcie fotograficzne
    po naświetleniu na filmie przyjmuje postać obrazu utajonego, po czym w
    procesie wywoływania zmienia się w obraz jawny. W technice cyfrowej
    podziału takiego nie ma, a obraz przyjmuje od razu postać cyfrową."

    Trzecie zdanie jest oczywiście nieprawdą, bo nie przewiduje RAW do
    wywołania, gdzie tak samo występuje obraz "utajony" i "jawny".

    Obraz jawny wg Wikipedii == zdjęcie (dla mnie)

    Zresztą, nie będę pisać wielokrotnie tego samego. Dla mnie EOT.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski